لزوم انتقال دانش و تشریک مساعی کارشناسان سازمان بنادر در امور دریانوردی/ اختصاص لایروب هاپرساکشن هزارمترمکعبی به بنادر شمالی در آینده‌ای نزدیک/ تأکید بر آموزش و همکاری های بین المللی PSC با بنادر کشورهای دیگر نشست هم اندیشی مدیرکل بندر امیرآباد با صاحبان کالا جهت ارتقاء خدمات بندری پیام تسلیت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پی درگذشت مهندس رستم قاسمی بندر آبادان مزین به حضور شهدا شد/ ورود پیکر پاک ۱۱۱ شهید به بندر آبادان تعطیلی و محدودیت تردد شناورها در آبهای کیش از فردا/ پیش بینی تلاطم دریا و کاهش اختلال در تردد ایمن دریانوردی استقرار مواکب خدمات رسانی در روز استقبال از پیکر شهدا/ پیکر ۱۰۰ شهید دفاع مقدس فردا از آبراه اروند وارد بندر آبادان می شوند کارگاه آموزش تئوری و عملی اطفای حریق در بندرترکمن برگزار شد بندر آبادان میزبان پیکر ۱۰۰ شهید وطن/ شرایط استقبال از پیکر شهدا در بندر آبادان مهیاست رونق فعالیت‌های بازرگانی در بندر تجاری شادگان/ ورود بیش از ۱۴۰ فروند شناور سنتی به بندر از ابتدای سال حمل‌ونقل دریایی کشور مظلوم واقع شده است/ ضرورت اشاعه فرهنگ دریایی / اقتصاد دریامحور مغفول مانده است
عادل دریس ،مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، توسعه بنادر خوزستان،مشارکت بخش خصوصی،سازمان بنادر و دریانوردی
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه توسعه بنادر این استان در بخش های مختلف با مشارکت بخش خصوصی در دستورکار قرار گرفته است، گفت: باید از ظرفیت ویژه بنادر خوزستان در راستای توسعه ترانزیت، واردات و صادرات کالا بهره برد.
عادل دریس در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در سال های اخیر با رویکرد اجرایی کردن سیاست های اصل 44 قانون اساسی در واگذاری امور به بخش خصوصی، گام برداشته است، اظهار داشت: این سازمان همپای توسعه روساخت های بندری و دریایی با مشارکت بخش خصوصی، زیرساخت های لازم در جهت توسعه ظرفیت بنادر را در دستور کار خود قرار داده است.
وی ادامه داد: در همین راستا در بنادر استان خوزستان به ویژه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) با صرف حدود 2000 میلیارد ریال نسبت به تأمین زیرساخت ها از جمله ب‌سازی اسکله های موجود (37 پست اسکله)، ساخت اسکله های بزرگ (اسکله  150 هزار تنی جهت پهلوگیری کشتی های پست پاناماکس)، تأسیسات برق، آب ، دیتا و...اقدام شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه ایجاد راه های دسترسی جاده ای و ریلی (وجود بیش از 140 کیلومتر خط راه آهن متصل به راه آهن سراسری کشور)، افزایش اراضی بندری و...از دیگر اقدامات صورت گرفته است، عنوان کرد: این رویکرد در سایر بنادر استان از جمله بندر خرمشهر، بندر آبادان و سایر بنادر کوچک نیز در چند سال اخیر شروع شده است و با توجه به اینکه استان خوزستان دارای 7 بندر فعال است، در حال توسعه و تکمیل در بخش های مختلف هستیم.
دریس با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)‌، هم اکنون به عنوان یکی از مهم ترین قطب های حمل و نقل منطقه ای ایفای نقش می کند، گفت: پس از تغییر رژیم حقوقی خود از یک بندر عادی به منطقه ویژه اقتصادی و الحاق اراضی همجوار، اکنون با یازده میلیون مترمربع مساحت در شمال غربی خلیج فارس و در انتهای آبراه خور موسی بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی کشور را تشکیل می دهد.
وی افزود: این بندر به علت برخورداری از شبکه ارتباطات ریلی، جاده‌ای و پسکرانه ای مناسب در استان های مرکزی و غرب کشور، نزدیکی به کشورهای همسایه مانند عراق، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان و دسترسی آسان به آب های آزاد از طریق خلیج فارس، راهی مطمئن برای ترانزیت، واردات و صادرات کالا به کشورهای اروپایی، آسیای جنوب شرقی، آمریکای جنوبی، استرالیا، آفریقای جنوبی و خاورمیانه محسوب می شود و باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن بهره برد.
۳۰ آذر ۱۴۰۰ ۱۰:۰۹
کد خبر : ۵۶,۵۲۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید