اختصاص یدک کش جدید به بندر امام(ره) برگزاری موفق مانور اطفاء حریق به صورت دستی در بندر بوشهر واگذاری فرصت های سرمایه گذاری از طریق مزایده/ تاکید بر حل چالش های سرمایه گذاران در بنادر با نگاه بلندمدت و حفظ منافع ملی و درچارچوب اقتصاد دریامحور/ سرمایه گذاری 19 هزار میلیاردی بخش خصوصی در بندرامیرآباد صدور مجوز ساخت اسکله گردشگری در بندر ماهشهر مانور موفق اطفای حریق مخازن مایعات نفتی در مجتمع بندری انزلی تعیین تکلیف 30 کانتینر بلاتکلیف در بندر بوشهر آغاز شد بررسی و شناسایی عوامل آلودگی ساحل کنگان ادامه دارد منابع مالی؛ حلقه مفقوده زنجیره تامین نیروی انسانی حمل‌ونقل دریایی/ ضرورت حمایت ویژه مجلس در تسهیل جذب نیرو سازمان بنادر تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد/ضرورت هم افزایی ارگانهای دریایی در بزرگترین استان ساحلی ایران/ بسترسازی برای گسترش زیربناهای بندرگاهی و پسکرانه‌ای "دیپلماسی اقتصادی" سیاست‌ راهبردی دولت در تجارت بین المللی/ نقش کلیدی بنادر کوچک در تامین معیشت ساحل‌نشینان/ ضرورت ارتباط هوشمندانه سازمان‌های همکار در ترانزیت کالا
سازمان بنادر و دریانوردی، سوخت متانول سبز ، خطوط کشتیرانی سنگاپور
با مشارکت شرکت ها و خطوط کشتیرانی، بندر سنگاپور به هاب بزرگ برای تامین متانول سبز به عنوان یک سوخت جایگزین در جنوب شرق آسیا تبدیل خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، سنگاپور جدیدترین کشوری است که برای ایجاد زیرساخت های جهانی برای تولید و عرضه متانول به عنوان سوخت دریایی پیوسته است. سنگاپور که به عنوان یکی از بزرگترین مراکز سوخت گیری در جهان برای صنعت کشتیرانی شناخته می شود، قصد دارد اولین کارخانه سبز متانول را در جنوب شرقی آسیا در سنگاپور ایجاد کند. 
متانول سبز که به عنوان یک راهکار کوتاه مدت برای دستیابی به اهداف 2030 و 2025 سازمان جهانی دریانوردی به منظور کاهش انتشار کربن در نظر گرفته شده است، گامی بزرگ در توسعه زیرساخت های لازم خواهد بود.
سنگاپور قصد دارد مطالعه امکان سنجی تامین متانول سبز را تا پایان سال 2022 تکمیل کرده و ساخت یک کارخانه آزمایشی را آغاز کنند.
در صورت ساخت تاسیسات تولید متانول در سنگاپور، حداقل ظرفیت تولید 50000 تن در سال پیش بینی می شود. توافق جدید، گامی اساسی برای تبدیل CO2 بیوژنیک جذب شده و هیدروژن تولید شده از برق تجدیدپذیر به متانول سبز است که این سوخت کم کربن را برای صنعت دریایی به صورت تجاری در دسترس قرار می دهد.
سنگاپور به‌عنوان یکی از برترین قطب‌های ذخیره‌ سوخت و سوخت رسانی دریایی در جهان، به عنوان مکانی ایده‌آل برای برداشتن این گام مهم به سمت راه‌حل‌های جایگزین در صنعت کشتیرانی جهانی عمل خواهد کرد. مقامات بندری و دریایی سنگاپور از تشکیل این مشارکت صنعتی و برنامه آن برای استفاده از بندر سنگاپور و همچنین انجام مطالعه امکان سنجی استقبال کرده اند.
کارشناسان معتقدند پتانسیل متانول می تواند سهم قابل توجهی در کوتاه مدت و در کاهش قابل توجه آلودگی کربنی داشته باشد. متانول به عنوان تنها راه حل آماده بازار در مقیاس تجاری برای صنعت دریانوردی است. در مقابل آمونیاک که به عنوان یک رقیب قوی نیز در نظر گرفته می شود، حداقل به دو سال دیگر نیاز دارد تا برای بازار تجاری آماده شود.
۲۹ فروردین ۱۴۰۱ ۱۱:۳۶
کد خبر : ۵۷,۷۹۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید