ازبکستان؛ فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری/ رویکرد سازمان بنادر در توسعه همکاری با همسایگان به سود اقتصاد ایران است/ همکاری ایران و کشورهای آسیای میانه؛ معامله برد-برد است پایان طوفان دریایی منطقه شمال مرکزى خلیج فارس و دریای عمان بدون خسارت جانى و مالى اعلام حمایت اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان از توسعه روابط تجاری با ازبکستان/ تقدیر از نگاه سازنده سازمان بنادر به توسعه روابط اقتصادی با ازبکستان/ استفاده از ظرفیت بنادر ایران برای بازار ازبکستان؛ اتفاق بسیار مثبت برای اقتصاد کشور است راهبرد تجاری تاشکند برای توسعه روابط ترانزیتی با تهران/ ایجاد مرکز لجستیک کالای ازبکستان در بندر چابهار حمایت قاطع انجمن صنفی دریانوردان از جذب نیروی متخصص توسط سازمان بنادر/ مجلس از این اقدام مثبت سازمان بنادر پشتیبانی کند کنترل و نظارت پروژه‌های تجهیزاتی بنادر با سامانه جامع کنترل پروژه/ رصد مدیریت هزینه و زمان پروژه‌ها به صورت هفتگی/ راه‌اندازی سامانه نگهداری و تعمیر تجهیزات پروژه‌های زیربنایی بنادر هرچه سریع‌تر در مسیر بهره‌برداری قرار گیرد/ تجهیزات دریایی و بندری به بازنگری و به‌روز رسانی نیاز دارد/ ضرورت رعایت استاندارد‌های لازم در پروژه‌های سرمایه‌گذاری تخفیف سود بازرگانی برای رونق فعالیت‌های صادراتی بندر شادگان اقدامات سازمان بنادر برای ارتقاء ایمنی سفرهای دریایی و گردشگری دریایى/ سفرهای دریایى در نوروز ١٤٠١، منوط به تصویب و ابلاغ ستاد ملى مقابله با کرونا است بندر چابهار؛ مورد توجه جدی کشورهای منطقه است/ بیش از ۳۰ درصد از تجهیزاتی که در قرارداد چابهار پیش بینی شده در بندر مستقر شده است
چین، بزرگترین ناوگان دریایی،سازمان بنادر و دریانوردی
چین با ناوگان 191 میلیارد دلاری خود رتبه اول بزرگترین ناوگان دریایی در دنیا را به دست آورد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از سی ترید مریتایم، به گفته موسسه مشاوره VesselsValue، چین از نظر ارزش ناوگان دریایی به بزرگترین کشور مالک کشتی در جهان تبدیل شده و جایگزین ژاپن در این رتبه بندی شده است.
از ژانویه، این کشور شاهد افزایش ارزش کل دارایی های کشتیرانی خود به 191 میلیارد دلار بوده که ناشی از افزایش در نرخ و ارزش کشتی های کانتینری در ماه های اخیر بوده است. این افزایش ارزش به دلیل بحران ظرفیت کانتینری در سراسر جهان است که زنجیره تامین و تجارت در سراسر جهان را مختل کرده است.
ژاپن در مجموع 187 میلیارد دلار دارایی ناوگان دریایی دارد که علیرغم افزایش بیش از 70 میلیارد دلاری از ژانویه به واسطه بازارهای پررونق فله بر ها، LPG و حامل های خودرو، به رتبه دوم سقوط کرده است.
‏VesselsValue در آخرین گزارش خود در این خصوص گفت: چین صاحب بیشترین تعداد کشتی‌های کانتینری است و در نتیجه، افزایش اخیر در نرخ‌ها و ارزش‌ها، آنها را از نظر ارزش ناوگان به رتبه‌ برتر رسانده است. افزایش نرخ ها همچنین باعث افزایش سفارش در سراسر بخش کانتینری تجارت جهانی شده زیرا اعتماد مالکان به بازار افزایش پیدا کرده است. در مجموع سفارش ساخت 516 کشتی کانتینری از ژانویه 2021 ثبت شده که 46 درصد از این سفارش ها توسط شرکت های چینی انجام شده است.
دولت چین از طریق مالکیت کشتی‌سازی کاسکو و شرکت کشتی‌سازی دولتی چین، در حال حاضر بزرگترین مالک کشتی و کشتی‌ساز جهان از نظر تناژ است. COSCO حدود 1370 کشتی با ظرفیت کل حدود 114 میلیون DWT، تقریباً پنج درصد از کل تناژ جهان را در اختیار دارد.
۱۵ آذر ۱۴۰۰ ۱۳:۳۳
کد خبر : ۵۶,۳۵۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید