اختصاص یدک کش جدید به بندر امام(ره) برگزاری موفق مانور اطفاء حریق به صورت دستی در بندر بوشهر واگذاری فرصت های سرمایه گذاری از طریق مزایده/ تاکید بر حل چالش های سرمایه گذاران در بنادر با نگاه بلندمدت و حفظ منافع ملی و درچارچوب اقتصاد دریامحور/ سرمایه گذاری 19 هزار میلیاردی بخش خصوصی در بندرامیرآباد صدور مجوز ساخت اسکله گردشگری در بندر ماهشهر مانور موفق اطفای حریق مخازن مایعات نفتی در مجتمع بندری انزلی تعیین تکلیف 30 کانتینر بلاتکلیف در بندر بوشهر آغاز شد بررسی و شناسایی عوامل آلودگی ساحل کنگان ادامه دارد منابع مالی؛ حلقه مفقوده زنجیره تامین نیروی انسانی حمل‌ونقل دریایی/ ضرورت حمایت ویژه مجلس در تسهیل جذب نیرو سازمان بنادر تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد/ضرورت هم افزایی ارگانهای دریایی در بزرگترین استان ساحلی ایران/ بسترسازی برای گسترش زیربناهای بندرگاهی و پسکرانه‌ای "دیپلماسی اقتصادی" سیاست‌ راهبردی دولت در تجارت بین المللی/ نقش کلیدی بنادر کوچک در تامین معیشت ساحل‌نشینان/ ضرورت ارتباط هوشمندانه سازمان‌های همکار در ترانزیت کالا
سازمان بنادر و دریانوردی، عملیات بندری،بندر گوتنبرگ
یک تانکر سوئدی با استفاده از نیروی پیشران هیبریدی و استفاده از نیروی برق ساحلی، اولین عملیات بندری با آلایندگی صفر را در دنیا انجام داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، به نقل از مرین لاگ، ترن آیلند، شناور جدید اپراتور نفتکش سوئدی Terntank با ورود به بندر گوتنبرگ به اولین نفتکشی تبدیل شد که عملیات بندری با آلایندگی صفر را انجام داد؛ عملیات بندری برای این شناور با ترکیب باتری و نیروی برق ساحلی که انتظار می رود در آینده به طور فزاینده ای رایج شود، انجام شد.

این تانکر تازه ساخت اولین کشتی در نوع خود است که به سیستم باتری مجهز شده است. باتری ها قدرت مانور در بندر و عملیات داکینگ را فراهم می کنند. پس از رسیدن به اسکله نیز این نفتکش از نیروی برق ساحلی استفاده می کند. گفته می شود که بندر گوتنبرگ سوئد اولین بندر در جهان است که می تواند تانکرها را به برق ساحلی متصل کند.

کلیس مولر؛ مدیر اجرایی Tärntank Ship Management، در این خصوص گفت: امروز ما به نقطه عطفی دست یافتیم زیرا ترن آیلند به اولین نفتکش متصل به نیروی برق ساحلی در جهان تبدیل شد که با موفقیت عملیات بندری با آلایندگی صفر را امکان پذیر کرد.

این کشتی مجهز به سیستم هیبریدی منبع تغذیه الکتریکی، شامل بسته باتری، منبع تغذیه در ساحل و سیستم DC-Link است که انتظار می رود بتواند مصرف انرژی کمکی خود را در طول عملیات بندری تا 99 درصد کاهش دهد. سیستم نیروی هیبریدی همچنین برای کاهش بیشتر انتشار گازهای گلخانه ای به کار گرفته می شود. موتور اصلی، دیگ بخار و موتور کمکی نیز برای کاهش اثرات زیست محیطی و انجام عملیات ایمن طراحی و بهینه شده اند. این تانکر با طول 482 فوت دارای ظرفیت حمل 16500 متر مکعب در 14 مخزن با روکش اپوکسی است.

۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۰:۳۳
کد خبر : ۵۷,۲۹۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید