پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز بین‌المللی بانوان در صنعت دریانوردی اتمام عملیات اجرایی طرح اطفاء حریق بنادر مسافری هرمز و شهید حقانی تا شهریور ماه تکمیل پروژه‌ رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال/ توسعه همکاری‌های بندری با کشورهای همسایه و افزایش ترافیک بندری در شمال ایران دستور کار مهم سازمان بنادر/ ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی در بندر امیرآباد توسعه می‌یابد تحلیل رویدادها؛‌ کارکرد اصلی روابط‌عمومی ها در عصر ارتباطات/ اشاعه فرهنگ دریایی یک موضوع جدی در سازمان بنادر/ گفتمان دولت به بهترین شکل تبیین شود برگزاری اولین نشست بررسی حوادث بندری سازمان بنادر در مدیریت HSE/ ایمنی، مولفه موثر در جذب سرمایه‌گذار برای بنادر ۱۳ نفر از خطر غرق شدن در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند پروتکل همکاری بندری ایران و کوبا امضا شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری و کشتیرانی تهران و هاوانا روابط عمومی باید مطالبه گر باشد/ عدالت محوری و مردم داری سرلوحه کار قرار گیرد/ توفیقات دولت در توسعه صادرات و تعامل تجاری با همسایگان و پروژه های سرمایه گذاری اطلاع رسانی شود پیام مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات افزایش 118 درصدی جابجایی مسافر در بنادر مسافری مرکز و شرق هرمزگان / ازسرگیری سفر دریایی بندر شهید باهنر به شارجه
علی‌اکبر صفایی ،مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی،گردهمایی معاونین مهندسی بنادر
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی و فنی دریایی و بندری در دست اقدام و قابل اتمام، باید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد، گفت: بهره برداری از هر پروژه زیربنایی، می‌تواند باعث اشتغال و رونق بیشتر بنادر شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی در گردهمایی معاونین مهندسی بنادر،با بیان این مطلب اظهارداشت: در تعریف پروژه‌های آتی سازمان بنادر با تمرکز در حوزه دریا و بندر، باید به‌گونه‌ای عمل شود تا شرایط مناسب‌تری را برای فعالیت‌های این دو حوزه رقم بزنیم و روند جدیدی را به لحاظ زیرساختی در بنادر به وجود بیاوریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت و ضرورت ایجاد تحول تجهیزاتی بنادر، افزود: سیاست سازمان بنادر در حوزه تجهیزات بندری، ابتدا تامین و تهیه این تجهیزات توسط بخش خصوصی توانمند است و در ادامه از منابع سازمان(دولت) در این خصوص استفاده خواهد شد تا بتوانیم نرم تخلیه و بارگیری را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به سن بالای تجهیزات دریایی و ضرورت بازنگری و تحول در آن، خاطرنشان کرد: در خصوص نظارت بر پروژه‌ها، با توجه به مکانیزم‌هایی که در اختیار داریم، اجازه ندهیم که اجرا و عملیاتی‌سازی پروژه‌ها طولانی مدت شود.
مدیرعامل سازمان بنادر با تاکید بر اهمیت برخی پروژه‌های بزرگ با ابعاد اقتصادی و فنی در این سازمان، اظهار داشت: پروژه‌های بزرگ بایستی براساس مطالعات فنی و اقتصادی در فرآیند اجرا و انجام قرار گیرد تا بتوانیم منابع سازمان را در مسیر درست هدایت کنیم.
وی گفت: برخی پروژه‌های حاکمیتی مثل جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی در دریاها و حفاظت از محیط زیست دریایی، به شکل غیر مستقیم برفعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی در دریا موثر هستند و لازم است در تعریف این پروژه‌ها هماهنگی‌های درون دستگاهی به درستی صورت گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از عدم تجهیز پروژه‌های به بهره‌برداری رسیده و غیر موثر شدن این دست از پروژه‌ها، تاکید کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که اجرای پروژه‌ها و تامین تجهیزات آنها در عرض هم قرار گیرد و در طول هم نباشد.
صفایی با اشاره به لزوم استاندارد بودن پروژه‌های سرمایه‌گذاری، گفت: درباره پروژه‌های سرمایه‌گذاری، فرآیند جذب سرمایه‌گذار، توسط معاونت بندری و اقتصادی در دست انجام است. از آنجا که عمده این پروژه‌ها به صورت قرارداد بی او تی امضا می‌شود و در پایان بهره‌برداری به سازمان بنادر تحویل داده می‌شود، بنابراین ضرورت دارد، استانداردهای ساخت به گونه‌ای باشد تا با سایر استاندارد‌های سازمان و مبتنی بر نظام مهندسی عمران، مطابقت داشته باشد.
۲ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۴۸
کد خبر : ۵۶,۸۹۲
Loading

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید