سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان
علی‌اکبر صفایی،معاون وزیر راه و مدیرعامل، برنامه‌ریزی سازمان بنادر، سازمان بنادر و دریانوردی
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به لزوم اجرایی شدن راهبرد توسعه دریامحور در کشور، گفت: سازمان بنادر در تلاش است این سیاست راهبردی را از سطح شعار خارج کند و با قرار دادن آن در حوزه تصمیم‌گیری ها، برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدتی را به کمک دولت و مجلس در این خصوص تدوین و اجرا کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی در نشست تخصصی معاونان دریایی بنادر کشور، بر لزوم سیاست‌گذاری درست از سوی سازمان بنادر به منظور دستیابی خانواده بزرگ دریایی کشور به اهداف خود، چه در بخش ملی و چه در حوزه بین‌الملل، تاکید کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی باید به عنوان نماینده حاکمیت و تصمیم‌گیر برای بخش‌‌های مختلف دریایی، سیاست‌گذاری‌های درست و اصولی برای هم‌راستا کردن امور دریایی کشور در دست اجرا داشته باشد.
معاون وزیر راه، وظایف و مسئولیت‌ها در حوزه حاکمیت دریایی کشور را بسیارحایز اهمیت خواند و اظهار داشت: سالانه ۵۰ هزار فروند انواع شناورهای تجاری وارد بنادر بازرگانی کشور می‌شوند که از امکانات و ظرفیت‌های مختلف بخش دریایی در حوزه‌های لایروبی، هیدروگرافی، چراغ‌های دریایی، یدک‌کشی و غیره استفاده می‌کنند.
وی یکی از چالش‌های اصلی سازمان بنادر و به‌تبع آن، سایر ارگان‌های دریایی کشور را تربیت و تامین نیروی دریانورد متخصص دانست و تاکید کرد: سازمان بنادر برای جذب نیروی دریانورد متخصص و کارآزموده، برنامه‌هایی را در دست انجام دارد.
صفایی با بیان اینکه برنامه‌های بخش دریایی نباید در خلاء تصویب و تدوین شود، خاطرنشان کرد: لازم است برنامه‌های دریایی سازمان بنادر با سیاست‌های کلی نظام  و برنامه ششم توسعه هم‌راستا باشد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، پویایی و تداوم صادرات، واردات و تجارت خارجی را وابسته به توسعه ناوگان دریایی توصیف کرد و توسعه ناوگان دریایی را یکی دیگر از اولویت های جدی این سازمان برشمرد.
وی تاکید کرد: بررسی ها نشان می دهد توسعه و نوسازی ناوگان، یکی از نیازهای جدی کشور در حوزه تجارت و حمل‌ونقل دریایی محسوب می‌شود.
مدیر عامل سازمان بنادر بر آمادگی صددرصدی بنادر برای پذیرایی و خدمات‌دهی به مسافران دریایی در ایام نوروز و تعطیلات در پیش‌رو با توجه به دوسال توقف در گردشگری دریایی به خاطر شیوع کرونا تاکید کرد.
۸ دی ۱۴۰۰ ۱۱:۲۵
کد خبر : ۵۶,۶۳۴
Loading

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید