ازبکستان؛ فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری/ رویکرد سازمان بنادر در توسعه همکاری با همسایگان به سود اقتصاد ایران است/ همکاری ایران و کشورهای آسیای میانه؛ معامله برد-برد است پایان طوفان دریایی منطقه شمال مرکزى خلیج فارس و دریای عمان بدون خسارت جانى و مالى اعلام حمایت اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان از توسعه روابط تجاری با ازبکستان/ تقدیر از نگاه سازنده سازمان بنادر به توسعه روابط اقتصادی با ازبکستان/ استفاده از ظرفیت بنادر ایران برای بازار ازبکستان؛ اتفاق بسیار مثبت برای اقتصاد کشور است راهبرد تجاری تاشکند برای توسعه روابط ترانزیتی با تهران/ ایجاد مرکز لجستیک کالای ازبکستان در بندر چابهار حمایت قاطع انجمن صنفی دریانوردان از جذب نیروی متخصص توسط سازمان بنادر/ مجلس از این اقدام مثبت سازمان بنادر پشتیبانی کند کنترل و نظارت پروژه‌های تجهیزاتی بنادر با سامانه جامع کنترل پروژه/ رصد مدیریت هزینه و زمان پروژه‌ها به صورت هفتگی/ راه‌اندازی سامانه نگهداری و تعمیر تجهیزات پروژه‌های زیربنایی بنادر هرچه سریع‌تر در مسیر بهره‌برداری قرار گیرد/ تجهیزات دریایی و بندری به بازنگری و به‌روز رسانی نیاز دارد/ ضرورت رعایت استاندارد‌های لازم در پروژه‌های سرمایه‌گذاری تخفیف سود بازرگانی برای رونق فعالیت‌های صادراتی بندر شادگان اقدامات سازمان بنادر برای ارتقاء ایمنی سفرهای دریایی و گردشگری دریایى/ سفرهای دریایى در نوروز ١٤٠١، منوط به تصویب و ابلاغ ستاد ملى مقابله با کرونا است بندر چابهار؛ مورد توجه جدی کشورهای منطقه است/ بیش از ۳۰ درصد از تجهیزاتی که در قرارداد چابهار پیش بینی شده در بندر مستقر شده است
بزرگترین کشتی،چین،سازمان بنادر و دریانوردی
بزرگترین کشتی حامل LNG، برخلاف روش سنتی، گاز را در 700 مخزن به شکل کانتینر حمل و نقل می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از سی ترید، گروه کشتی سازی یانگزیجیانگ اخیراً ساخت شناوری را تکمیل کرده است که آن را بزرگترین کشتی باری دوگانه سوز حمل و نقل LNG در جهان می نامند. انتظار می رود این کشتی طی چند هفته آینده تحویل داده و از آن برای راه‌اندازی تجارت واردات LNG استفاده شود.
شناور Tiger Maanshan هم اکنون برای آزمایشات دریایی خود آماده می شود.
این نوع کشتی ها به جای حمل و نقل سنتی LNG، این شناورها مخازن گاز LNG را به روشی مشابه کانتینرها منتقل می‌کنند. هر کشتی ظرفیت بارگیری تقریباً 700 مخزن 45 فوتی را دارد که در نهایت مجموعا ظرفیت انتقال حدود 15000 تن گاز طبیعی مایع را خواهند داشت. کشتی های یاد شده مجهز به موتورهای دوگانه سوز هستند و با LNG و سرعت 16 گره دریایی کار می‌کنند.
مجری طرح این کشتی ها می‌گوید: طراحی خاص این کشتی ها راندمان حمل و نقل LNG را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و مدل جدیدی ارائه می‌کند که می‌تواند در سایر مناطق جهان نیز استفاده شود. تایگر با بارگیری مخازن جداگانه LNG و ارائه قابلیت پهلوگیری در ترمینال‌های کوچک تر به کشتی‌ها، امکان ارائه خدمات حمل مستقیم LNG به مصرف کنندگان نهایی را فراهم می کند.
۵ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۱۸
کد خبر : ۵۶,۲۴۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید