ازبکستان؛ فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری/ رویکرد سازمان بنادر در توسعه همکاری با همسایگان به سود اقتصاد ایران است/ همکاری ایران و کشورهای آسیای میانه؛ معامله برد-برد است پایان طوفان دریایی منطقه شمال مرکزى خلیج فارس و دریای عمان بدون خسارت جانى و مالى اعلام حمایت اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان از توسعه روابط تجاری با ازبکستان/ تقدیر از نگاه سازنده سازمان بنادر به توسعه روابط اقتصادی با ازبکستان/ استفاده از ظرفیت بنادر ایران برای بازار ازبکستان؛ اتفاق بسیار مثبت برای اقتصاد کشور است راهبرد تجاری تاشکند برای توسعه روابط ترانزیتی با تهران/ ایجاد مرکز لجستیک کالای ازبکستان در بندر چابهار حمایت قاطع انجمن صنفی دریانوردان از جذب نیروی متخصص توسط سازمان بنادر/ مجلس از این اقدام مثبت سازمان بنادر پشتیبانی کند کنترل و نظارت پروژه‌های تجهیزاتی بنادر با سامانه جامع کنترل پروژه/ رصد مدیریت هزینه و زمان پروژه‌ها به صورت هفتگی/ راه‌اندازی سامانه نگهداری و تعمیر تجهیزات پروژه‌های زیربنایی بنادر هرچه سریع‌تر در مسیر بهره‌برداری قرار گیرد/ تجهیزات دریایی و بندری به بازنگری و به‌روز رسانی نیاز دارد/ ضرورت رعایت استاندارد‌های لازم در پروژه‌های سرمایه‌گذاری تخفیف سود بازرگانی برای رونق فعالیت‌های صادراتی بندر شادگان اقدامات سازمان بنادر برای ارتقاء ایمنی سفرهای دریایی و گردشگری دریایى/ سفرهای دریایى در نوروز ١٤٠١، منوط به تصویب و ابلاغ ستاد ملى مقابله با کرونا است بندر چابهار؛ مورد توجه جدی کشورهای منطقه است/ بیش از ۳۰ درصد از تجهیزاتی که در قرارداد چابهار پیش بینی شده در بندر مستقر شده است
تاکید سازمان بین المللی دریانوردی بر حذف کامل کربن تا سال 2050
کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی سازمان بین المللی دریانوردی در هفتاد و هفتمین نشست خود، تمامی اعضا را متعهد به بررسی دقیقتر اقدامات در زمینه کربن زدایی کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مری تایم اگزکیوتیو، در هفتاد و هفتمین نشست کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی سازمان بین المللی دریانوردی، پیشنهاد دریافت مبلغ 2 دلار از اعضا برای بررسی و تحقیق بر روی هر تن از سوخت های کربنی رد شد و میزان افزایش کربن زدایی از ۵۰ درصد به صددرصد تا سال 2050  تغییر کرد.
گای پلاتن، دبیر کل اتاق بین المللی کشتیرانی، اعلام کرد: رویکرد اعضا به گونه ای است که گویا بحران های زیست محیطی هرگز اتفاق نیافتاده است. هرگونه تاخیر مارا از اهدافمان در زمینه حفظ محیط زیست دور خواهد کرد.
لوسی گیلیام، مسئول بخش کشتیرانی در یک نهاد غیر دولتی به اسم "دریاها در خطرهستند"، اعلام کرد: ما بحران شرایط جوی و زیست محیطی را انکار نمی کنیم اما در این زمینه تاخیر درعملکرد هم داشته ایم.
 هزینه2دلاری به ازای هر تن سوخت کربنی، راه حل اساسی در زمینه استفاده از سوخت های کم مصرف نبوده و فقط پیشنهادی برای حل مسائل فنی و صنعتی است. در صورت به تصویب رسیدن این موضوع در جلسه آینده، این اولین هزینه اجباری در زمینه کربن زدایی جهانی است که دولت ها موظف به پرداخت آن خواهند بود. شاید عجیب بنظر برسد اما برخی حامیان محیط زیست با این طرح مخالف هستند. این مخالفت به این دلیل است که تحلیلگران کربن زدایی معتقدند طرحی به این گستردگی و پیچیدگی می بایست هزینه ای بین ۴۵۰ تا ۹۰۰دلار به ازای هر تن سوخت کربنی داشته باشد. اتحادیه اروپا نیز در حال تدوین طرحی است که طی آن دیگر فعالیت های تجاری که باعث انتشار گازهای‌گلخانه ای می شوند به‌عنوان بخشی از حمل و نقل بین المللی در بنادر اتحادیه اروپا محسوب شوند.
۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۰۱
کد خبر : ۵۶,۲۸۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید