لزوم انتقال دانش و تشریک مساعی کارشناسان سازمان بنادر در امور دریانوردی/ اختصاص لایروب هاپرساکشن هزارمترمکعبی به بنادر شمالی در آینده‌ای نزدیک/ تأکید بر آموزش و همکاری های بین المللی PSC با بنادر کشورهای دیگر نشست هم اندیشی مدیرکل بندر امیرآباد با صاحبان کالا جهت ارتقاء خدمات بندری پیام تسلیت مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پی درگذشت مهندس رستم قاسمی بندر آبادان مزین به حضور شهدا شد/ ورود پیکر پاک ۱۱۱ شهید به بندر آبادان تعطیلی و محدودیت تردد شناورها در آبهای کیش از فردا/ پیش بینی تلاطم دریا و کاهش اختلال در تردد ایمن دریانوردی استقرار مواکب خدمات رسانی در روز استقبال از پیکر شهدا/ پیکر ۱۰۰ شهید دفاع مقدس فردا از آبراه اروند وارد بندر آبادان می شوند کارگاه آموزش تئوری و عملی اطفای حریق در بندرترکمن برگزار شد بندر آبادان میزبان پیکر ۱۰۰ شهید وطن/ شرایط استقبال از پیکر شهدا در بندر آبادان مهیاست رونق فعالیت‌های بازرگانی در بندر تجاری شادگان/ ورود بیش از ۱۴۰ فروند شناور سنتی به بندر از ابتدای سال حمل‌ونقل دریایی کشور مظلوم واقع شده است/ ضرورت اشاعه فرهنگ دریایی / اقتصاد دریامحور مغفول مانده است
جلیل اسلامی ،معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ،بندر چابهار
سرپرست معاونت امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بندر چابهار؛ مورد توجه جدی کشورهای منطقه است، گفت: راه اندازی خط منظم کشتیرانی در بندر چابهار از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، لجستیک منطقه را تقویت می کند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی در همایش لجستیک بندر چابهار، با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی هر آنچه که به حوزه دریا و بندر برای بندر چابهار لازم است را انجام داده و می دهد، خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری که سازمان بنادر در این بندر انجام داده، عملا مگا پروژه بندر چابهار آغاز شده است.
 
وی با اشاره به راه اندازی خط منظم کشتیرانی از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بندر چابهار، افزود: با این اقدام ارزشمند امیدواریم تجار، صادرکنندگان و واردکنندگان و شرکت هایی که در امر ترانزیت کار می کنند بتوانند ظرفیت دریایی این بندر را توسعه دهند؛ این اقدام به طور قطع لجستیک منطقه چابهار را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.
 
اسلامی جایگاه بندر چابهار در منطقه و حوزه بین الملل را مهم و راهبردی ارزیابی کرد و گفت: در اجلاس اخیر پیمان شانگهای نیز بارها به بندر چابهار و اهمیت لجستیکی آن اشاره و پرداخته شده است؛ از اینرو اکثر کشورهای آسیای مرکزی طی ماه های اخیر در جلساتی که با سفراء آنها برگزار شد، آمادگی خود را برای حضور در بندر چابهار اعلام کردند.
 
وی با اشاره به پیمان سه جانبه موسوم به پیمان چابهار بین کشورهای ایران، هند و افغانستان، تصریح کرد: برخی از کشورها متقاضی پیوستن به پیمان یاد شده هستند.
 
سرپرست معاونت بندری سازمان بنادر و دریانوردی اولویت توسعه ای بندر چابهار را در ترانزیت دانست و افزود: بدون توسعه این امر جذب سرمایه و کالای خارجی دشوار خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه طی سال جاری بندر چابهار موفق به ثبت رکورد جابجایی 4 میلیون تن کالا شد، تصریح کرد: خوشبختانه در بخش سخت افزاری مشکلات حل شده است اما در لایه های نرم افزاری هنوز به جایگاه لازم دست نیافته ایم که امیدواریم این امر نیز مرتفع شود. 
 
سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: از مهمترین آثار توسعه ای بندر چابهار، ایجاد اشتغال پایدار، تکمیل زیرساخت های پسکرانه ای برای اتصال زنجیره تامین، استفاده از ظرفیت های ترانزیتی و توسعه ظرفیت دریایی است.
 
وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با ساخت و توسعه بندر چابهار با ظرفیت بیش از ۸ میلیون تن در فاز یک، از سازمان هایی است که اولین قدم را در توسعه زنجیره حمل و نقل کالا در منطقه برداشته و توسعه این بندر در فازهای بعدی هم ادامه خواهد داشت.
 
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در حوزه دریایی غیر از بندر چابهار پروژه های زیادی در حوزه مکران برای توسعه وجود دارد، اظهار کرد: طرح بندر بزرگ کشور در این سواحل در حال طراحی است که در آینده از بزرگترین بنادر منطقه خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۳۰ درصد از تجهیزاتی که در قرارداد چابهار پیش بینی شده بود در بندر مستقر شده است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم از همه ظرفیت های ترانزیتی چابهار برای جابجایی کالا استفاده کنیم.
۲ بهمن ۱۴۰۰ ۰۸:۵۱
کد خبر : ۵۶,۸۸۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید