ازبکستان؛ فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری/ رویکرد سازمان بنادر در توسعه همکاری با همسایگان به سود اقتصاد ایران است/ همکاری ایران و کشورهای آسیای میانه؛ معامله برد-برد است پایان طوفان دریایی منطقه شمال مرکزى خلیج فارس و دریای عمان بدون خسارت جانى و مالى اعلام حمایت اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان از توسعه روابط تجاری با ازبکستان/ تقدیر از نگاه سازنده سازمان بنادر به توسعه روابط اقتصادی با ازبکستان/ استفاده از ظرفیت بنادر ایران برای بازار ازبکستان؛ اتفاق بسیار مثبت برای اقتصاد کشور است راهبرد تجاری تاشکند برای توسعه روابط ترانزیتی با تهران/ ایجاد مرکز لجستیک کالای ازبکستان در بندر چابهار حمایت قاطع انجمن صنفی دریانوردان از جذب نیروی متخصص توسط سازمان بنادر/ مجلس از این اقدام مثبت سازمان بنادر پشتیبانی کند کنترل و نظارت پروژه‌های تجهیزاتی بنادر با سامانه جامع کنترل پروژه/ رصد مدیریت هزینه و زمان پروژه‌ها به صورت هفتگی/ راه‌اندازی سامانه نگهداری و تعمیر تجهیزات پروژه‌های زیربنایی بنادر هرچه سریع‌تر در مسیر بهره‌برداری قرار گیرد/ تجهیزات دریایی و بندری به بازنگری و به‌روز رسانی نیاز دارد/ ضرورت رعایت استاندارد‌های لازم در پروژه‌های سرمایه‌گذاری تخفیف سود بازرگانی برای رونق فعالیت‌های صادراتی بندر شادگان اقدامات سازمان بنادر برای ارتقاء ایمنی سفرهای دریایی و گردشگری دریایى/ سفرهای دریایى در نوروز ١٤٠١، منوط به تصویب و ابلاغ ستاد ملى مقابله با کرونا است بندر چابهار؛ مورد توجه جدی کشورهای منطقه است/ بیش از ۳۰ درصد از تجهیزاتی که در قرارداد چابهار پیش بینی شده در بندر مستقر شده است
شرکت های بزرگ کشتیرانی، حمل و نقل دریایی،سازمان بنادر و دریانوردی
شرکت های بزرگ کشتیرانی با همکاری هم در قالب یک جنبش سبز، به دنبال کاهش تولید گازهای گلخانه ای و ترویج استفاده از سوخت های زیستی در صنعت حمل و نقل دریایی هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل مرین لینک، 18 شرکت پیشرو در حمل و نقل دریایی و کالاهای مصرفی با جنیش GoodShipping برای کاهش قابل ملاحظه انتشار گازهای گلخانه ای از محموله هایی دریایی همکاری می کنند. صاحبان کالا و سایر ذینفعان در این جنبش متعهد به ترویج سوخت های زیستی پایدار دریایی در کمپینی هستند که حدود 4000 تن انتشار دی اکسید کربن را کاهش می دهد.
این جنبش سازمان هایی را گرد هم می آورد که طیف وسیعی از صنایع، از جمله تولید مواد غذایی، کالاهای مصرفی، مواد شیمیایی، منسوجات و ماشین آلات را شامل می شود. همه این شرکت ها در این کمپین متعهد به ایجاد تأثیر فوری و ملموس در انتشار کربن در بخش حمل و نقل دریایی هستند. این کمپین قصد دارد نشان دهد که انجام اقدامات اقلیمی واقعی در حال حاضر امکان پذیر است تا نمونه ای برای سیاست گذاران و سایر شرکت ها در زمینه ارائه داده شود.
هر یک از شرکت های عضو این جنیش متعهد به کاهش میزان مشخصی از انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به حمل و نقل محصولات یا خدمات خود هستند. 
به عنوان یکی از اولین پروژه ها در این جنبش، اولین سوخت گیری کشتی کانتینری Samskip Innovator با سوخت های زیستی انجام شد. طی این پروژه، سوخت های فسیلی با سوخت های زیستی صد درصد پایدار جایگزین شد و سوخت های زیستی پیشرفته برای مجموع چهار یا پنج سفر از روتردام به هال (بریتانیا) استفاده خواهد شد.
تینا ترینکس، مدیر بازرگانی GoodShipping، در این خصوص گفت: این جنبش نشان می‌دهد که اقدامات اقلیمی مشخص در حال حاضر امکان‌پذیر است و می‌توان با برداشتن گام‌های کوچک و از بین بردن موانع مشترک در سراسر زنجیره حمل و نقل دریایی، شاهد تأثیرات ملموسی باشیم. با توجه به فوریت بحران آب و هوایی، زمان برای تلف کردن وجود ندارد و شرکت ها باید از فرصت پیش آماده برای عملی کردن اهداف خود در این زمینه استفاده کنند.
۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۰:۴۱
کد خبر : ۵۶,۲۸۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید