پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز بین‌المللی بانوان در صنعت دریانوردی اتمام عملیات اجرایی طرح اطفاء حریق بنادر مسافری هرمز و شهید حقانی تا شهریور ماه تکمیل پروژه‌ رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال/ توسعه همکاری‌های بندری با کشورهای همسایه و افزایش ترافیک بندری در شمال ایران دستور کار مهم سازمان بنادر/ ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی در بندر امیرآباد توسعه می‌یابد تحلیل رویدادها؛‌ کارکرد اصلی روابط‌عمومی ها در عصر ارتباطات/ اشاعه فرهنگ دریایی یک موضوع جدی در سازمان بنادر/ گفتمان دولت به بهترین شکل تبیین شود برگزاری اولین نشست بررسی حوادث بندری سازمان بنادر در مدیریت HSE/ ایمنی، مولفه موثر در جذب سرمایه‌گذار برای بنادر ۱۳ نفر از خطر غرق شدن در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند پروتکل همکاری بندری ایران و کوبا امضا شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری و کشتیرانی تهران و هاوانا روابط عمومی باید مطالبه گر باشد/ عدالت محوری و مردم داری سرلوحه کار قرار گیرد/ توفیقات دولت در توسعه صادرات و تعامل تجاری با همسایگان و پروژه های سرمایه گذاری اطلاع رسانی شود پیام مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات افزایش 118 درصدی جابجایی مسافر در بنادر مسافری مرکز و شرق هرمزگان / ازسرگیری سفر دریایی بندر شهید باهنر به شارجه
بررسی چالش ها و مشکلات بخش خصوصی در پروسه لجستیک کالا و کانتینر بندر شهید رجایی/ رونق سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی؛ نیازمند تصمیمات راهبردی/ضرورت برگزاری آموزش‌های تخصصی نیروها
سومین نشست‌ مشترک مدیران اداره کل بنادر هرمزگان با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی با هدف بررسی چالش ها و مشکلات بخش خصوصی در پروسه لجستیک کالا و کانتینر بندر شهید رجایی برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلسه هم‌اندیشی "ارتقاء نقش ترمینال‌های بندری بخش خصوصی فعال در بندر شهید رجایی در پروسه لجستیک کالا و کانتینر" به عنوان سومین نشست‌ مشترک مدیران اداره کل بنادر استان با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی  برگزار و دبیر انجمن پایانه‌داران بنادر ایران و جمعی از سرمایه‌گذاران فعال در حوزه امور بندری دیدگاه های خود را مطرح کردند.
براساس این گزارش، تعیین تکلیف قراردادهای کانتینرهای کالای متفرقه، پیگیری مجوز فعالیت شرکت‌ها، بازنگری در تعرفه‌ها، تجدید نظر در مدت زمان قراردادهای سرمایه‌گذاری و مدل‌ قراردادها، نبود  تناسب بین تعرفه‌ها و تورم، خن‌کاری، ترافیک در محوطه‌های خالی، بروکراسی‌های اداری و تحمیل هزینه‌های سنگین از سوی سازمانهای ذی مدخل به شرکت‌های سرمایه‌گذار در بندر شهید رجایی بخشی از مباحث مورد گفت ‌وگو در این  نشست بود.
علیرضا محمدی کرجی ران؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیزدر این نشست، اظهار داشت: مدیریت راهبردی پایانه‌های بندری، ارائه خدمات دریایی و نظارت بر کیفیت خدمات بندری و دریایی به مشتریان از اهمیت خاصی برخوردار بوده، لذا تحقق این مهم نیازمند آموزش‌های تخصصی و ارائه الگوی راهبردی توسعه محور است.
وی با بیان اینکه مشکلات و مسائل در بندر شهید رجایی صرفا به قوانین ابلاغی از سوی سازمان بنادر برنمی‌گردد بلکه بخش اعظمی از آن مربوط به بروکراسی‌های اداری بیرون از بندر است، اظهار داشت: پیگیری و به نتیجه رسیدن برخی از خواسته‌ها و پیشنهادات در داخل استان قابل پیگیری بوده و بخشی دیگر از آن  به تصمیم‌گیری‌های سازمان بنادر نیاز دارد که برای رفع مشکلات مطروحه حوزه بندری باید به یک تصمیم گیری  و اجماع مشترک برسیم.
وی در ادامه با بیان اینکه مجتمع بندر شهید رجایی در حوزه توسعه سرمایه‌گذاری‌ها نیازمند تصمیم‌گیری‌های‌ راهبردی و تصمیم‌سازی کارشناسی است، ابرازداشت: در این حوزه نگاه‌ها باید راهبردی و به سمت توسعه‌گرا پیش رود، لذا خروجی این جلسات و نشست‌ها می بایست منتج به تصمیمات کارشناسی و مطالعاتی شده، باشد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی بر ضرورت برگزاری آموزش‌های تخصصی برای کارشناسان امور بندری تاکید کرد و ابراز داشت: حوزه دریایی و بندری دو حوزه کاملا تخصصی است، لذا منابع انسانی شاغل در این دو حوزه چه از نظر تئوری و چه از منظر عملی می بایست نیروهای آشنا به علوم نوین و روز باشند.
محمدی‌کرجی‌ران با بیان اینکه شرکت‌های مشاوره‌ای امور بندری باید احیا شوند و این مهم نیز بعنوان یک مطالبه مهم  از سوی انجمن پایانه داران باید مطرح شود، خاطرنشان کرد: انتظار می رود انجمن پایانه‌داران در تمامی امور در کنار معاونت بندری و اقتصادی مسائل و مشکلات پیش روی را رصد و با تعیین اولویت‌ها به ارائه راهکار و حل مشکل اقدام کنند.
وی در خصوص تجدید نظر در مدت زمان قراردادهای سرمایه‌گذاری نیز با بیان اینکه قراردادها به صورت مزایده برگزار خواهد شد، گفت: اعتقاد و برنامه‌های ما به سمت بستن قراردادهای بلند مدت حداقل 10 ساله است و انتظار می رود انجمن پایانه‌داران به عنوان مشاوران سازمان بنادر با اتخاذ تصمیم ‌سازی مناسب امور را تا حصول نتیجه لازم دنبال کنند.
محسن صادقی فر؛ مدیرعامل انجمن پایانه‌داران ایران نیز اظهار داشت: در دیدگاه کلان برای رفع مشکلات حوزه بندری و دریایی، بنادر باید مستقل و به صورت هیات مدیره‌ای اداره شوند.
به گفته وی، تداوم این نشست‌ها درجهت تقویت و رونق ترانشیپ کالا از بندر شهید رجایی به بنادر منطقه از یک سو و توسعه زیرساخت ها و بهره گیری از تجهیزات بندری پیشرفته از سوی دیگر امری مهم و ضروری است.
۲۹ دی ۱۴۰۰ ۱۴:۳۱
کد خبر : ۵۶,۸۷۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید