ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله دریا/ اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است/ روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز کنیم توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است نگرش نهادها و سازمان‌ها باید از اقتصاد زمینی به اقتصاد دریامحور تغییر کند/ سیاست جدی مجلس برای پررنگ کردن نقش دریا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ 20 میلیارد دلار طی 4 سال در پروژه‌های ریلی و بندری سرمایه گذاری می شود/ سیاست راهبردی وزرات راه برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی و لجستیکی کشور صنعت دریایی کشور، هرگز، حرکت رو به عقب نداشته است/ برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در لجستیک و هوشمندسازی بنادر وضعیت دریایی کشور با قانون مدیریت خدمات کشوری منجمد شده است/ مشکل نیروی انسانی حوزه دریایی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه 1402 حل شود/ سازمان بنادر به عنوان محور دریایی باید اختیار عمل داشته باشد با حضور وزیر راه و شهرسازی از دریاییان نمونه کشور قدردانی شد/ اسامی 42 دریایی نمونه در سال 1401 اقتدار آینده کشورها به مدیریت دریا، بستگی دارد/ امنیت غذایی به امنیت دریا گره خورده است یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه
بازدید رئیس قوه قضاییه از بندر شهید رجایی
رئیس قوه قضائیه، در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، روند تخلیه کالاهای اساسی و ترخیص کالاهای متروکه در این بندر را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ضمن بازدید از چند انبار سرپوشیده و انبارهای کانتینری بندر شهید رجایی از نزدیک در جریان وضعیت روند ترخیص کالاهای اساسی ‌ومتروکه قرار گرفت. وی در بازدید از بندر شهید رجایی تاکید کرد که ساماندهی انبار کالاها و رفع مشکلات ترخیص کالاهای متروکه و مواد اولیه تولید در بنادر و گمرکات ضرورت دارد. رییس قوه قضاییه بیان داشت: اینکه یک کشتی حامل کالای ثبت سفارش شده ۴ تا ۵ ماه در لنگرگاه معطل بماند و محموله آن که از نیازهای ضروری کشور و مردم است، تخلیه و ترخیص نشود، قابل قبول نیست و دستگاه‌ها باید در این زمینه با یکدیگر هماهنگی و تشریک مساعی بیشتری داشته باشند. وی با تاکید بر تسریع در ترخیص کالاها، گفت: چنانچه به صاحب کالای فاسد شده دسترسی وجود دارد، ضروری است او را بازخواست کرد و اگر قصور وی مشخص شد باید هزینه امحای کالای فاسد شده را از او ستاند. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با بیان اینکه بنادر و دریانوردی هرمزگان در ماه‌های گذشته اقدام‌های خوبی در راستای تشدید نظارت‌ها برای مقابله با قاچاق، اظهارداشت: جلوگیری از معطلی کشتی‌های حامل کالاهای ثبت سفارش شده در لنگرگاه‌ها و ترخیص سریع محموله‌های آنها اهمیت بسزایی دارد. مجتبی قهرمانی؛ رییس کل دادگستری هرمزگان نیز گزارشی از اقدام‌های قضایی ویژه به منظور رصد و نظارت بر کشتی‌هایی که در لنگرگاه و اسکله‌های بنادر استان به‌ویژه بندر شهید رجایی پهلو می‌گیرند، ارائه کرد و بر اهتمام دادگستری و دادستانی مرکز استان نسبت به تعیین تکلیف اقلام وارداتی و همچنین اطمینان از سلامت و صحت کالاها و محموله‌های وارداتی تاکید کرد.
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۵:۵۶
کد خبر : ۵۷,۲۹۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید