شفاف سازی، موثرترین شیوه در کاهش جرائم و تخلفات اداری است/ ساختارو تشکیلات واحدهای بازرسی دستگاههای اجرایی ارتقا یابد/ بازرسان باید الگوی همکاران باشند لزوم تقویت اقتصاد با محوریت مردم و استفاده از نیروهای نخبه بومی/ به دانشگاه‌ها سفارش رشته‌های مرتبط با دریا داده شود برای بنادر کوچک تا دهه فجر خبرهایی خوبی خواهیم داشت/ در صورت تایید سازمان اداری و استخدامی کشور، آماده جذب نیروهای متخصص در صنعت حمل و نقل دریایی کشور هستیم بایستی برای نیروهای شاغل در حوزه دریا ایجاد جذابیت کنیم/  تا پایان سال، هزار نفر از نخبگان در دستگاههای اجرایی از جمله سازمان بنادر جذب می شوند/ برگزاری نشست مشترک با وزیر علوم برای تربیت نیروی متخصص در رشته‌های مرتبط با دریا و سواحل در دانشگاهها/ تایید 100 مجوز استخدام در مشاغل اختصاصی ادارات استان هرمزگان اهمیت بسیار بالای بنادر شمالی برای اقتصاد ایران در شرایط کنونی/ اتصال بنادر شمالی به ریل، لازمه توسعه ترانزیت کشور ترخیص محموله ۱۶ هزار تُنی مواد اولیه آنتی بیوتیک و یک میلیون و 300هزار عددی افشانه‌های تنفسی از بندر شهید رجایی لزوم انتخاب افراد صالح متخصص و آگاه به مسائل روز از سوی گزینش‌گران/ اهتمام برنامه ‌ریزان و دولتمردان به توسعه اقتصاد دریامحور یک خبر خوب برای صاحبان شناورهای مسیر دریایی کویت/ قوانین مربوط به ابعاد شناورهای قابل پذیرش در بنادر کشور کویت شفاف شد لایروبی 7.1 میلیون مترمکعبی بنادر و آبراه‌های کشور/ مقابله با 58 مورد سانحه آلودگی نفتی در دریا/ نجات جان 283 ایرانی وغیرایرانی با انجام عملیات جستجو ونجات دریایی/انجام 8 هزار بازرسی از وضعیت فنی و ایمنی شناوران متردد در بنادر کشور پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج
علی‌اکبر صفایی ،مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی،گردهمایی معاونین مهندسی بنادر
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی و فنی دریایی و بندری در دست اقدام و قابل اتمام، باید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد، گفت: بهره برداری از هر پروژه زیربنایی، می‌تواند باعث اشتغال و رونق بیشتر بنادر شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی در گردهمایی معاونین مهندسی بنادر،با بیان این مطلب اظهارداشت: در تعریف پروژه‌های آتی سازمان بنادر با تمرکز در حوزه دریا و بندر، باید به‌گونه‌ای عمل شود تا شرایط مناسب‌تری را برای فعالیت‌های این دو حوزه رقم بزنیم و روند جدیدی را به لحاظ زیرساختی در بنادر به وجود بیاوریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت و ضرورت ایجاد تحول تجهیزاتی بنادر، افزود: سیاست سازمان بنادر در حوزه تجهیزات بندری، ابتدا تامین و تهیه این تجهیزات توسط بخش خصوصی توانمند است و در ادامه از منابع سازمان(دولت) در این خصوص استفاده خواهد شد تا بتوانیم نرم تخلیه و بارگیری را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به سن بالای تجهیزات دریایی و ضرورت بازنگری و تحول در آن، خاطرنشان کرد: در خصوص نظارت بر پروژه‌ها، با توجه به مکانیزم‌هایی که در اختیار داریم، اجازه ندهیم که اجرا و عملیاتی‌سازی پروژه‌ها طولانی مدت شود.
مدیرعامل سازمان بنادر با تاکید بر اهمیت برخی پروژه‌های بزرگ با ابعاد اقتصادی و فنی در این سازمان، اظهار داشت: پروژه‌های بزرگ بایستی براساس مطالعات فنی و اقتصادی در فرآیند اجرا و انجام قرار گیرد تا بتوانیم منابع سازمان را در مسیر درست هدایت کنیم.
وی گفت: برخی پروژه‌های حاکمیتی مثل جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی در دریاها و حفاظت از محیط زیست دریایی، به شکل غیر مستقیم برفعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی در دریا موثر هستند و لازم است در تعریف این پروژه‌ها هماهنگی‌های درون دستگاهی به درستی صورت گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از عدم تجهیز پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده و غیر موثر شدن این دست از پروژه‌ها، تاکید کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که اجرای پروژه‌ها و تامین تجهیزات آنها در عرض هم قرار گیرد و در طول هم نباشد.
صفایی با اشاره به لزوم استاندارد بودن پروژه‌های سرمایه‌گذاری، گفت: درباره پروژه‌های سرمایه‌گذاری، فرآیند جذب سرمایه‌گذار، توسط معاونت بندری و اقتصادی در دست انجام است. از آنجا که عمده این پروژه‌ها به صورت قرارداد بی او تی امضا می‌شود و در پایان بهره‌برداری به سازمان بنادر تحویل داده می‌شود، بنابراین ضرورت دارد، استانداردهای ساخت به گونه‌ای باشد تا با سایر استاندارد‌های سازمان و مبتنی بر نظام مهندسی عمران، مطابقت داشته باشد.
۲ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۴۸
کد خبر : ۵۶,۸۹۲
Loading

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید