پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز بین‌المللی بانوان در صنعت دریانوردی اتمام عملیات اجرایی طرح اطفاء حریق بنادر مسافری هرمز و شهید حقانی تا شهریور ماه تکمیل پروژه‌ رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال/ توسعه همکاری‌های بندری با کشورهای همسایه و افزایش ترافیک بندری در شمال ایران دستور کار مهم سازمان بنادر/ ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی در بندر امیرآباد توسعه می‌یابد تحلیل رویدادها؛‌ کارکرد اصلی روابط‌عمومی ها در عصر ارتباطات/ اشاعه فرهنگ دریایی یک موضوع جدی در سازمان بنادر/ گفتمان دولت به بهترین شکل تبیین شود برگزاری اولین نشست بررسی حوادث بندری سازمان بنادر در مدیریت HSE/ ایمنی، مولفه موثر در جذب سرمایه‌گذار برای بنادر ۱۳ نفر از خطر غرق شدن در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند پروتکل همکاری بندری ایران و کوبا امضا شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری و کشتیرانی تهران و هاوانا روابط عمومی باید مطالبه گر باشد/ عدالت محوری و مردم داری سرلوحه کار قرار گیرد/ توفیقات دولت در توسعه صادرات و تعامل تجاری با همسایگان و پروژه های سرمایه گذاری اطلاع رسانی شود پیام مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات افزایش 118 درصدی جابجایی مسافر در بنادر مسافری مرکز و شرق هرمزگان / ازسرگیری سفر دریایی بندر شهید باهنر به شارجه
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد،حمدعلی اصل سعیدی پور، اسکله رو- رو
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در آستانه سفر رییس جمهوری به روسیه گفت: ایران در تلاش برای ترانزیت بدون واسطه با روسیه از طریق دریا با تکمیل اسکله رو- رو در بندرامیرآباد است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی اصل سعیدی پور با بیان اینکه اگر در موضوع ترانزیت دریایی خوب عمل کنیم، نگرانی‌های ترانزیتی برطرف خواهد شد، تصریح کرد: در شش ماه نخست سال جاری میزان تبادلات تجاری از‌ بندرامیرآباد حدود  ۲۰ درصد رشد داشته است که بخش عظیمی از این عدد مربوط به تجارت با روسیه بوده است.
وی افزود: با توجه به موقعیت استراتژیک بندر امیرآباد و قرارگیری آن در کریدور بین‌المللی شمال-جنوب و همچنین نگاه ویژه دولت جهت استفاده از این ظرفیت، می توان صادارات کالا به روسیه را با جدیت بیشتری دنبال کرد.
سعیدی پور گفت: امیرآباد تنها بندر متصل به شبکه راه‌آهن سراسری در شمال کشور است و ۲۵ کیلومتر ریل داخل بندر وجود دارد، همچنین اسکله رو- رو ریلی به عنوان یکی از پتانسیل‌های منحصر به فرد کشور در این بندر مستقر است.
وی درباره آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه اسکله رو- رو بندر امیرآباد گفت: این پروژه پیشرفت ۷۰ درصدی دارد و تقریبا ۳۰ درصد آن باید تکمیل شود و البته همزمان خدمات دریایی و خدمات روی کامیون از طریق همین اسکله درحال انجام داریم.
وی گفت: اکنون بندرامیرآباد به بنادر چهار کشور همسایه از جمله باکو در آذربایجان، آستاراخان در روسیه، اکتائو در قزاقستان و ترکمن باشی ترکمنستان در ارتباط مستمر است و بیشترین حجم عملیات کشور با بنادر روسیه و قزاقستان است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه سازمان بنادر اعلام کرده است تا ۸۰ درصد تعرفه‌های خود را برای حمل کالا از طریق رو- رو اعمال می‌کند، افزود: ظرفیت عملیاتی اسکله رو- رو در سال به راحتی ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تن است؛ البته اگر به طور مستمر بار وجود داشته باشد.
سعیدی پور افزود: دولت در موضوع ترانزیت وارد شده است و می‌خواهد سهم خود را از ترانزیت منطقه بگیرد؛ زیرساخت ترانزیتی کافی در بندر امیرآباد فراهم است و اگر بتوانیم به حمل دو سر از بنادر ایران به روسیه و بنادر روسیه به ایران برسیم حمل و نقل دریایی در منطقه خزر جایگزین حمل و نقل زمینی در کریدور بین المللی شمال- جنوب می‌شود.
کشتی رو-رو نوعی کشتی حامل کامیون بوده و سازوکار آن بدین صورت است که در بندر مبدا با توجه به گنجایش خود تعدادی کامیون را درون خود بارگیری می‌کند و سپس در بندر مقصد تخلیه می‌کند و پس از آن کامیون‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهند تا محموله را به مقصد نهایی برسانند.
منبع:ایرنا
۲۸ دی ۱۴۰۰ ۱۱:۴۱
کد خبر : ۵۶,۸۵۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید