انتقال دو پروژه سرمایه‌گذاری نیمه تمام ‌به بخش خصوصی در بندر امام/ ١.٨ میلیون تن به ظرفیت سالانه نگهداری کالا در بندر امام افزوده می شود آغاز عملیات خارج سازی مغروقه W14 از آبراه اروند اختصاص اعتبار ۲۸۴ میلیاردی برای تعمیرات اساسی سیستم‌های سرمایشی و شبکه برق بنادر استان بوشهر پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی بازدید معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از بندر امیرآباد/ بندرامیرآباد یکی از ظرفیت های استراتژیک دولت برای فعال کردن کریدور شمال – جنوب / فرآیند های صادراتی کالا تسهیل شود/ ضرورت توسعه زیرساخت های حمل و نقل جاده ای از بندرامیرآباد به بندرشهید رجایی و بالعکس افتتاح بندرچند منظوره بندر خمیر آرزوی دیرینه مردم است/ تاکید بر رعایت الزامات زیست محیطی بررسی توسعه ظرفیت‌های گردشگری دریایی در سواحل شرق خوزستان اجرای طرح مطالعاتی بندر پل رونق معیشت اهالی منطقه را به دنبال خواهد داشت/ طرحهای توسعه ای سازمان بنادر به رفاه بیشتر ساحل نشینان منجر شود دیدار مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران با مدیر کل و ایثارگران اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان بهره‌برداری از جایگاه سوخت مجتمع خدمات رفاهی بزرگراه بندر امام خمینی(ره)/ ارتقاء خدمات رفاهی به ناوگان جاده‌ای
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، سید علی حسینی، سازمان بنادر و دریانوردی، جام جهانی در قطر
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر را فرصت مناسب اقتصادی برای حمل‌ونقل دریایی ایران دانست و گفت: باید محدودیت تردد شناورها از بنادر ایران به قطر برداشته شود و شاهد تردد منظم خطوط کشتیرانی از ایران به قطر باشیم.
سید علی حسینی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با صورتجلسه همکاری‌های مشترک جهت پشتیبانی ایران از جام جهانی فوتبال در قطر و امضا سند اجرایی سازی توافقنامه همکاری بندری‌و دریایی ایران و قطر، اظهار داشت: جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر فرصت بسیار خوبی برای ایران به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی به ویژه در حوزه حمل‌ونقل دریایی است و باید بتوانیم به شکل مطلوب از شرایط به وجود آمده استفاده کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر برخی محودیت‌ها در رابطه با تردد شناورهای ایرانی به بنادر قطر وجود دارد که در ابتدای امر باید بتوانیم شرایط خود را به قبل از برجام بازگردانیم و شاهد تردد منظم خطوط کشتیرانی از بنادر ایران به بنادر قطر باشیم.
 
گام نخست؛ بهبود تعامل دریایی و بندری با کشورهای همسایه
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه تردد خطوط منظم کشتیرانی از ایران به بنادر قطر، ‌تاثیر مثبتی روی صادرات کشور خواهد داشت، عنوان کرد: پیش از زمان تحریم، خطوط کشتیرانی از بنادر ایران به ۴ بندر قطر تردد داشتند که پس از زمان تحریم تعداد این بنادر به یک مورد کاهش یافت و عملا با محدودیت تردد شناورهای باری از بنادر ایران به بنادر قطر روبرو شدیم.
حسینی تاکید کرد:‌ اولین گام این است که شرایط تعامل دریایی و بندری خود را با کشوری نظیر قطر و سایر کشورهای همسایه مانند امارات، کویت، عمان و...به قبل از دوران تحریم بازگردانیم تا بتوانیم وضعیت صادرات کالا را بهبود بخشیم.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های اعمال شده به اقتصاد ایران لطمه زده است، گفت: باید در راستای احیای فرصت‌های از دست رفته تلاش کنیم و بازار منطقه‌ای خود را مجددا به دست آوریم.

ضرورت همکاری دستگاه‌های داخلی برای پشتیبانی از جام جهانی قطر

 رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه ایران می‌تواند به برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر به عنوان یک فرصت اقتصادی نگاه کند، ‌اظهار داشت: در حوزه دریایی و بندری می‌توانیم به شکل مطلوب از بنادر ایران به قطر صادرات کالا و تردد مسافر را داشته باشیم.

حسینی با تاکید بر اینکه در عین حال باید هماهنگی مناسبی بین دستگاه‌های ذی‌ربط داخلی صورت گیرد تا به نحو مطلوب در حوزه پشتیبانی ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر فعالیت کنیم، گفت: باید ترمینال‌های مسافری خود را فعال کنیم و در راستای تردد منظم خطوط کشتیرانی گام برداریم. ظرفیت بسیار خوبی در بنادر کشور برای ارتباط با کشورهای همسایه وجود دارد و ضرورت دارد با همکاری وزارت امور خارجه و تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی شاهد پویایی فعالیت حمل‌ونقل دریایی کشور در منطقه باشیم.

 

۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ۱۱:۱۶
کد خبر : ۵۷,۷۵۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید