پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز بین‌المللی بانوان در صنعت دریانوردی اتمام عملیات اجرایی طرح اطفاء حریق بنادر مسافری هرمز و شهید حقانی تا شهریور ماه تکمیل پروژه‌ رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال/ توسعه همکاری‌های بندری با کشورهای همسایه و افزایش ترافیک بندری در شمال ایران دستور کار مهم سازمان بنادر/ ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی در بندر امیرآباد توسعه می‌یابد تحلیل رویدادها؛‌ کارکرد اصلی روابط‌عمومی ها در عصر ارتباطات/ اشاعه فرهنگ دریایی یک موضوع جدی در سازمان بنادر/ گفتمان دولت به بهترین شکل تبیین شود برگزاری اولین نشست بررسی حوادث بندری سازمان بنادر در مدیریت HSE/ ایمنی، مولفه موثر در جذب سرمایه‌گذار برای بنادر ۱۳ نفر از خطر غرق شدن در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند پروتکل همکاری بندری ایران و کوبا امضا شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری و کشتیرانی تهران و هاوانا روابط عمومی باید مطالبه گر باشد/ عدالت محوری و مردم داری سرلوحه کار قرار گیرد/ توفیقات دولت در توسعه صادرات و تعامل تجاری با همسایگان و پروژه های سرمایه گذاری اطلاع رسانی شود پیام مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات افزایش 118 درصدی جابجایی مسافر در بنادر مسافری مرکز و شرق هرمزگان / ازسرگیری سفر دریایی بندر شهید باهنر به شارجه
جلسه هم اندیشی و تعامل بین دستگاههای اجرایی مرتبط با حمل و نقل در بندر شهید رجایی /ضرب الاجل  مدیر کل بازرسی نهاد ریاست جمهوری برای رفع مشکلات مطروحه
در جریان چهاردهمین سفر ریاست جمهوری به استان هرمزگان با هدف مرتفع نمودن چالش های حوزه حمل و نقل جاده ای جلسه هم اندیشی و تعامل بین دستگاههای اجرایی مرتبط با این بخش به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار و ضرب الاجل برای رفع مشکلات مطروحه از سوی مدیرکل بازرسی نهاد ریاست جمهوری برای حل این چالشها تعیین شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، این جلسه که به ریاست حجت الاسلام و المسلمین مجید فولادی مدیر کل بارزسی، ارزیابی و رسیدگی به شکایات نهاد ریاست جمهوری، جمعی از مدیران کل بازرسی وزارتخانه های مرتبط و مدیران دستگاههای اجرایی استان بر گزار شد؛ مسائل و مشکلات پیش روی بخش حمل و نقل جاده ای از سوی هریک از شرکت کنندگان تشریح و اعضای جلسه به بیان دیدگاه های خود به منظور رفع این تنگناها پرداختند.

پایداری شبکه ارتباط مخابراتی مجتمع بندری شهید رجایی و جلوگیری از قطع شدن سامانه بندر و گمرک که مشکلاتی را متوجه ارباب رجوع نموده بود، بعنوان موضوعی مهم در این جلسه مطرح و شرکت مخابرات استان ملزم به ایجاد خطوط پشتیبانی فیبرنوری جهت برقراری ارتباط  پایدار در مجتمع بندری شهید رجایی گردید، بر اساس این مصوبه مقرر گردید یک خط جدید از مسیر مجزا به مرکزMDF بندر شهید رجایی متصل و پست توزیع شرکت مخابرات استان هرمزگان در این مرکز مستقر گردد .

اهمیت سامانه کنترل تردد بندر شهید رجایی و نقش مهم آن در توزیع عادلانه بار بین رانندگان با هدف جلوگیری از ورود کامیون های فاقد نوبت از دیگر موضوعات مطرح شده بود که بر اساس تصمیم متخذه مقرر گردید نمایندگان اداره کل راهداری با برقراری ارتباط با سامانه بندر و ارسال اطلاعات مورد نیاز در رابطه با کامیون های حمل بار برون شهری اقدام و همچنین شهرداری بندرعباس نیز ماموریت یافت تا  اطلاعات مربوط به کامیون های حمل بار شهری را تهیه و ظرف مدت 20 روز بصورت بر خط به این سامانه ارسال نمایند .

از دیگر موضوعات عنوان شده در این جلسه لزوم تعیین تکلیف کالاهای متروکه با اولویت کالاهای متروکه سنواتی و کالاهای خطرناک بود که بنا به تصمیم صورت گرفته اداره کل بنادر و دریانوردی ماموریت یافت تا نسبت به ارسال آماربه بازرسی وزارت راه و شهرسازی اقدام و بازرسی وزارت در اسرع وقت موضوع را به بازرسی نهاد ریاست جمهوری اعلام و تا حصول نتیجه موضوع از سوی بازرسی این وزارتخانه دنبال شود .

یکی دیگر از موضوعاتی که از طرف نماینده رانندگان مطرح شد عدم انجام لغو سفر توسط گمرک در زمان خروج کامیون از بندر در محل درب خروج گمرک و واگذاری این موضوع به اپراتورهای باسکول بود که بعضا مشکلاتی را متوجه رانندگان می کرد، لذا دستور پیگیری و حل این مشکل توسط مدیر کل بازرسی نهاد ریاست جمهوری صادر و تعیین تکلیف این موضوع بر عهده گمرک شهید رجایی واگذار گردید .

بر اساس این گزارش نحوه ثبت انبارهای بندر شهید رجایی در سامانه انبارها و همچنین نحوه تبادل اطلاعات بین سامانه های سازمان بنادر و دریانوردی و گمرک ایران و بررسی فرآیند های مربوط به آن موضوع دیگری بود که دستوراتی از سوی حجت الاسلام و المسلمین فولادی صادر و رفع این مشکل نیز در دستور کار دستگاه های مذکور قرار گرفت .

بازدید میدانی از روند تخلیه و بارگیری کالاها و دیدار چهره به چهره همچنین استماع مشکلات مطروحه از سوی رانندگان حمل و نقل جاده ای با حضور" مذنب" مدیر کل بازرسی، ارزیابی و رسیدگی به شکایات وزارت راه و شهرسازی از دیگر برنامه هایی بود که در حاشیه این جلسه انجام شد .

۲۷ دی ۱۴۰۰ ۱۱:۱۹
کد خبر : ۵۶,۸۴۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید