اختصاص یدک کش جدید به بندر امام(ره) برگزاری موفق مانور اطفاء حریق به صورت دستی در بندر بوشهر واگذاری فرصت های سرمایه گذاری از طریق مزایده/ تاکید بر حل چالش های سرمایه گذاران در بنادر با نگاه بلندمدت و حفظ منافع ملی و درچارچوب اقتصاد دریامحور/ سرمایه گذاری 19 هزار میلیاردی بخش خصوصی در بندرامیرآباد صدور مجوز ساخت اسکله گردشگری در بندر ماهشهر مانور موفق اطفای حریق مخازن مایعات نفتی در مجتمع بندری انزلی تعیین تکلیف 30 کانتینر بلاتکلیف در بندر بوشهر آغاز شد بررسی و شناسایی عوامل آلودگی ساحل کنگان ادامه دارد منابع مالی؛ حلقه مفقوده زنجیره تامین نیروی انسانی حمل‌ونقل دریایی/ ضرورت حمایت ویژه مجلس در تسهیل جذب نیرو سازمان بنادر تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد/ضرورت هم افزایی ارگانهای دریایی در بزرگترین استان ساحلی ایران/ بسترسازی برای گسترش زیربناهای بندرگاهی و پسکرانه‌ای "دیپلماسی اقتصادی" سیاست‌ راهبردی دولت در تجارت بین المللی/ نقش کلیدی بنادر کوچک در تامین معیشت ساحل‌نشینان/ ضرورت ارتباط هوشمندانه سازمان‌های همکار در ترانزیت کالا
کاهش فروش کالاها،نرخ حمل و نقل دریایی ،سازمان بنادر و دریانوردی
کاهش فروش کالاها و افزایش قرنطینه در مبادی خطوط کانتینری از عواملی هستند که پیش بینی می شود در کاهش نرخ حمل و نقل دریایی در سال 2022 نقش داشته باشند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین لاگ، پس از یک سال تداوم در افزایش نرخ‌های حمل‌ونقل، نرخ حمل و نقل دریایی در سال 2022 رو به کاهش است و کارشناسان به مجموعه‌ای از عواملی اشاره می‌کنند که احتمالاً در کاهش مداوم نرخ نقش داشته باشند.
شبسی لوی، مدیر عامل و بنیانگذار Shifl، که یک پلتفرم فناوری مشاوره زنجیره تامین و برنامه ریزی و مدیریت حمل و نقل دریایی است، می گوید: ما شاهد کاهش نرخ حمل و نقل در سه ماه گذشته به دلیل کاهش فروش و اتمام موجودی کالا پس از فصل سال نو چینی شده‌ایم. بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده، نرخ های کانتینری ترانس پاسیفیک بین چین و بنادر سواحل شرقی و غربی ایالات متحده و اروپا، از ژانویه تا مارس 2022 به نصف کاهش یافته است.
شاخص جهانی کانتینر Drewry نشان دهنده روند کاهشی در سطح جهانی است. طبق گزارش هفته گذشته این موسسه، در حالی که نرخ ها هنوز دو سوم نسبت به یک سال گذشته بالاتر است، میانگین نرخ نقطه ای جهانی برای این هفته نزدیک به چهار درصد کاهش یافته است. به گفته آنها، نرخ حمل و نقل در مسیرهای اقیانوس آرام برای پنجمین هفته متوالی روندی کاهشی داشته، به طوری که قیمت ها در ایالات متحده بین شش تا هشت درصد و در اروپا یک تا دو درصد کاهش یافته است.
دفاتر شیفل چین همچنین به قرنطینه های اخیر کووید ۱۹ در مراکز اصلی تولید چین اشاره می کنند که در کاهش نرخ حمل و نقل دریایی نقش دارند. چین در حال اعمال قرنطینه‌ در نقاط مختلف این کشور بوده که بنادر شمالی را در اواخر سال 2021 تحت تاثیر قرار داده است. در این میان، مهم ترین و نگران کننده ترین قرنطینه در شانگهای، شلوغ ترین بندر کانتینری جهان، ادامه داشته و در حال گسترش است.
عوامل دیگری نیز در کاهش تقاضا نقش دارند که به نوبه خود باعث کاهش نرخ حمل و نقل می شود. به نظر می‌رسد که هزینه‌های مصرف‌کننده در حال بازگشت به سطوع عادی قبل از کووید ۱۹ است، زیرا مردم روال روزمره‌تری را در مورد خرید کالاها از سر گرفته‌اند.  تورم شدید و قیمت‌های بالاتر بنزین باعث شده مصرف‌کنندگان هزینه‌های اضافی خود را کاهش دهند و به طور مشابه، قیمت های بالای سوخت باعث افزایش هزینه های حمل و نقل شده و خرده فروشان و سایرین را بر آن داشته تا سفارشات خود را برای کنترل هزینه ها کاهش دهند.
پیش بینی می شود نرخ های حمل و نقل دریایی تا فصل اوج سال 2022 به روند نزولی خود ادامه دهد و در آن زمان با افزایش روبه رو شوند؛ البته انتظار می رود میزان آن به سطوح بالای تجربه شده در سال 2021 نرسد.
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۲:۳۹
کد خبر : ۵۷,۸۱۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید