لزوم انتقال دانش و تشریک مساعی کارشناسان سازمان بنادر در امور دریانوردی/ اختصاص لایروب هاپرساکشن هزارمترمکعبی به بنادر شمالی در آینده‌ای نزدیک/ تأکید بر آموزش و همکاری های بین المللی PSC با بنادر کشورهای دیگر نشست هم اندیشی مدیرکل بندر امیرآباد با صاحبان کالا جهت ارتقاء خدمات بندری پیام تسلیت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پی درگذشت مهندس رستم قاسمی بندر آبادان مزین به حضور شهدا شد/ ورود پیکر پاک ۱۱۱ شهید به بندر آبادان تعطیلی و محدودیت تردد شناورها در آبهای کیش از فردا/ پیش بینی تلاطم دریا و کاهش اختلال در تردد ایمن دریانوردی استقرار مواکب خدمات رسانی در روز استقبال از پیکر شهدا/ پیکر ۱۰۰ شهید دفاع مقدس فردا از آبراه اروند وارد بندر آبادان می شوند کارگاه آموزش تئوری و عملی اطفای حریق در بندرترکمن برگزار شد بندر آبادان میزبان پیکر ۱۰۰ شهید وطن/ شرایط استقبال از پیکر شهدا در بندر آبادان مهیاست رونق فعالیت‌های بازرگانی در بندر تجاری شادگان/ ورود بیش از ۱۴۰ فروند شناور سنتی به بندر از ابتدای سال حمل‌ونقل دریایی کشور مظلوم واقع شده است/ ضرورت اشاعه فرهنگ دریایی / اقتصاد دریامحور مغفول مانده است
یدک کش های نیمه خودران، بنادر جهان،بندر تیانجین چین،سازمان بنادر و دریانوردی
بندر تیانجین چین به لطف حمایت شرکت Wärtsilä و انجمن رده بندی چین، برنامه هایی برای استقرار یدک کش های نسل بعدی با سیستم های پشتیبانی نیمه خودران دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرینرز، انتظار می‌رود یدک‌کش‌های پیشرفته نیمه خودران در سه ماهه چهارم سال 2023 در بندر بزرگ نیانجین آماده عملیات و خدمات باشند. اگرچه این یدک کش ها کاملا مستقل و خودران نیستند، اما به یک سیستم درک محیطی پیشرفته مجهز خواهند شد که می‌تواند اجسام کوچک را شناسایی کرده و پشتیبانی تصمیم‌گیری را برای خدمه فراهم کند. این فناوری لزوماً محدود به عملیات بندری و یدک کش ها نبوده و می‌تواند به سایر کلاس‌های کشتی نیز تعمیم داده شود. 
از قابلیت های این فناوری نیمه خودران می توان به تردد در مسیرهای باریک رودخانه ای و طی مسیر با آستانه انحراف 6 فوت و همچنین پهلوگیری، چرخش و عقب نشینی و مانورهای پایلوتینگ اشاره کرد.  
شان فرنبک، رئیس Wärtsilä در این خصوص گفت: با توجه به اینکه بندر تیانجین یکی از ده بندر پرتردد در جهان است و همچنین اهمیت استراتژیک آن در کشتیرانی چین، استفاده از این تکنولوژی در بخش خدمات بندری، فرصت های بسیاری را برای همکاری در منطقه فراهم می کند. 
یانگ جیمین، معاون گروه بندر تیانجین نیز با اشاره به چشم انداز تیانجین در مورد عملیات بندری ایمن تر و پایدارتر، گفت: این پروژه مکمل اقدامات ما در راستای رسیدن به اهداف بلند مدت بوده  و همچنین به ما فرصت می دهد تا همکاری های بیشتری را برای ارتقای خدمات بندری هوشمند در آینده بررسی کنیم.
۲۹ آذر ۱۴۰۰ ۰۸:۳۰
کد خبر : ۵۶,۵۰۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید