ازبکستان؛ فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری/ رویکرد سازمان بنادر در توسعه همکاری با همسایگان به سود اقتصاد ایران است/ همکاری ایران و کشورهای آسیای میانه؛ معامله برد-برد است پایان طوفان دریایی منطقه شمال مرکزى خلیج فارس و دریای عمان بدون خسارت جانى و مالى اعلام حمایت اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان از توسعه روابط تجاری با ازبکستان/ تقدیر از نگاه سازنده سازمان بنادر به توسعه روابط اقتصادی با ازبکستان/ استفاده از ظرفیت بنادر ایران برای بازار ازبکستان؛ اتفاق بسیار مثبت برای اقتصاد کشور است راهبرد تجاری تاشکند برای توسعه روابط ترانزیتی با تهران/ ایجاد مرکز لجستیک کالای ازبکستان در بندر چابهار حمایت قاطع انجمن صنفی دریانوردان از جذب نیروی متخصص توسط سازمان بنادر/ مجلس از این اقدام مثبت سازمان بنادر پشتیبانی کند کنترل و نظارت پروژه‌های تجهیزاتی بنادر با سامانه جامع کنترل پروژه/ رصد مدیریت هزینه و زمان پروژه‌ها به صورت هفتگی/ راه‌اندازی سامانه نگهداری و تعمیر تجهیزات پروژه‌های زیربنایی بنادر هرچه سریع‌تر در مسیر بهره‌برداری قرار گیرد/ تجهیزات دریایی و بندری به بازنگری و به‌روز رسانی نیاز دارد/ ضرورت رعایت استاندارد‌های لازم در پروژه‌های سرمایه‌گذاری تخفیف سود بازرگانی برای رونق فعالیت‌های صادراتی بندر شادگان اقدامات سازمان بنادر برای ارتقاء ایمنی سفرهای دریایی و گردشگری دریایى/ سفرهای دریایى در نوروز ١٤٠١، منوط به تصویب و ابلاغ ستاد ملى مقابله با کرونا است بندر چابهار؛ مورد توجه جدی کشورهای منطقه است/ بیش از ۳۰ درصد از تجهیزاتی که در قرارداد چابهار پیش بینی شده در بندر مستقر شده است
حسین عباس نژاد،سرپرست معاونت دریایی، جابه‌جایی کالاها،سازمان بنادر و دریانوردی
با هدف اجرای درست الزامات و استانداردهای ممیزی اجباری ۲۰۲۴ گردهمایی ممیزی دولت های عضو آیمو، برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس نژاد؛ سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گردهمایی ممیزی دولت های عضو آیمو که مسئولان دریایی بنادر نیز به صورت آنلاین حضور داشتند، اظهار داشت: سازمان بین‌اللملی دریانوردی (IMO) از سال ۲۰۱۱ میلادی، با طرح ممیزی داوطلبانه، به دنبال اجرای درست قوانین و مقررات و شناسایی نقاط ضعف و قوت دولت‌های عضو در اجرای پروتکل‌ها و مقرارات دریایی، اعم از کشتیرانی و بنادر است.
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه مجموعه دریایی و بندری ایران در ممیزی اجباری سال ۲۰۲۴ آیمو، مورد ارزیابی جدی قرار خواهد گرفت، تاکیدکرد: آیمو یافته‌های ممیزی اجباری دو سال آینده از دولت‌های عضو را در تدوین قوانین و مقرارات دریایی و همچنین برای برنامه‌ریزی آموزشی دریایی و دریانوردی موثر، مورد استفاده قرار خواهد داد.
عباس‌نژاد گفت: از سال ۱۹۹۵ تمرکز آیمو روی کنترل حوادث دریایی و ایمن‌سازی فعالیت‌های دریایی در آب‌ها و خشکی‌ها( بنادر) از طریق آموزش و رابطه‌مند کردن مدیریت دریایی و خشکی و مدیریت استانداردها برای کاهش حوادث بوده است.
وی افزود: یکی از مشکلات آیمو در اجرای الزامات ممیزی جهانی، همگن نبودن و عدم توازن کشورها در موضوعات مختلف دریایی است. 
به گفته سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، ممیزی ۲۰۲۴ آیمو، کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت کشورها، به ویژه در بخش ناهمسانی قوانین آیمو با مقررات داخلی کشورها، شناسایی و برطرف شود.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه ایران در ممیزی‌های داوطبانه سال‌های پیش تجربیات ارزنده‌ای دارد که می‌تواند در اجرای درست الزامات و استانداردها به ما کمک کند.
عباس نژاد افزود: با توجه به اینکه بیش از ۸۵ درصد حمل‌ونقل در دریا انجام می‌شود، آیمو درصدد است تا این حجم از جابه‌جایی را با بالاترین سطح ایمنی و کمترین ریسک صورت بگیرد.
۱۹ دی ۱۴۰۰ ۱۴:۱۰
کد خبر : ۵۶,۷۶۷
Loading

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید