سلطان عمان فرمان اجرای توافقنامه همکاری دریایی با ایران را صادر کرد بهره برداری از ۲ پست اسکله انتقال فرآورده های فله مایع در بندر انزلی در ارتباط تصویری رئیس جمهور پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز بین‌المللی بانوان در صنعت دریانوردی اتمام عملیات اجرایی طرح اطفاء حریق بنادر مسافری هرمز و شهید حقانی تا شهریور ماه تکمیل پروژه‌ رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال/ توسعه همکاری‌های بندری با کشورهای همسایه و افزایش ترافیک بندری در شمال ایران دستور کار مهم سازمان بنادر/ ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی در بندر امیرآباد توسعه می‌یابد تحلیل رویدادها؛‌ کارکرد اصلی روابط‌عمومی ها در عصر ارتباطات/ اشاعه فرهنگ دریایی یک موضوع جدی در سازمان بنادر/ گفتمان دولت به بهترین شکل تبیین شود برگزاری اولین نشست بررسی حوادث بندری سازمان بنادر در مدیریت HSE/ ایمنی، مولفه موثر در جذب سرمایه‌گذار برای بنادر ۱۳ نفر از خطر غرق شدن در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند پروتکل همکاری بندری ایران و کوبا امضا شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری و کشتیرانی تهران و هاوانا روابط عمومی باید مطالبه گر باشد/ عدالت محوری و مردم داری سرلوحه کار قرار گیرد/ توفیقات دولت در توسعه صادرات و تعامل تجاری با همسایگان و پروژه های سرمایه گذاری اطلاع رسانی شود
سهم 6.4 درصدی ایران از تخلیه و بارگیری کانتینرهای شمال اقیانوس هند و خلیج فارس/ از فرصت حضور پورت اپراتورهای جهانی در منطقه استفاده کنیم
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در سال 2020 بالغ بر 25 میلیون TEU کانتینر در بنادر کانتینری شمال اقیانوس هند و خلیج فارس از غرب هند تا جنوب عراق تخلیه و بارگیری شده که ایران از این میزان سهم 6.4 درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی با بیان اینکه افزایش شاخص‌های دسترسی بنادر، سرمایه گذاری‌های جدید و استفاده از تکنولوژی های نوین در مدیریت ترمینال های بندری از نتایج حاصل از فعالیت پورت اپراتور های بزرگ دنیا در بنادر منطقه است گفت: امروز بنادر کانتینری در تلاش هستندکه با ایجاد نقش مرکزی هاب فعالیت خود را در سایر بنادر منطقه از طریق ترانشیپ و جذب خطوط برتر کشتیرانی جهان و همچنین جذب کانتینرهای ترانزیتی کشورهای دیگر افزایش دهند.

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری بالغ بر ۲۵ میلیون TEU کانتینر در بنادر کانتینری شمال اقیانوس هند و خلیج فارس از غرب هند تا جنوب عراق در سال 2020  ادامه داد: سهم عمده کانتینری کشورمان  از این میزان تخلیه بارگیری 6.4 درصد بوده‌است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، رشد عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در منطقه خلیج فارس و دریای عمان رشد افزایشی داشت که دلیل این افزایش؛ تلاش بنادر منطقه برای اتصال به شبکه جهانی و حمل و نقل کانتینری از طریق افزایش شاخص های دسترسی بنادر، سرمایه گذاری های جدید و استفاده از تکنولوژی های نوین در مدیریت ترمینال های بندری بوده‌است.

 

آقایی با اشاره به نقش توسعه‌دهنده پورت اپراتورهای کانتینری جهان در ترمینال‌های کانتینری بنادر اظهار داشت: در اکثر بنادر مورد اشاره از غرب هند (موندرا و ناواشیو) تا جنوب غربی (جبل علی و خلیفه) تا جنوب غرب ام القصر، پورت اپراتورهای بزرگ دنیا PSA، WORLD، HUTCH، APM و MSC در حال فعالیت هستند.

 وی اتصال بنادر به شبکه جهانی حمل و نقل دریایی، استفاده از تکنولوژی های نو در مدیریت بنادر، طراحی و مبادلات کالا، ارتقاء نرم افزار مدیریت ترمینال های بندری و تقویت شاخص های هوشمندسازی در بنادر را از نتایج حاصل از فعالیت پورت اپراتور های بزرگ دنیا در بنادر منطقه دانست.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به شیوه‌های فعالیت پورت اپراتورهای جهانی در بنادر از طریق قراردادهای همکاری و بهره‌برداری گفت: همزمان با حضور پورت اپراتورهای بزرگ دنیا و عقد قراردادهای راهبری ترمینال بندری و سرمایه گذاری بلندمدت؛ ورود خطوط کشتیرانی عمده دنیا به این بنادر تسهیل شده به‌طوریکه از همه خطوط بزرگ کشتیرانی دنیا MSC، COSCO ، CMA CGM Group و Mærsk به این بنادر تردد می کنند.

آقایی تاکید کرد: فعالیت اپراتورهای بزرگ و تردد خطوط کشتیرانی بزرگ فرصت بسیار مناسبی برای دسترسی و اتصال به شبکه جهانی حمل و نقل و در نهایت کاهش هزینه ها و زمان انتقال کالا را در پی خواهد داشت.

 

۲۲ آذر ۱۴۰۰ ۱۶:۵۰
کد خبر : ۵۶,۴۴۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید