پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت 26 مرداد، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی نشست مدیرکل و‌مدیران بنادر و دریانوردی هرمزگان با استاندار/ طرح‌های سرمایه‌گذاری سازمان بنادر در هرمزگان نقش کلیدی در توسعه اقتصاد ملی و معیشت ساحل نشینان دارد برگزاری نشست کارگروه فرعی لایروبی حوزه جنوب غرب کشور به میزبانی بندر بوشهر ارتقاء شاخص های ایمنی و عملکردی داک یارد بندر امام(ره) آغاز فعالیت خطوط کشتیرانی منظم کانتینری در دریای خزر/ تردد ۹ کشتی از ۳ بندر شمالی ایران در گام نخست/ آستراخان، آکتائو و ماخاچ‌کالا؛ ۳ بندر مقصد ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات مشغول لایروبی خلیج گرگان هستند افزایش 66 درصدی میزان تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر بوشهر برگزاری کارگاه آموزشی ممیزی سازمان بین‌المللی دریانوردی/ آمادگی ایران برای اجرای درست اسناد "آیمو" نقش «حیاتی» ناوگان حمل‌ و نقل دریایی در زنجیره ارزش/ توسعه و به‌ روز رسانی ناوگان دریایی امری ضروری است ضرورت توجه به بنادر کوچک برای رونق اقتصاد خرد و محلی/ مشکل تامین هزینه کارورزی دانشجویان دریایی رفع می‌شود
سید علی حسینی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران، سازمان بنادر و دریانوردی، قطر، حمل و نقل دریایی
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه تقویت دپیلماسی منطقه‌ای ایران در حوزه دریایی و بندری امری ضروری است، گفت: باید شاهد راه‌اندازی خطوط مشترک و منظم کشتیرانی با کشورهای منطقه باشیم.
سید علی حسینی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با مزایای توافق و همکاری مشترک دریایی و بندری بین ایران و قطر، اظهارداشت: ایران و قطر روابط دیرینه و سنتی در حوزه تجارت دریایی به ویژه از بنادر دیر و بوشهر با بنادر قطر داشته اند اما متاسفانه در چند سال گذشته به دلیل مشکلات ناشی از تحریم، حجم تعاملات تجار در بخش حمل و نقل دریایی کاهش یافته است.
 
وی ادامه داد: باید به دنبال راهکار و راه حلی باشیم که تجارت منطقه ای و بومی کشور که از دیرباز با قطر برقرار بوده است، احیا شود و شاهد فعالیت اقتصادی بومیان منطقه و سایر علاقمندان به فعالیت اقتصادی بین ایران و قطر باشیم.
 
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه امیدواریم امکان تردد کشتی های ایرانی به تمامی بنادر قطر فراهم شود، عنوان کرد: در گذشته کشتیرانی والفجر نیز سرویس های منظمی به کشورهای جنوب خلیج فارس داشت که طی چند سال اخیر کاهش پیدا کرده است.
 
حسینی با تاکید بر اینکه باید جایگاه و سهم خود را از حمل و نقل و مبادلات دریایی منطقه باز پس گیریم، گفت: ضرورت دارد، تجارت دریایی خود را با کشورهای منطقه به ویژه جنوب خلیج فارس افزایش دهیم.
 
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی های فعال در خلیج فارس به نحو مطلوب استفاده کرد، گفت: با توجه به مسافت کوتاه می توانیم در راستای افزایش حمل و نقل دریایی خود در منطقه گام برداریم.
 
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه باید دپیلماسی منطقه ای کشور در حوزه حمل و نقل تقویت شود، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه و سازمان بنادر و دریانوردی باید در این زمینه تمرکز خود را معطوف کنند و در عین حال شرایط فعالیت به منظور تردد خط منظم کشتیرانی بین ایران و کشورهای منطقه فراهم شود.
 
حسینی با اشاره به اینکه قطر کشور مهمی در منطقه خلیج فارس به شمار می رود و ایران دارای ارتباط مستقیم با این کشور در حوزه انرژی است، گفت: زمانی که قطری ها با تحریم مواجه شدند، ایران تنها کشوری بود که حریم هوایی و دریایی خود را روی قطر باز گذاشت و این مساله برگ برنده ای برای روابط دو کشور است.
 
وی افزود: با توجه به تعاملات مناسب قطر در مناسبات بین المللی و ارتباط خوبی که با ایران دارد باید در راستای بهبود هرچه بیشتر و بهتر روابط تجاری خود با این کشور گام برداریم و همانگونه که با عمان تعامل اقتصادی خوبی داریم در رابطه با قطر نیز باید همین رویه را دنبال کنیم.
 
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه افزایش تعاملات تجاری ایران و قطر باعث می شود تا به شورای همکاری خلیج فارس نزدیک شویم و روابط خود را با سایر کشورهای این شورا بهبود بخشیم، افزود: به طور حتم حضور و موجودیت ایران در مناسبات اقتصادی و روابط منطقه ای، کمک شایانی به اقتصاد کشور خواهد کرد.
۳ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲
کد خبر : ۵۷,۱۷۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید