زلزله هیچ خسارتی به زیرساخت های بنادر هرمزگان وارد نکرد/عملیات تخلیه و بارگیری در تمامی بنادر بدون وقفه درحال انجام است ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافری و تفریحی در بنادر مازندران/ آمادگی کامل بندر نوشهر در پذیرش شناورهای استاندارد/ ارائه تسهیلات از سوی سازمان بنادر به متقاضیان تامین شناور سیزدهمین کارگروه حمل و نقل بین ایران و روسیه برگزار شد/ اعلام آمادگی شرکت های حمل و نقل دریایی و پایانه های بندری ایران برای سرمایه گذاری/ تاسیس شرکت های مشترک لجستیکی بندری و دریایی بین ایران و روسیه در دستور کار بازدید وزیر اقتصاد از گمرک بنادر اروندکنار و چوئبده/ افزایش تعداد سفر‌های دریایی لنج داران از ۳ به ۶ سفر در سال آغاز دوره آموزشی اطفاء حریق در بنادر صیادی سیستان و بلوچستان کسب رتبه برتر سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه پدافند شیمیایی انعقاد قرارداد سرمایه گذاری احداث سیلوی غلات به ارزش 600 میلیارد ریال در بندرامیرآباد بازدید هیات تجاری چینی از بندر شهید رجایی رشد 390 درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی از بندر امام(ره) نشست شورای عالی سازمان‌ بنادر در بندر بوشهر/ رونق بنادر کوچک از اولویت‌های سازمان بنادر/ ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کشور 10 درصد افزایش یافت/ پرهیز از اجرای پروژه‎های عظیم فاقد عایدی برای مردم
اولین کشتی فله بر ،اروپا، سازمان بنادر و دریانوردی
اولین کشتی فله بر هیبریدی مجهز به یک منبع ذخیره الکتریکی 339 کیلوات ساعتی، با ظرفیت 9300 dwt به آب انداخته شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از پورت تکنولوژی، یک کشتی فله بر که از آن به عنوان اولین کشتی باری هیبریدی با نیروی باتری در بازار اروپا یاد می شود، این هفته کارخانه کشتی سازی را ترک کرده و آماده فعالیت می شود. اولین نمونه از این کشتی فله بر با ظرفیت 9300 dwt که برای شرکت کشتیرانی Aasen نروژ ساخته شده است، عنوان بزرگترین کشتی فله بر مجهز به سیستم تخلیه خودکار در بازار را نیز خود اختصاص خواهد داد.
این کشتی با نام Aasfjell مجهز به یک سیستم محرکه هیبریدی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و توقف بدون آلایندگی در بنادر است. این کشتی 394 فوتی، به یک سیستم باتری 339 کیلووات ساعتی مجهز شده است تا به عنوان نیروی کمکی موتور اصلی در هنگام حرکت دردریا عمل کند. باتری این کشتی علاوه بر عملکرد در دریا، امکان جابجایی و مانور در بندر بدون نیاز به استفاده از موتور اصلی را دارد. طبق محاسبات انجام گرفته، سیستم هیبریدی این کشتی مصرف سوخت را تقریباً 400 تن در سال کاهش می دهد.
این کشتی دارای کنترل فعال پروانه سازگار با محیط زیست بوده و سایر عملیات جانبی نیز بدون نیاز به موتور اصلی و با کمک بسته باتری انجام می شود. سیستم  بیل مکانیکی تخلیه خودکار این فله بر الکتریکی بوده و هنگام تخلیه بی سر و صدا عمل کرده و آلایندگی زیست محیطی ندارد.
۸ دی ۱۴۰۰ ۱۱:۳۱
کد خبر : ۵۶,۶۳۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید