اختصاص یدک کش جدید به بندر امام(ره) برگزاری موفق مانور اطفاء حریق به صورت دستی در بندر بوشهر واگذاری فرصت های سرمایه گذاری از طریق مزایده/ تاکید بر حل چالش های سرمایه گذاران در بنادر با نگاه بلندمدت و حفظ منافع ملی و درچارچوب اقتصاد دریامحور/ سرمایه گذاری 19 هزار میلیاردی بخش خصوصی در بندرامیرآباد صدور مجوز ساخت اسکله گردشگری در بندر ماهشهر مانور موفق اطفای حریق مخازن مایعات نفتی در مجتمع بندری انزلی تعیین تکلیف 30 کانتینر بلاتکلیف در بندر بوشهر آغاز شد بررسی و شناسایی عوامل آلودگی ساحل کنگان ادامه دارد منابع مالی؛ حلقه مفقوده زنجیره تامین نیروی انسانی حمل‌ونقل دریایی/ ضرورت حمایت ویژه مجلس در تسهیل جذب نیرو سازمان بنادر تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد/ضرورت هم افزایی ارگانهای دریایی در بزرگترین استان ساحلی ایران/ بسترسازی برای گسترش زیربناهای بندرگاهی و پسکرانه‌ای "دیپلماسی اقتصادی" سیاست‌ راهبردی دولت در تجارت بین المللی/ نقش کلیدی بنادر کوچک در تامین معیشت ساحل‌نشینان/ ضرورت ارتباط هوشمندانه سازمان‌های همکار در ترانزیت کالا
صندوق بین المللی پول، حمل و نقل دریایی، سازمان بنادر و دریانوردی
تحقیقات صندوق بین المللی پول نشان می دهد که افزایش 7 برابری هزینه های حمل و نقل دریایی با اقزایش تورم در سطح جهانی ارتباط مستقیم دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، پس از یک سال افزایش هزینه‌های حمل و نقل در سراسر جهان به دلیل افزایش حجم گسترده کالا و تأثیر همه‌گیری کرونا، محققان صندوق بین‌المللی پول به بررسی تاثیرات افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل در افزایش تورم پرداخته و به این نتیجه رسیده اند که افزایش چشمگیر هزینه‌های حمل‌ونقل تأثیر آهسته اما ثابتی دارد که به تورم کمک می‌کند و این تأثیر احتمالاً تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.
صندوق بین المللی پول، می نویسد: نتایج نحقیقات نشان می دهد که هزینه های حمل و نقل یک محرک مهم تورم در سراسر جهان است. هنگامی که نرخ حمل و نقل دو برابر می شود، تورم حدود 0.7 درصد افزایش پیدا می کند. 
مساله مهمتر این است که اثرات تورم کاملاً پایدار بوده و پس از یک سال به اوج خود رسیده و تا 18 ماه ادامه پیدا خواهد کرد. این روند نشان می دهد که افزایش هزینه های حمل و نقل در سال 2021 می تواند تورم را حدود 1.5 درصد در سال 2022 افزایش دهد.
تحقیقات صندوق بین‌المللی پول در خصوص داده های 143 کشور در 30 سال گذشته نشان می دهد که تأثیر تورمی هزینه های حمل و نقل در طول زمان ایجاد می شود. پس از اعلام همه‌گیری کرونا در مارس 2020 که منجر به کمبود تعداد کارگران در بنادر برای جابجایی کانتینرها و همچنین اعمال محدودیت‌های تردد کامیون‌ها در طول قرنطینه‌های طولانی شد، ظرفیت زنجیره‌های تأمین را تحت تأثیر قرار داد. نتیجه این چالش ها این بود که هزینه حمل و نقل یک کانتینر در مسیرهای تجاری بین اقیانوسی جهان در 18 ماه پس از مارس 2020 هفت برابر شد.
صندوق بین‌المللی پول گزارش می‌دهد که افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل بر تورم در برخی کشورها بیش از سایرین تأثیر می‌گذارد که به ویژگی‌های ساختاری اقتصاد آن کشور برمی گردد. 
بر اساس اعلام صندوق بین‌المللی پول، کشورهایی که معمولاً هزینه‌های حمل‌ونقل بالاتری می‌پردازند - کشورهای محصور در خشکی و کشورهای کم درآمد - با افزایش تورم مواجه می‌شوند. یک چارچوب قوی و سیاست پولی مناسب می تواند در کاهش اثرات تورم نقش داشته باشد.
صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند که تاثیر تورمی هزینه های حمل و نقل تا پایان سال 2022 ادامه خواهد داشت.
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ ۱۱:۵۱
کد خبر : ۵۷,۷۶۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید