سیزدهمین کارگروه حمل و نقل بین ایران و روسیه برگزار شد/ اعلام آمادگی شرکت های حمل و نقل دریایی و پایانه های بندری ایران برای سرمایه گذاری/ تاسیس شرکت های مشترک لجستیکی بندری و دریایی بین ایران و روسیه در دستور کار بازدید وزیر اقتصاد از گمرک بنادر اروندکنار و چوئبده/ افزایش تعداد سفر‌های دریایی لنج داران از ۳ به ۶ سفر در سال آغاز دوره آموزشی اطفاء حریق در بنادر صیادی سیستان و بلوچستان کسب رتبه برتر سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه پدافند شیمیایی انعقاد قرارداد سرمایه گذاری احداث سیلوی غلات به ارزش 600 میلیارد ریال در بندرامیرآباد بازدید هیات تجاری چینی از بندر شهید رجایی رشد 390 درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی از بندر امام(ره) نشست شورای عالی سازمان‌ بنادر در بندر بوشهر/ رونق بنادر کوچک از اولویت‌های سازمان بنادر/ ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کشور 10 درصد افزایش یافت/ پرهیز از اجرای پروژه‎های عظیم فاقد عایدی برای مردم افزایش 56 درصدی واردات کالا به بندر خرمشهر/ رشد 79 درصدی ترانزیت خودرو از بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری 11 میلیون تن کالا در بندر امام(ره) طی سه ماهه نخست سال جاری
جلیل اسلامی،سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی، سازمان بنادر و دریانوردی
سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: فرآیندهای سرمایه‌گذاری در حوزه پسکرانه‌های بندری به بازنگری و بازنویسی نیاز دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی در نشست سرمایه‌گذاری و امور مناطق بنادر کشور با تاکید بر " باز‌طراحی فرآیندهای سرمایه‌گذاری بنادر در تمام شقوق" اظهار داشت: پس از یک دوره رکود توسعه‌ای در بنادر، ناشی از تحریم‌های ظالمانه و قرار گرفتن کشور در شرایط جدید اقتصادی، باید بتوانیم با بازطراحی فرآیندهای سرمایه‌گذاری و ایجاد بسترهای مناسب، امکان حضور سرمایه‌گذاران در حوزه حمل‌ونقل و افزایش مبادلات تجاری، بدون کمترین چالش مالی و بانکی را فراهم کنیم.
 
وی تاکیدکرد: در حوزه نظارت بر قراردادها نیز نقاط ضعف‌هایی هستیم که بیشتر ناشی از عدم یک تعریف مشخص و شفاف از حوزه نظارت بر قراردادها است.
 
اسلامی اضافه کرد: به جز بازنگری کامل در فرآیندهای سرمایه‌گذاری در بنادر، باید خلاء‌های نظارتی را نیز پوشش دهیم و با نظارت دقیق‌تری، مسئولیت‌ها را به انجام برسانیم.
 
سرپرست امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با اشاره به جذب ۲۴۰۹۵ میلیارد ریال قرارداد سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: اگرچه به لحاظ عددی در جذب سرمایه‌گذاری، از اهداف پیش‌بینی شده جلوتر هستیم، اما سطح انتظارات و رضایت در کشور و در پسکرانه بنادر و لجستیک، خیلی بیشتر از این اهداف محقق شده است.
 
اسلامی با اشاره به انجام مطالعات صورت گرفته در انواع قرارداد‌های سرمایه‌گذاری، توضیح داد: در شرایط فعلی، با سه نوع وضعیت قراردادی در سازمان بنادر مواجه هستیم.
 
به گفته سرپرست امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر، دسته اول، قراردادهای در حال اتمام و سپری شدن هستند که کماکان تصمیمات و تعهدات آن پابرجاست، بنابراین باید این دسته از قراردادها را با توجه به اقتضائات روز و تصمیات جدید، به‌روز رسانی کنیم.
 
اسلامی افزود: دسته دوم، قراردادهای سرمایه‌گذاری هستند که به جهت شرایط اقتصادی کشور و مشکلات تورمی، دچار شرایط چالش فسخ و یا خود فسخ شدند. 
 
وی گفت: در خصوص قراردادهایی که به لحاظ مدل و ساختار مالی، از شرایط انتفاع خارج شده‌اند، باید با درک شرایط خاص کشور، شرایط شرکت‌های سرمایه‌گذار را بپذیریم و با رعایت برخی ملاحظات، قراردادها را احیا کنیم.
 
به گفته وی، دسته سوم قراردادهای جدیدی هستند که باید بنابر اقتضائات روز و شرایط متقاضیان،  به‌گونه‌ای تنظیم و اجرا شود که کمترین چالش را برای سرمایه‌گذار داشته باشد و همچنین فرآیند سرمایه‌گذاری را با حداقل چالش مواجه کند.
۲۴ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۵۵
کد خبر : ۵۷,۱۱۲
Loading

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید