ازبکستان؛ فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری/ رویکرد سازمان بنادر در توسعه همکاری با همسایگان به سود اقتصاد ایران است/ همکاری ایران و کشورهای آسیای میانه؛ معامله برد-برد است پایان طوفان دریایی منطقه شمال مرکزى خلیج فارس و دریای عمان بدون خسارت جانى و مالى اعلام حمایت اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان از توسعه روابط تجاری با ازبکستان/ تقدیر از نگاه سازنده سازمان بنادر به توسعه روابط اقتصادی با ازبکستان/ استفاده از ظرفیت بنادر ایران برای بازار ازبکستان؛ اتفاق بسیار مثبت برای اقتصاد کشور است راهبرد تجاری تاشکند برای توسعه روابط ترانزیتی با تهران/ ایجاد مرکز لجستیک کالای ازبکستان در بندر چابهار حمایت قاطع انجمن صنفی دریانوردان از جذب نیروی متخصص توسط سازمان بنادر/ مجلس از این اقدام مثبت سازمان بنادر پشتیبانی کند کنترل و نظارت پروژه‌های تجهیزاتی بنادر با سامانه جامع کنترل پروژه/ رصد مدیریت هزینه و زمان پروژه‌ها به صورت هفتگی/ راه‌اندازی سامانه نگهداری و تعمیر تجهیزات پروژه‌های زیربنایی بنادر هرچه سریع‌تر در مسیر بهره‌برداری قرار گیرد/ تجهیزات دریایی و بندری به بازنگری و به‌روز رسانی نیاز دارد/ ضرورت رعایت استاندارد‌های لازم در پروژه‌های سرمایه‌گذاری تخفیف سود بازرگانی برای رونق فعالیت‌های صادراتی بندر شادگان اقدامات سازمان بنادر برای ارتقاء ایمنی سفرهای دریایی و گردشگری دریایى/ سفرهای دریایى در نوروز ١٤٠١، منوط به تصویب و ابلاغ ستاد ملى مقابله با کرونا است بندر چابهار؛ مورد توجه جدی کشورهای منطقه است/ بیش از ۳۰ درصد از تجهیزاتی که در قرارداد چابهار پیش بینی شده در بندر مستقر شده است
علی اکبر صفایی،مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی،مجمع مجازی IMO
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با انتقاد از استمرار اقدامات غیرمنصفانه و محدودیت‌زا علیه صنعت حمل‌و‌ نقل دریایی ایران توسط دولت آمریکا، تاکید کرد: ایران اقدامات تهدید کننده ایمنی و امنیت دریانوردی را محکوم می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در سی و دومین نشست مجمع سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: اساس و مبنای تاسیس سازمان بین المللی دریانوردی بر همکاری دولت های عضو آن و با هدف حفظ و ارتقای ایمنی و امنیت دریانوردی، حفظ محیط زیست دریایی و افزایش بهره وری کشتیرانی استوار است.
 
نقش آفرینی مطلوب ایران در مباحث تخصصی و فنی دریایی آیمو
 
وی ادامه داد: باید به این نکته تلخ اشاره کنم که علی رغم نقش آفرینی مطلوب دولت ایران در مباحث تخصصی – فنی دریایی آیمو و اجرای موثر معاهدات دریایی به عنوان یک دولت مسئول، متاسفانه همچنان شاهد استمرار یکسری اقدامات غیرمنصفانه و محدودیت زا از سوی یکی از دولت های عضو آیمو یعنی دولت ایالات متحده آمریکا علیه صنعت حمل و نقل دریایی ایران هستیم. 
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دولت ایران قویا این اقدامات تهدید کننده ایمنی و امنیت دریانوردی را که خلاف روح حاکم بر معاهدات دریایی، اصول حقوق بین الملل و نص صریح مواد 1 و 2 کنوانسیون ایجاد آیمو است، تقبیح و محکوم می کند، گفت: خواستار توجه دولت های عضو به آثار و تبعات منفی این مسئله و پاسخگویی دولت مزبور به جامعه بین المللی دریایی و دست کشیدن از این اقدامات هستیم.
 
صفایی با اشاره به مقوله انتشار ویروس کرونا در سطح جهان به عنوان دیگر مساله مهم، خاطرنشان کرد: اگر چه در طول تقریبا دو سال گذشته کووید19 بر همه جنبه های زندگی بشری اثر منفی گذاشت اما با این حال، تلاش های با ارزش و فداکارانه دریانوردان موجب شد تا تجارت جهانی هرگز متوقف نشود، بنابراین شورای آیمو به درستی شعار سال 2021 را تحت عنوان «دریانوردان در کانون آینده کشتیرانی» انتخاب کرد.
 
امکان واکسیناسیون تمامی دریانوردان ایرانی
 
وی درباره واکسیناسیون دریانوردان، افزود: در این رابطه سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران مسئولانه با موضوع برخورد کرد و با ابلاغ اسناد IMO، ILO و WHO و مراجع ذی ربط ملی و شیوه های کاری خاص شرایط بحران به شرکت های کشتیرانی و مقامات بندری، بر رعایت حقوق دریانوردان در دوران کرونا تاکید کرد و در آخرین اقدام واکسیناسیون تمامی دریانوردان در اولویت خاص قرار گرفت، به نحوی که تا پایان ماه آگوست سال جاری تمامی دریانوردان امکان دریافت هر دو مرحله واکسن را داشتند.
 
شروط امنیت، ثبات، صلح و توسعه پایدار در جهان
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین در خطاب به رییس مجمع، دبیرکل و سایر اعضای آیمو، اظهار داشت: جهان در صورتی دارای امنیت، ثبات و صلح و توسعه پایدار خواهد بود که تحریم های ظالمانه، یکجانبه، خلاف منشور ملل متحد و مفاد کنوانسیون ایجاد آیمو و نیز تهدید علیه صنعت دریانوردی و حملات تروریستی، آن گونه که علیه کشتی های تحت پرچم و مالکیت ایران در دریای سرخ و دریای مدیترانه در طول دو سال گذشته رخ داد، وجود نداشته باشد.
 
صفایی تاکید کرد: در صورتی که دولت های عضو کنوانسیون های دریایی به تعهدات خود به درستی عمل کنند، هیچگونه محدودیتی برای مشارکت در مباحث فنی و تخصصی دریایی آیمو از یک سو و بسط همکاری های دو یا چند جانبه با دولت های عضو آن، به ویژه همسایگان دریایی خود از سوی دیگر، نخواهیم داشت.
۱۶ آذر ۱۴۰۰ ۱۴:۲۰
کد خبر : ۵۶,۳۶۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید