عمان به موافقتنامه چابهار افزوده می‌شود لایروبی نگهداری کانال دسترسی بندر بوشهر با سرعت بیشتر ادامه می یابد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر معارفه شد رونق بنادر کشور با توسعه دریامحور محقق می شود/ تربیت جوانان متخصص در اولویت سازمان بنادر و دریانوردی پیشرفت۹۰ درصدی عملیات لایروبی اسکله های بندر آبادان برگزاری موفق مانور همزمان مهار نشتی گاز آمونیاک و اطفائ حریق در بندر بوشهر کاربرد بویه ساخت داخل در حوضچه بندر شهید رجایی با موفقیت آزمایش شد/ طراحی و ساخت 101 فروند علائم کمک ناوبری بااتکا به توان داخلی قزاقستان خواستار افزایش همکاری ‌های بندری با ایران شد/ ایران می‌تواند هاب بزرگ ترانزیتی منطقه باشد/ امکان ترانزیت ۶ میلیون تن کالا به صورت ریلی به ایران دیدار مقامات بندری و ریلی قزاقستان با معاون بندری سازمان بنادر/ ایران هیچ محدودیتی در حوزه کانتینری ندارد/ ۲پیشنهاد ایران به هیات قزاق برای افزایش همکاری‌های بندری/ کاهش قابل توجه قیمت تمام شده ترانزیت از ایران برای قزاقستان چالش کمبود نیروی انسانی متخصص دریایی به راهکارهای اجرایی نیاز دارد/ برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مجدد قانون بورسیه برای رشته‌های دریایی و دریانوردی/ اشاعه فرهنگ دریایی از طریق رسانه‌ها و درج مطالب در کتاب‌‌های درسی
اجرایی شدن الزامات جدید آب توازن کشتی‌ها در سال ۲۰۲۲
الزامات جدید کنوانسیون بین المللی آب توازن کشتی‌ها BWMS که در سال ۲۰۰۴ توسط IMO تصویب شده، از تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۲۲ برای کشتی‌ها الزامی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان |به نقل از مانا|، بر اساس گزارش‌های منتشر شده در سایت‌های خبری به منظور تحقق اهداف جدید کنوانسیون بین‌المللی آب توازن برای تمامی کشتی‌ها سازمان IMO برای انجمن جهانی سازندگان تجهیزات جدید تصفیه آب توازن اعتبار ویژه‌ای قایل شده و اعلام نموده اعضای این انجمن برای بحث و بررسی چگونگی اجرای کنوانسیون در جلسات این سازمان شرکت کنند.

دکتر "Efi Tsolaki" رئیس انجمن سازندگان تجهیزات آب توازن کشتی‌ها در این زمینه گفت: مشاوره سازمان بین‌المللی دریانوردی با سازمان‌های غیر‌دولتی مانند این انجمن به ما این فرصت را می‌دهد تا تخصص‌های فنی و عملیاتی را در اختیار سازندگان این سیستم قرار دهیم و از نقطه نظرات تمامی کشور‌های عضو در جلسات سود ببریم.

وی گفت: از سال ۲۰۱۷ به بعد تمامی اعضای این انجمن در تدارک ساخت سیستم‌های جدید با فنّاوری پیشرفته عاری از آلودگی زیست محیطی تصفیه آب توازن کشتی‌ها هستند و قرار است این دستگاه ها‌ی تصفیه که به میزان زیادی ساخته شده و آماده نصب بر روی کشتی‌هاست، در ژوئن سال ۲۰۲۲ رونمایی شود و سپس در اختیار تمامی کشتی‌هایی که از سال ۲۰۱۷ به بعد و قبل از آن ساخته شده‌اند قرار گیرد.

وی افزود: این سیستم‌ها دارای کمترین آلودگی زیست محیطی است.

 

وی گفت: انجمن سازندگان تجهیزات آب توازن یک سازمان مردم نهاد است و اعضای آن از ساکنان تمامی قاره‌ها تشکیل شده است که در حال حاضر بر روی آخرین فنّاوری‌های مربوط به سیستم جدید آب توازن کار می‌کنند.

در همین حال "Marcie Merksamer" دبیر این انجمن گفت: با صدور مجوز از سوی IMO تصمیم داریم در تمامی جلسات IMO فعالانه شرکت کنیم و از همفکری و مشارکت اعضا برای دستیابی به ایده‌های برتر به منظور رفع نیاز‌های مربوط به سیستم تصفیه آب توازن استفاده کنیم.

در این راستا بر اساس گزارشی که از سوی مؤسسه CALSS NK منتشر شده، کشتی‌هایی که قبل از سال ۲۰۱۷ ساخته شدند باید گواهینامه BWMS کنوانسیون را دریافت کنند.

 

از سوی دیگر کشتی‌هایی که از تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۱۷ به بعد ساخته شده‌اند باید در یک برنامۀ زمانی مشحص خود را با این کنوانسیون مطابقت دهند.

 بدین ترتیب  از تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۲۲ تمامی کشتی‌ها با ظرفیت ناخالص ۴۰۰ GT به بالا ملزم به استفاده از سیستم جدید تصفیه آب توازن هستند.

بر اساس ارزیابی موسسه CLASS NK تا سال ۲۰۲۰ حدود ۷۰۰۰۰ کشتی تجاری مشمول مقررات کنترل و مدیریت آب توازن هستند که از آن تاریخ تا کنون به تعداد کشتی‌ها افزوده شده است.

 

گفته می‌شود روزانه سه تا چهار هزار گونه موجودات زنده توسط آب توازن کشتی‌ها به اقصی نقاط جهان منتقل می‌شود.

همچنین بر اساس تخمین سازمان‌های مردم نهاد سالانه بیش از ۱۰ میلیارد تُن آب توازن توسط کشتی‌ها انتقال می‌یابد که با اجرای کنوانسیون جدید و نصب سیستم تصفیه آب توازن میزان آلودگی زیست محیطی به شدت کاهش می‌یابد.

 

۲۹ دی ۱۴۰۰ ۱۱:۰۵
مانا |
کد خبر : ۵۶,۸۶۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید