اختصاص یدک کش جدید به بندر امام(ره) برگزاری موفق مانور اطفاء حریق به صورت دستی در بندر بوشهر واگذاری فرصت های سرمایه گذاری از طریق مزایده/ تاکید بر حل چالش های سرمایه گذاران در بنادر با نگاه بلندمدت و حفظ منافع ملی و درچارچوب اقتصاد دریامحور/ سرمایه گذاری 19 هزار میلیاردی بخش خصوصی در بندرامیرآباد صدور مجوز ساخت اسکله گردشگری در بندر ماهشهر مانور موفق اطفای حریق مخازن مایعات نفتی در مجتمع بندری انزلی تعیین تکلیف 30 کانتینر بلاتکلیف در بندر بوشهر آغاز شد بررسی و شناسایی عوامل آلودگی ساحل کنگان ادامه دارد منابع مالی؛ حلقه مفقوده زنجیره تامین نیروی انسانی حمل‌ونقل دریایی/ ضرورت حمایت ویژه مجلس در تسهیل جذب نیرو سازمان بنادر تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد/ضرورت هم افزایی ارگانهای دریایی در بزرگترین استان ساحلی ایران/ بسترسازی برای گسترش زیربناهای بندرگاهی و پسکرانه‌ای "دیپلماسی اقتصادی" سیاست‌ راهبردی دولت در تجارت بین المللی/ نقش کلیدی بنادر کوچک در تامین معیشت ساحل‌نشینان/ ضرورت ارتباط هوشمندانه سازمان‌های همکار در ترانزیت کالا
همایش زنجیره تامین، لجستیک و حمل و نقل دریایی در عرصه های جهانی و منطقه ای در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان
همایش زنجیره تامین، لجستیک و حمل و نقل دریایی در عرصه های جهانی و منطقه ای با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و دیگر مقامات در این اداره کل برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، همایش بررسی آخرین رویدادهای زنجیره تامین، لجستیک و حمل و نقل دریایی در عرصه های جهانی و منطقه ای با حضور مقامات و مسئولین ادارات و سازمان های استان گیلان، مدیران شرکتهای حمل و نقل و کشتیرانی، نمایندگان اتاق های بازرگانی و اصناف مرتبط در سالن همایش اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با سخنرانی دکتر حمیدرضا آبایی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان آغاز و با سخنرانی مسعود پل مه، دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته به پایان رسید.

 علیرضا چشم جهان؛مدرس و محقق باسابقه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به آمار تجارت دریاپایه جهان در سال ۲۰۲۱ اظهار داشت: بر اساس آمار این مقدار 11 میلیارد و صد میلیون تن بوده است.

وی افزود: شیوع بیماری کرونا و سویه های مختلف آن، وقایعی مانند انسداد کانال سوئز، نابرابری عرضه و تقاضا در عرصه کشتیرانی و تامین کانتینر، ازدحام بنادر و شبکه های پسکرانه ای از جمله مسائل متعددی بودند که به مرور در چرخه زنجیره تامین، لجستیک و حمل و نقل در  سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تحت تاثیر تاثیر گذار بودند.

 چشم جهان در بخش دیگری از سخنانش به پیش بینی رشد حمل و نقل دریایی و همچنین کریدورهای ریلی و ترکیبی جایگزین در غیاب ظرفیت کافی در شبکه کشتیرانی پرداخت و با اشاره به آمار عملکرد بنادر مهم نوار ساحلی دریای خزر (به ویژه آکتائو، کوریک ، ترکمن باشی و باکو) بر اهمیت هماهنگی تمام سازمانها و نهادهای مسئول برای افزایش میزان عملکرد بنادر شمالی کشور برای ایفای نقش موثر و پایدار در تجارت با کشورهای همسایه شمالی در راستای سیاست توسعه دریا محور تاکید کرد.

وی  به رشد جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ اشاره کرد و اذعان داشت: طبق بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده، قاره آفریقا شاهد دو برابر شدن جمعیتش خواهد بود و این در حالی‌ است که قاره اروپا ۴ درصد از جمعیتش کاسته می‌شود. بنابراین در سه دهه پیشِ رو ما شاهد ایفای نقش بزرگ‌تری از آفریقا در زنجیره تامین جهانی خواهیم بود و در پی آن بر تردد خطوط و فعالیت شرکت‌های کشتیرانی در آن قاره افزوده می‌شود و از سوی دیگر، با گرم شدن کره زمین و آب شدن تدریجی یخ در قطب‌ها و همچنین مسیرهای حمل‌ونقل دریایی جدید، سطح وابستگی به مسیرهای کنونی را کاهش خواهد داد.

چشم جهان به تحلیل آثار استفاده از سوخت‌های غیر فسیلی جدید (مانند متانول سبز) در صنعت کشتیرانی و حمل‌ونقل دریایی، تکنولوژی پرینترهای سه بعدی، سنتتیک بیولوژی، پدیده بلاک‌چین و همچنین رایج شدن ارزهای دیجیتال و اینترنت اشیا پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در چرخه بزرگ زنجیره جهانی باقی بمانیم می بایست به همه این نوآوری‌ها و پدیده‌ها از هم اکنون با دقت توجه و برای مواجهه با چالش‌های ناشی از آنها آماده شویم.

۱۴ بهمن ۱۴۰۰ ۰۸:۲۰
کد خبر : ۵۷,۰۱۱
Loading

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید