تخلیه ۵.۷ میلیون تنی کالای اساسی در بنادر کشور تا پایان خرداد/ اعلام میزان موجودی تفکیکی کالاهای اساسی در بنادر مجوز تمدید بهره برداری از اسکله صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر صادر شد برنامه راهبردی مصر برای توسعه ناوگان کشتیرانی و کمک به زنجیره تامین منطقه برنامه‌های گسترده سازمان بنادر برای تقویت پدافند غیرعامل و مدیریت بحران/ تاکید بر بکارگیری نیروهای متخصص و کارآمد/ انجام مطالعات تفصیلی مدیریت بحران در ۹ بندر پهلوگیری خودکار کشتی ها در بنادر، پیش نیاز کشتیرانی خودران پروژه برق رسانی بندر شادگان در مراحل پایانی عزم‌ سازمان‌بنادر برای تسریع در رفع مسائل و مشکلات سرمایه گذاران در بنادر کشور/ شفافیت در واگذاری های اراضی در بنادر کشور در دستور کار زلزله هیچ خسارتی به زیرساخت های بنادر هرمزگان وارد نکرد/عملیات تخلیه و بارگیری در تمامی بنادر بدون وقفه درحال انجام است ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافری و تفریحی در بنادر مازندران/ آمادگی کامل بندر نوشهر در پذیرش شناورهای استاندارد/ ارائه تسهیلات از سوی سازمان بنادر به متقاضیان تامین شناور سیزدهمین کارگروه حمل و نقل بین ایران و روسیه برگزار شد/ اعلام آمادگی شرکت های حمل و نقل دریایی و پایانه های بندری ایران برای سرمایه گذاری/ تاسیس شرکت های مشترک لجستیکی بندری و دریایی بین ایران و روسیه در دستور کار
کشتی مسافری ژاپنی،سیستم خودران و بدون دخالت خدمه، سازمان بنادر و دریانوردی
یک کشتی مسافری ژاپنی با پیمایش مسیر 466 مایلی در 18 ساعت، رکورد سفر دریایی با سیستم خودران و بدون دخالت خدمه را شکست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم پرایم، یک کشتی مسافری ژاپنی رکورد جدیدی در پیمایش طولانی‌ترین مسیر به کمک سیستم خودران را به عنوان پروژه ای‌ تحت حمایت دولت این کشور برای پیشرفت فناوری‌های عملیات کشتی‌های بدون سرنشین به ثبت رساند.
 
 میتسویO.S.K لاینز به عنوان رهبر یکی از کنسرسیوم های کار بر روی این پروژه آزمایش‌های بیشتری با یک کشتی Ro-Pax و یک کشتی کانتینری به عنوان بخشی از پروژه MEGURI2040 بنیاد نیپون در دستور کار دارد.
در این پروژه، کشتی Sunflower Shiretoko با وزن 11400 تن، مسیر تجاری عادی خود را با مسافت تقریباً 466 مایل، در مدت 18 ساعت به صورت خودران  طی کرد. این شناور 623 فوتی دارای ظرفیت عادی 154 مسافر و همچنین 62 خودرو و 160 کامیون سنگین است. این کشتی بین بندر توماکومای شمالی ژاپن در جزیره هوکایدو و بندر اوآرای در مرکز ژاپن فعالیت می کند. 
 
آزمایش انجام شده چهار سیستم حیاتی شامل پهلوگیری دراسکله و خروج از اسکله و همچنین سیستم مسیریابی، اجتناب از برخورد و سیستم پردازش تصویر بصری را که اهداف را شناسایی و محدوده را محاسبه می کند، مورد بررسی قرار داد. 
مسائلی مانند سنجش  و تشخیص فاصله، مشخص کردن مسیرهای امن و اجتناب از برخورد به لطف فناوری های جدید تا حدود زیادی به عملکرد خدمه واقعی کشتی نزدیک شده است. هدف این کنسرسیوم کاهش بار کاری دریانوردان و تضمین ترافیک دریایی ایمن با ادغام دانش به دست آمده از ابتکارات MEGURI2040 برای تحقق فعالیت‌های کشتیرانی خودران با فناوری‌های هوش مصنوعی رایانه ای است.
۸ اسفند ۱۴۰۰ ۱۷:۲۵
کد خبر : ۵۷,۲۲۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید