بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر خرمشهر مدیرکل حقوقی سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد برگزاری سومین نشست تخصصی ضوابط اجرایی سرمایه گذاری در بنادر کشور/ تاکید بر ضرورت شناسایی بازار مناسب برای سرمایه گذاری بندری و ارتقای روابط موثر با کشورهای همسایه تخلیه و بارگیری همزمان 11 فروند شناور در اسکله های بندرامیرآباد/ افزایش 10 درصدی عملیات پهلودهی شناورها در سال جاری تعیین مهلت سه ماهه برای عملیاتی شدن شناور دریاپاک در بوشهر/ روند ساخت ۱۸ شناور راهنمابر و یگان گشت بنادر ارزیابی شد دیدار مدیر و معاونین بنادر و دریانور آبادان با امام جمعه آبادان/ یکی از منابع درآمد زا در منطقه و روستاهای آبادان تردد کشتی ها است سازه های گلستان از لیست سازه های دریایی خارج می شوند/ ارسال گزارش سازه‌های ساحلی غیرمجاز به دستگاه‌های نظارتی/ بیشترین پسروی آب خزر در گلستان اتفاق افتاد گام موثر سازمان بنادر در راستای توسعه حمل‌ونقل دریایی بین‌المللی/ حمایت مالی ویژه از فعالان اقتصادی علاقمند به صنایع دریایی/ شناورهای رو-رو در دریای خزر و شناورهای باری در خلیج فارس؛ شناورهای هدف سازمان بنادر/ حمایت صنایع دریایی و دریانوردی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری افزایش 16 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر اروندکنار کامیون‌های حامل کمک‌های بنادر و دریانوردی شهید باهنر راهی مناطق زلزله‌ زده شد
یدک کش های نیمه خودران، بنادر جهان،بندر تیانجین چین،سازمان بنادر و دریانوردی
بندر تیانجین چین به لطف حمایت شرکت Wärtsilä و انجمن رده بندی چین، برنامه هایی برای استقرار یدک کش های نسل بعدی با سیستم های پشتیبانی نیمه خودران دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرینرز، انتظار می‌رود یدک‌کش‌های پیشرفته نیمه خودران در سه ماهه چهارم سال 2023 در بندر بزرگ نیانجین آماده عملیات و خدمات باشند. اگرچه این یدک کش ها کاملا مستقل و خودران نیستند، اما به یک سیستم درک محیطی پیشرفته مجهز خواهند شد که می‌تواند اجسام کوچک را شناسایی کرده و پشتیبانی تصمیم‌گیری را برای خدمه فراهم کند. این فناوری لزوماً محدود به عملیات بندری و یدک کش ها نبوده و می‌تواند به سایر کلاس‌های کشتی نیز تعمیم داده شود. 
از قابلیت های این فناوری نیمه خودران می توان به تردد در مسیرهای باریک رودخانه ای و طی مسیر با آستانه انحراف 6 فوت و همچنین پهلوگیری، چرخش و عقب نشینی و مانورهای پایلوتینگ اشاره کرد.  
شان فرنبک، رئیس Wärtsilä در این خصوص گفت: با توجه به اینکه بندر تیانجین یکی از ده بندر پرتردد در جهان است و همچنین اهمیت استراتژیک آن در کشتیرانی چین، استفاده از این تکنولوژی در بخش خدمات بندری، فرصت های بسیاری را برای همکاری در منطقه فراهم می کند. 
یانگ جیمین، معاون گروه بندر تیانجین نیز با اشاره به چشم انداز تیانجین در مورد عملیات بندری ایمن تر و پایدارتر، گفت: این پروژه مکمل اقدامات ما در راستای رسیدن به اهداف بلند مدت بوده  و همچنین به ما فرصت می دهد تا همکاری های بیشتری را برای ارتقای خدمات بندری هوشمند در آینده بررسی کنیم.
۲۹ آذر ۱۴۰۰ ۰۸:۳۰
کد خبر : ۵۶,۵۰۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید