سیزدهمین کارگروه حمل و نقل بین ایران و روسیه برگزار شد/ اعلام آمادگی شرکت های حمل و نقل دریایی و پایانه های بندری ایران برای سرمایه گذاری/ تاسیس شرکت های مشترک لجستیکی بندری و دریایی بین ایران و روسیه در دستور کار بازدید وزیر اقتصاد از گمرک بنادر اروندکنار و چوئبده/ افزایش تعداد سفر‌های دریایی لنج داران از ۳ به ۶ سفر در سال آغاز دوره آموزشی اطفاء حریق در بنادر صیادی سیستان و بلوچستان کسب رتبه برتر سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه پدافند شیمیایی انعقاد قرارداد سرمایه گذاری احداث سیلوی غلات به ارزش 600 میلیارد ریال در بندرامیرآباد بازدید هیات تجاری چینی از بندر شهید رجایی رشد 390 درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی از بندر امام(ره) نشست شورای عالی سازمان‌ بنادر در بندر بوشهر/ رونق بنادر کوچک از اولویت‌های سازمان بنادر/ ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کشور 10 درصد افزایش یافت/ پرهیز از اجرای پروژه‎های عظیم فاقد عایدی برای مردم افزایش 56 درصدی واردات کالا به بندر خرمشهر/ رشد 79 درصدی ترانزیت خودرو از بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری 11 میلیون تن کالا در بندر امام(ره) طی سه ماهه نخست سال جاری
یحیی ضیایی مهرجردی، دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران، توسعه دریامحور
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی در حوزه دریایی و بندری، گفت: باید چالش‌های و گلوگاه های فعالیت های سازمان بنادر و دریانوردیی در بخش های مختلف شناسایی و با واکاوی مسائل، شاهد بهبود وضعیت بندری و دریایی و پویایی حمل و نقل دریایی کشور باشیم.

یحیی ضیایی مهرجردی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با برگزاری نشست‌های هیات اندیشه‌ورز این سازمان و بهره مندی از نظرات کارشناسان دریایی و بندری در بهبود وضعیت حمل و نقل دریایی کشور، اظهار داشت: مبنای تشکیل هیات اندیشه ورز بسیار ارزشمند است اما در عین حال باید به نحوه مدیریت و اصلاح کارکردها توجه ویژه داشت.

وی ادامه داد: استفاده از تجربیات گذشته و افراد با تجربه در حوزه دریایی و بندری بسیار مفید است ولی باید از اندیشه های نو و منابع انسانی جوان به بهترین شکل در دوره جدید استفاده کرد و در کنار آن از ظرفیت شرکت های فعال و موثر در حوزه دریایی و بندری بهره برد تا هیات اندیشه ورز بتواند به بهترین شکل ممکن کارایی داشته و اثرگذار باشد.

دبيرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه باید مسائل و مشکلات روز حوزه دریایی و بندری در جلسات هیات اندیشه ورز مطرح و در رابطه با آن ها چاره اندیشی شود، عنوان کرد: در عین حال باید چالش های پیش روی سازمان بنادر و دریانوردی و گلوگاه های کاری در حوزه دریایی و بندری مطرح و بهترین راهکارها برای حل این مسائل و مشکلات ارائه شود.

ضیایی با تاکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به مقوله توسعه دریامحور در کشور، اظهار داشت: چندین سال است که در رابطه با توسعه دریامحور شعارهای مختلفی داده شده اما در عمل اتفاق خاصی رخ نداده است لذا با واکاوی چالش های می توان، شاهد تغییر رویه در بخش حمل و نقل دریایی و به ویژه توسعه دریامحور باشیم.

وی ادامه داد: بازرگانی کردن بنادر، مساله بسیار مهم دیگری است که سازمان بنادر و دریانوردی باید به صورت جدی در خصوص آن برنامه ریزی کند و به صورت شفاف و روشن برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تدوین کرده و اجازه فعالیت جزیره ای در این بخش را ندهد چراکه تاثیر عوامل بیرونی به ماهیت مساله و اثرگذاری هرچه بیشتر آن خدشه وارد می کند و به عنوان ترمزی برای توسعه بنادر ایران عمل خواهد کرد و موجب هدر رفت منابع می شود.

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل هیات های اندیشه ورز، گفت: باید آسیب شناسی مناسبی در بخش های مختلف حوزه دریایی و بندری صورت گیرد تا بتوانیم با برنامه ریزی صحیح در مسیر مناسبی گام برداریم و شاهد پویایی حمل و نقل دریایی کشور باشیم.

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۸:۴۵
کد خبر : ۵۷,۸۵۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید