پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز بین‌المللی بانوان در صنعت دریانوردی اتمام عملیات اجرایی طرح اطفاء حریق بنادر مسافری هرمز و شهید حقانی تا شهریور ماه تکمیل پروژه‌ رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال/ توسعه همکاری‌های بندری با کشورهای همسایه و افزایش ترافیک بندری در شمال ایران دستور کار مهم سازمان بنادر/ ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی در بندر امیرآباد توسعه می‌یابد تحلیل رویدادها؛‌ کارکرد اصلی روابط‌عمومی ها در عصر ارتباطات/ اشاعه فرهنگ دریایی یک موضوع جدی در سازمان بنادر/ گفتمان دولت به بهترین شکل تبیین شود برگزاری اولین نشست بررسی حوادث بندری سازمان بنادر در مدیریت HSE/ ایمنی، مولفه موثر در جذب سرمایه‌گذار برای بنادر ۱۳ نفر از خطر غرق شدن در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند پروتکل همکاری بندری ایران و کوبا امضا شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری و کشتیرانی تهران و هاوانا روابط عمومی باید مطالبه گر باشد/ عدالت محوری و مردم داری سرلوحه کار قرار گیرد/ توفیقات دولت در توسعه صادرات و تعامل تجاری با همسایگان و پروژه های سرمایه گذاری اطلاع رسانی شود پیام مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات افزایش 118 درصدی جابجایی مسافر در بنادر مسافری مرکز و شرق هرمزگان / ازسرگیری سفر دریایی بندر شهید باهنر به شارجه
کشتی های کانتینری ، تخلیه و بارگیری،سازمان بنادر و دریانوردی
داده های شرکت Windward نشان می دهد در حال حاضر 20 درصد از کل کشتی های کانتینری در سراسر جهان در صف انتظار تخلیه و بارگیری هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، پس از نشانه‌هایی از پیشرفت در برنامه زمانبندی تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری، به نظر می‌رسد که این روند مسیری معکوس پیش گرفته است. با توجه به اینکه قرنطینه بر حرکت کشتی ها در بنادر اصلی چین تأثیر می گذارد، به نظر می رسد ازدحام کشتی ها در حال گسترش به سایر بنادر در سراسر جهان است.
 
داده‌های جدید Windward، شرکت هوش مصنوعی دریایی، نشان می‌دهد که یک پنجم کشتی‌های کانتینری جهان در صف ترافیک بنادر در انتظار تخلیه و بارگیری هستند. 
 
علاوه بر این، محاسبات نشان می دهد که یک چهارم تمام این کشتی ها به طور خاص در بنادر چین در انتظار هستند که برنامه اپراتورهای بندری را مختل کرده است. اکنون، گزارش‌های  مبنی بر هدایت ترافیک کشتی های کانتینری از بندر شانگهای به سایر بنادر چین وجود دارد، اما این امر به تأخیر در سایر بنادر مانند Ningbo-Zhoushan به دلیل حجم‌ اضافی کالاها می‌افزاید.
 
موسسه Sea-Intelligence در ماه گذشته اولین روند بهبودی در برنامه ترد کشتی ها در دو سال گذشته گزارش کرد. 
 
در حالی که تقریباً دو سوم تمام کشتی‌های کانتینری در فوریه 2022 هنوز از برنامه خود عقب بودند، گزارش ماهانه Global Liner Performance Sea-Intelligence حاکی از روند مثبت در این زمینه نسبت به سال 2021 است.
 
Windward بر اساس داده‌هایی که برای پلتفرم هوش مصنوعی دریایی استخراج شده، می‌نویسد که تاخیرها در چین به شدت بر ازدحام خارج از بنادر این کشور تأثیر می‌گذارد. تعداد کشتی‌های کانتینری که خارج از بنادر چین در انتظار هستند امروز 195 درصد بیشتر از فوریه امسال است.
 
با این حال، مقامات چینی همچنان اعلام می کنند که بندر شانگهای باز و فعال بوده و به کمک یک حلقه بسته کارگران و کارکنان بندر از شهر جدا هستند. این تمهیدات باعث شده کامیون داران برای ورود به بندر ملزم به ارائه نتیجه آزمایش COVID-19 منفی باشند و در نتیجه ترافیک کامیون ها کاهش پیدا کند.
 
طبق گزارش ویندوارد، با توجه به تصویر جهانی ارائه شده بین 12 تا 13 آوریل 2022، 1826 کشتی کانتینری در خارج از بنادر در سراسر جهان در انتظار تخلیه و بارگیری بوده اند. این رقم 20 درصد از کل کشتی های کانتینری در سراسر جهان است.
 
داده‌های هوش مصنوعی دریایی Windward نشان می‌دهد که 506 کشتی در بندرهای چین در حال انتظار هستند که بیش از یک چهارم (27.7 درصد) از کل کشتی‌های منتظر خارج از بنادر در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند.
 
با کاهش تعداد مبتلایان روزانه در شانگهای، مقامات برخی محدودیت‌ها را برداشته و به کارخانه‌ها اجازه داده اند با بسته نگه داشتن حلقه کارکنان فعالیت خود را از سر بگیرند، اما مشخص نیست که بندر چه زمانی می‌تواند شروع به بازیابی بهره‌وری عادی خود کند.
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۹:۲۱
کد خبر : ۵۷,۹۹۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید