ازبکستان؛ فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری/ رویکرد سازمان بنادر در توسعه همکاری با همسایگان به سود اقتصاد ایران است/ همکاری ایران و کشورهای آسیای میانه؛ معامله برد-برد است پایان طوفان دریایی منطقه شمال مرکزى خلیج فارس و دریای عمان بدون خسارت جانى و مالى اعلام حمایت اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان از توسعه روابط تجاری با ازبکستان/ تقدیر از نگاه سازنده سازمان بنادر به توسعه روابط اقتصادی با ازبکستان/ استفاده از ظرفیت بنادر ایران برای بازار ازبکستان؛ اتفاق بسیار مثبت برای اقتصاد کشور است راهبرد تجاری تاشکند برای توسعه روابط ترانزیتی با تهران/ ایجاد مرکز لجستیک کالای ازبکستان در بندر چابهار حمایت قاطع انجمن صنفی دریانوردان از جذب نیروی متخصص توسط سازمان بنادر/ مجلس از این اقدام مثبت سازمان بنادر پشتیبانی کند کنترل و نظارت پروژه‌های تجهیزاتی بنادر با سامانه جامع کنترل پروژه/ رصد مدیریت هزینه و زمان پروژه‌ها به صورت هفتگی/ راه‌اندازی سامانه نگهداری و تعمیر تجهیزات پروژه‌های زیربنایی بنادر هرچه سریع‌تر در مسیر بهره‌برداری قرار گیرد/ تجهیزات دریایی و بندری به بازنگری و به‌روز رسانی نیاز دارد/ ضرورت رعایت استاندارد‌های لازم در پروژه‌های سرمایه‌گذاری تخفیف سود بازرگانی برای رونق فعالیت‌های صادراتی بندر شادگان اقدامات سازمان بنادر برای ارتقاء ایمنی سفرهای دریایی و گردشگری دریایى/ سفرهای دریایى در نوروز ١٤٠١، منوط به تصویب و ابلاغ ستاد ملى مقابله با کرونا است بندر چابهار؛ مورد توجه جدی کشورهای منطقه است/ بیش از ۳۰ درصد از تجهیزاتی که در قرارداد چابهار پیش بینی شده در بندر مستقر شده است
یدک کش های نیمه خودران، بنادر جهان،بندر تیانجین چین،سازمان بنادر و دریانوردی
بندر تیانجین چین به لطف حمایت شرکت Wärtsilä و انجمن رده بندی چین، برنامه هایی برای استقرار یدک کش های نسل بعدی با سیستم های پشتیبانی نیمه خودران دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرینرز، انتظار می‌رود یدک‌کش‌های پیشرفته نیمه خودران در سه ماهه چهارم سال 2023 در بندر بزرگ نیانجین آماده عملیات و خدمات باشند. اگرچه این یدک کش ها کاملا مستقل و خودران نیستند، اما به یک سیستم درک محیطی پیشرفته مجهز خواهند شد که می‌تواند اجسام کوچک را شناسایی کرده و پشتیبانی تصمیم‌گیری را برای خدمه فراهم کند. این فناوری لزوماً محدود به عملیات بندری و یدک کش ها نبوده و می‌تواند به سایر کلاس‌های کشتی نیز تعمیم داده شود. 
از قابلیت های این فناوری نیمه خودران می توان به تردد در مسیرهای باریک رودخانه ای و طی مسیر با آستانه انحراف 6 فوت و همچنین پهلوگیری، چرخش و عقب نشینی و مانورهای پایلوتینگ اشاره کرد.  
شان فرنبک، رئیس Wärtsilä در این خصوص گفت: با توجه به اینکه بندر تیانجین یکی از ده بندر پرتردد در جهان است و همچنین اهمیت استراتژیک آن در کشتیرانی چین، استفاده از این تکنولوژی در بخش خدمات بندری، فرصت های بسیاری را برای همکاری در منطقه فراهم می کند. 
یانگ جیمین، معاون گروه بندر تیانجین نیز با اشاره به چشم انداز تیانجین در مورد عملیات بندری ایمن تر و پایدارتر، گفت: این پروژه مکمل اقدامات ما در راستای رسیدن به اهداف بلند مدت بوده  و همچنین به ما فرصت می دهد تا همکاری های بیشتری را برای ارتقای خدمات بندری هوشمند در آینده بررسی کنیم.
۲۹ آذر ۱۴۰۰ ۰۸:۳۰
کد خبر : ۵۶,۵۰۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید