زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان پیام مدیرعامل سازمان بنادر به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر امداد رسانی آتش نشانان بنادر آبادان به حادثه دیدگان زیر آوار ساختمان متروپل
بندر گوتنبرگ ،تبدیل شدن به بندر سبز،سازمان بنادر و دریانوردی
از اول ژانویه 2022، کامیون‌های الکتریکی و سبز در دو پایانه در بندر گوتنبرگ در اولویت قرار می‌گیرند و به آنها اجازه داده می شود تا بدون انتظار درصف‌ها، در بندر تردد کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از اینفومارین، کامیون های سبز پس از ورود به ترمینال Stena Lines Gothenburg-Kiel یا پایانه رو-روگوتنبرگ، مستقیماً به کشتی یا مکان های اختصاصی مجموعه جهت تخلیه و بارگیری هدایت می شوند. این امر در مورد تمام کامیون هایی که با باتری کار می کنند یا دارای سیستم انتقال قدرت پیل سوختی هستند صدق می کند.
نیکلاس مارتنسون، مدیر اجرایی Stena Line در این خصوص گفت: هدف ما رشد پایدار در مشارکت با مشتریان است، در همین راستا اقدامات جدیدی را به عنوان بخشی از برنامه توسعه پایدار خود اتخاذ کرده ایم  و مشتریان خود را تشویق می‌کنیم تا در مسیر اجرای عملیات‌های بندری بدون کربن قدم بردارند. 
ایده اصلی این اقدام، تشویق به سبز شدن ناوگان خودروهای شرکت های حمل و نقل است. اپراتورهای پایانه در بندر گوتنبرگ نیز اذعان داشته اند که اعطای این مزیت به شرکت های حمل و نقلی که در کامیون های برقی سرمایه گذاری می کنند، عادلانه است. 
ماریا فرانکسن؛ مدیر اجرایی ترمینال رو-روگوتنبرگ اظهارداشت: هدف اجرای این پروژه این است که نشان دهد چگونه استقبال از سوخت‌های بدون کربن می‌تواند تأثیر ملموسی بر صنعت داشته باشد. اگرچه حرکت بخش حمل و نقل به سمت سوخت های غیر فسیلی مستلزم زمان و تلاش بسیار بیشتری است، اما با پروژه اولویت سبز، مفهوم روشن و ملموسی را ارائه می دهیم که گام مهمی در این راه است.
هدف کلی این طرح  کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مرتبط با بندر تا سال 2030 تا 70 درصد است. بندر برونکا نیز طرح مشابهی را در سال جدید معرفی کرده و تخفیف هایی را در عملیات پهلوگیری و اسکله برای کشتی هایی با انتشار آلاینده های کم درنظر گرفته است.
۱۵ دی ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴
کد خبر : ۵۶,۷۳۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید