پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز بین‌المللی بانوان در صنعت دریانوردی اتمام عملیات اجرایی طرح اطفاء حریق بنادر مسافری هرمز و شهید حقانی تا شهریور ماه تکمیل پروژه‌ رو-رو ریلی بندر امیرآباد تا پایان سال/ توسعه همکاری‌های بندری با کشورهای همسایه و افزایش ترافیک بندری در شمال ایران دستور کار مهم سازمان بنادر/ ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی در بندر امیرآباد توسعه می‌یابد تحلیل رویدادها؛‌ کارکرد اصلی روابط‌عمومی ها در عصر ارتباطات/ اشاعه فرهنگ دریایی یک موضوع جدی در سازمان بنادر/ گفتمان دولت به بهترین شکل تبیین شود برگزاری اولین نشست بررسی حوادث بندری سازمان بنادر در مدیریت HSE/ ایمنی، مولفه موثر در جذب سرمایه‌گذار برای بنادر ۱۳ نفر از خطر غرق شدن در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند پروتکل همکاری بندری ایران و کوبا امضا شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه سرمایه‌گذاری و کشتیرانی تهران و هاوانا روابط عمومی باید مطالبه گر باشد/ عدالت محوری و مردم داری سرلوحه کار قرار گیرد/ توفیقات دولت در توسعه صادرات و تعامل تجاری با همسایگان و پروژه های سرمایه گذاری اطلاع رسانی شود پیام مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز ملی روابط عمومی و ارتباطات افزایش 118 درصدی جابجایی مسافر در بنادر مسافری مرکز و شرق هرمزگان / ازسرگیری سفر دریایی بندر شهید باهنر به شارجه
اولین کشتی کانتینری،خدمات رسانی دریایی ،سازمان بنادر و دریانوردی
اولین کشتی کانتینری الکتریکی خودران با قابلیت کنترل از راه دور وارد چرخه خدمات رسانی دریایی چین شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از سی ترید مریتایم، مقامات چینی اعلام کردند که پس از یک دوره آزمایش‌های گسترده، اولین کشتی فیدر کانتینری الکتریکی خودران جهان را آماده بهره برداری کرده‌اند.
 
این کشتی که Zhi Fei نام دارد با وزن تقریبی8000 dwt و ظرفیت 300 TEUو طول 384 فوت از یک پیشرانه الکتریکی DC استفاده می کند که می تواند سرعت تقریبی 12 گره و سرعت عملیاتی 8 گره را برای این کشتی فیدر کانتینری فراهم کند؛ ژی فی توسط کارخانه کشتی سازی چینگدائو ساخته شده است.
 
طراحی این کشتی توسط Bestway با همكاری موسسه طراحی کشتی شانگهای جیاهائو و دانشگاه دریایی دالیان انجام شده است. قرارداد ساخت و ساز اولیه در پایان سال 2019 امضا شد. این کشتی در آوریل 2021 برای اولین آزمایش های دریایی به آب انداخته شد و آزمایش روی سیستم ها در سپتامبر گذشته آغاز شد. ارزیابی فنی و نهایی کشتی در مارس 2022 به پایان رسید و کشتی اکنون در مسیر بین بندر Qingdao در استان شاندونگ و Dongjiakou فعالیت می کند.
 
بر اساس گزارش‌ها، این کشتی از یک سیستم پیشرانه الکتریکی مبتنی بر فناوری هیبریدی استفاده می‌کند و باتری ها با ظرفیت بالا و مجموعه‌های ژنراتور را از طریق شبکه DC برای بهینه‌سازی هوشمند انرژی یکپارچه می‌کند. چینی ها می گویند که این اولین بار است که یک سیستم برق DC با عملیات هوشمند ترکیب می شود.
 
این کشتی کانتینری قابلیت کار در سه حالت، حرکت با سرنشین و اپراتور، کنترل از راه دور و کنترل بدون سرنشین را دارد. سیستم های هوشمند برنامه ریزی مسیر مستقل، جلوگیری از برخورد با موانع و عملیات کنترل از راه دور و پشتیبانی از فناوری 5G، ماهواره ها و دیگر سیستم ها از قابلیت های این کشتی خودران الکتریکی است؛ نتایج این پروژه و عملکرد آن به ساخت کشتی های کانتینری خودران مشابه با ظرفیت بیشتر از 500 تا 800 TEU در آینده کمک خواهد کرد
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۲:۰۶
کد خبر : ۵۸,۰۱۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید