پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار انتقال دو پروژه سرمایه‌گذاری نیمه تمام ‌به بخش خصوصی در بندر امام/ ١.٨ میلیون تن به ظرفیت سالانه نگهداری کالا در بندر امام افزوده می شود آغاز عملیات خارج سازی مغروقه W14 از آبراه اروند اختصاص اعتبار ۲۸۴ میلیاردی برای تعمیرات اساسی سیستم‌های سرمایشی و شبکه برق بنادر استان بوشهر پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی بازدید معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از بندر امیرآباد/ بندرامیرآباد یکی از ظرفیت های استراتژیک دولت برای فعال کردن کریدور شمال – جنوب / فرآیند های صادراتی کالا تسهیل شود/ ضرورت توسعه زیرساخت های حمل و نقل جاده ای از بندرامیرآباد به بندرشهید رجایی و بالعکس افتتاح بندرچند منظوره بندر خمیر آرزوی دیرینه مردم است/ تاکید بر رعایت الزامات زیست محیطی بررسی توسعه ظرفیت‌های گردشگری دریایی در سواحل شرق خوزستان اجرای طرح مطالعاتی بندر پل رونق معیشت اهالی منطقه را به دنبال خواهد داشت/ طرحهای توسعه ای سازمان بنادر به رفاه بیشتر ساحل نشینان منجر شود دیدار مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با مدیر کل و ایثارگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان
نشست طرح الکترونیکی کردن روند ورود کامیون ها و تریلی ها
نشست طرح الکترونیکی کردن روند ورود کامیون ها و تریلی ها با مقصود پیشبرد اهداف بنادر هوشمند در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، مجتمع بندری انزلی با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز و نزدیکی و همجواری این بندر به مراکز و شهرستانهای دارای کارخانجات تولیدی و راه دسترسی جاده ای ایمن و آسان و همچنین ارائه خدمات مطلوب تر مورد استقبال صاحبان کالا قرار بوده که با توجه به تاثیر مستقیم و مثبت این موضوعات در کاهش قیمت تمام شده، شاهد توسعه و افزایش روند رو به رشد 6 درصدی در تخلیه و بارگیری کالا و رشد 79 درصدی در صادرات کالاهای غیرنفتی در سال گذشته در مجتمع بندری انزلی بودیم.

با توجه به روند رو به رشد تخلیه و بارگیری در این بندر، حمل و نقل دریایی و جاده ای نیز به تبع آن افزایش می باید و نیازمند ساماندهی و هماهنگی بیشتر بر تردد جاده ای بوده که در همین راستا نشست طرح الکترونیکی کردن روند ورود کامیون ها و تریلی ها با مقصود توزیع عادلانه بار، پیشبرد اهداف بنادر هوشمند و تجارت الکترونیک در بندرانزلی با حضور مسئولین و مدیران ستادی و سازمانی بنادر و دریانوردی و راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین مدیران کل بنادر و دریانوردی و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، رئیس اداره لجستیک سازمان بنادر و دریانوردی  به مدت 2 روز در اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد.

در ایام کرونا و همچنین وجود تحریم های ظالمانه نیز به دلیل نیاز استان و کشور به برخی کالاهای اساسی بارها شاهد حمل و نقل یکسره بودیم و با هماهنگی و همکاری خوب بین دستگاه های اجرایی در کمترین زمان ممکن تخلیه و بارگیری از پای کشتی صورت گرفت.

تبادل الکترونیکی اطلاعات، ساماندهی ورود وسایل نقلیه مجاز به محوطه های بندری و اصالت بخشی فرآیند بارگیری در بندر انزلی از جمله مزایای طرح ساماندهی تردد کامیون ها و تریلی ها خواهد بود.

گفتنی است، مجتمع بندری انزلی به عنوان شاخص ترین بندر حاشیه جنوبی دریای خزر و با سبقه 300 ساله دارای امکانات و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالاهای تحت حمل کشتی ها و کامیون ها بوده و همواره این بندر از قدیم تا به امروز به عنوان یک بندر مهم برای بازرگانان، تجار و خطوط کشتیرانی در شمال ایران مورد توجه بوده است . از دیرباز این بندر به عنوان دروازه اروپا برای مبادلات تجاری مورد استفاده قرار گرفته و برخورداری از مزیت هایی همچون نزدیکی با بنادر آستراخان و ماخاچ کالا در روسیه ، باکو در آذربایجان، دسترسی آسان به بنادر  اکتائو در کشور قزاقستان و ترکمن باشی در کشور ترکمنستان ، دسترسی به بازار مصرف بالای ۳۰۰ میلیونی جمعیت کشورهای استقلال یافتـه شوروی سابق و کشورهای همسایه ایران و همچنین قرار گرفتن آن در مسیر کریدور های بین المللی ترانزیت ( شمال-جنوب ، تراسیکا ) و از همه مهم تر نزدیکی به مراکز اصلی و صنعتی کشور ایران، فلسفه وجودی بندر انزلی را نسبت به سایر بنادر شمالی در حوزه دریای خزر متمایز نموده است.
۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ۱۴:۴۵
کد خبر : ۵۷,۷۲۶
Loading

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید