زلزله هیچ خسارتی به زیرساخت های بنادر هرمزگان وارد نکرد/عملیات تخلیه و بارگیری در تمامی بنادر بدون وقفه درحال انجام است ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافری و تفریحی در بنادر مازندران/ آمادگی کامل بندر نوشهر در پذیرش شناورهای استاندارد/ ارائه تسهیلات از سوی سازمان بنادر به متقاضیان تامین شناور سیزدهمین کارگروه حمل و نقل بین ایران و روسیه برگزار شد/ اعلام آمادگی شرکت های حمل و نقل دریایی و پایانه های بندری ایران برای سرمایه گذاری/ تاسیس شرکت های مشترک لجستیکی بندری و دریایی بین ایران و روسیه در دستور کار بازدید وزیر اقتصاد از گمرک بنادر اروندکنار و چوئبده/ افزایش تعداد سفر‌های دریایی لنج داران از ۳ به ۶ سفر در سال آغاز دوره آموزشی اطفاء حریق در بنادر صیادی سیستان و بلوچستان کسب رتبه برتر سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه پدافند شیمیایی انعقاد قرارداد سرمایه گذاری احداث سیلوی غلات به ارزش 600 میلیارد ریال در بندرامیرآباد بازدید هیات تجاری چینی از بندر شهید رجایی رشد 390 درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی از بندر امام(ره) نشست شورای عالی سازمان‌ بنادر در بندر بوشهر/ رونق بنادر کوچک از اولویت‌های سازمان بنادر/ ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کشور 10 درصد افزایش یافت/ پرهیز از اجرای پروژه‎های عظیم فاقد عایدی برای مردم
بندر گوتنبرگ، سوختگیری، سازمان بنادر و دریانوردی
بندر گوتنبرگ سوئد قصد دارد با ارائه خدمات سوخت گیری متانول کشتی به کشتی به هاب سوخت های جایگزین در شمال اروپا تبدیل شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، بندر گوتنبرگ سوئد در حال انجام اقداماتی است تا خود را به عنوان بندری پیشرو در زمینه بهره برداری از متانول تجدیدپذیر به عنوان سوخت دریایی معرفی کند. این بندر در حال ایجاد زیرساخت های لازم برای سوخت گیری کشتی به کشتی است و اقداماتی را برای تامین سوخت جایگزین انجام داده است. هدف از این اقدامات، ارائه خدمات سوخت گیری به خطوط Maersk و X-Press Feeders است که قصد دارند اولین کشتی های کانتینری با سوخت متانول را تا سال 2023 معرفی کنند.
 
کریستوفر لیلهاژ، مدیر ارشد توسعه کسب و کار انرژی در اداره بندر گوتنبرگ، در این خصوص گفت: بندر گوتنبرگ قصد دارد از استفاده از سوخت های جایگزین حمایت کرده و تسهیلات لازم برای سوخت گیری کشتی‌ها را فراهم کند. در حال حاضر مقررات عمومی عملیات سوخت گیری متانول کشتی به کشتی توسط آژانس حمل و نقل سوئد پذیرفته و تایید شده است. برای سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت ها، اداره بندر گوتنبرگ مقررات کلی عملیات سوخت گیری متانول کشتی به کشتی را نیز منتشر کرده است.
 
الویر دزانیچ، مدیر عامل اداره بندر گوتنبرگ، گفت: اکنون امیدواریم که مرسک، X-Press Feeders و بسیاری از خطوط کشتیرانی دیگر نیز از توسعه و ساخت کشتی هایی با قابلیت استفاده از سوخت های جایگزین مانند متانول استقبال کرده و آنها را در مسیرهای شمال اروپا به خدمت بگیرند.
 
بندر گوتنبرگ در گذشته نیز تجربه عملیات سوخت گیری متانول را داشته است. مقامات بندری خاطرنشان کردند که شرکت استنالاین در سال 2015 سوخت گیری متانول را برای کشتی های خود در این بندر انجام داده است. با این حال، برای حمایت از استفاده از متانول در مقیاس بزرگ، این بندر سوخت گیری کشتی به کشتی را هدف قرار داده و در همین راستا ترتیباتی را برای ایجاد یک زنجیره ارزش با هدف تبدیل شدن به قطب اصلی سوخت گیری متانول تجدیدپذیر در شمال اروپا تا سال 2024  انجام داده است.
 
بندر گوتنبرگ یک هدف بلندمدت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا 70 درصد در منطقه بندر را تا سال 2030 تعیین کرده است. مقامات بندر خاطرنشان می کنند که یکی از گام های کلیدی برای رسیدن به این هدف، ارائه انواع سوخت های جایگزین کشتیرانی است که به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند. آنها بر این باورند که محصولات تجدیدپذیر مانند متانول یک سوخت کلیدی برای رسیدن به اهداف کربن صفر در صنعت کشتیرانی خواهد بود و همچنین می تواند یک فرصت تجاری قابل توجه در آینده برای بندر و تامین کنندگان آن باشد.
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۱۹
کد خبر : ۵۸,۰۲۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید