ازبکستان؛ فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری/ رویکرد سازمان بنادر در توسعه همکاری با همسایگان به سود اقتصاد ایران است/ همکاری ایران و کشورهای آسیای میانه؛ معامله برد-برد است پایان طوفان دریایی منطقه شمال مرکزى خلیج فارس و دریای عمان بدون خسارت جانى و مالى اعلام حمایت اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان از توسعه روابط تجاری با ازبکستان/ تقدیر از نگاه سازنده سازمان بنادر به توسعه روابط اقتصادی با ازبکستان/ استفاده از ظرفیت بنادر ایران برای بازار ازبکستان؛ اتفاق بسیار مثبت برای اقتصاد کشور است راهبرد تجاری تاشکند برای توسعه روابط ترانزیتی با تهران/ ایجاد مرکز لجستیک کالای ازبکستان در بندر چابهار حمایت قاطع انجمن صنفی دریانوردان از جذب نیروی متخصص توسط سازمان بنادر/ مجلس از این اقدام مثبت سازمان بنادر پشتیبانی کند کنترل و نظارت پروژه‌های تجهیزاتی بنادر با سامانه جامع کنترل پروژه/ رصد مدیریت هزینه و زمان پروژه‌ها به صورت هفتگی/ راه‌اندازی سامانه نگهداری و تعمیر تجهیزات پروژه‌های زیربنایی بنادر هرچه سریع‌تر در مسیر بهره‌برداری قرار گیرد/ تجهیزات دریایی و بندری به بازنگری و به‌روز رسانی نیاز دارد/ ضرورت رعایت استاندارد‌های لازم در پروژه‌های سرمایه‌گذاری تخفیف سود بازرگانی برای رونق فعالیت‌های صادراتی بندر شادگان اقدامات سازمان بنادر برای ارتقاء ایمنی سفرهای دریایی و گردشگری دریایى/ سفرهای دریایى در نوروز ١٤٠١، منوط به تصویب و ابلاغ ستاد ملى مقابله با کرونا است بندر چابهار؛ مورد توجه جدی کشورهای منطقه است/ بیش از ۳۰ درصد از تجهیزاتی که در قرارداد چابهار پیش بینی شده در بندر مستقر شده است
سوخت آمونیاک،موتور کشتی ها،سازمان بنادر و دریانوردی
یک شرکت طراحی موتور کشتی، آمادگی خود را برای ساخت موتورهایی با امکان بهره گیری از سوخت آمونیاک و متانول تا سال 2050 اعلام کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از اینفومارین، شرکت طراح موتور سوئیسی WinGD (Winterthur Gas & Diesel)  برنامه زمانی خود برای معرفی موتورهای کشتی با سوخت متانول و آمونیاک را ارائه کرده است. طبق گزارش این شرکت، روند طراحی و ساخت این موتورها پیشرفت خوبی داشته است و پیش بینی می شود که موتورهای سوخت متانول تا سال 2024 و آمونیاک یک سال بعد در سال 2025 در دسترس خواهند بود.
دومینیک اشنایتر، معاون تحقیق و توسعه WinGD گفت: تعهد ما به ارائه فناوری‌های جدید موتورها برای امکان استفاده از سوخت‌های پاک تا سال 2025 به این معنی است که مالکان و اپراتورهای کشتی می‌توانند بر روی کشتی‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که آماده استفاده از آمونیاک و متانول به عنوان سوخت مستقیم هستند. توانایی استفاده از سوخت‌های بدون کربن یا کربن خنثی مانند آمونیاک و متانول در موتور اصلی، به اپراتورهای کشتی فرصت بی‌سابقه‌ای در نحوه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهد داد.
معاون تحقیق و توسعه WinGD تاکید می کند: سری موتورهای X و X-DF در حال حاضر با سوخت های کم کربن مانند سوخت زیستی مایع یا بیوگاز سازگار هستند، که می توانند کاهش قابل توجهی در انتشار گازهای گلخانه ای ایجاد کنند.
تا سال 2030، بسیاری از کشتی‌هایی که در سال 2050 (تاریخ تعیین شده کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای  توسط آیمو) آماده فعالیت خواهند بود، قبلاً سفارش داده شده‌اند و این امکان برای مالکان و اپراتورهای کشتی وجود خواهد داشت تا در انتخاب گزینه های موجود برای کربن زدایی از ناوگان خود، خرید کشتی هایی که به طور مستقیم با سوخت های پاک کار می کنند را نیز درنظر بگیرند.
۱۴ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۴۹
کد خبر : ۵۶,۳۳۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید