شفاف سازی، موثرترین شیوه در کاهش جرائم و تخلفات اداری است/ ساختارو تشکیلات واحدهای بازرسی دستگاههای اجرایی ارتقا یابد/ بازرسان باید الگوی همکاران باشند لزوم تقویت اقتصاد با محوریت مردم و استفاده از نیروهای نخبه بومی/ به دانشگاه‌ها سفارش رشته‌های مرتبط با دریا داده شود برای بنادر کوچک تا دهه فجر خبرهایی خوبی خواهیم داشت/ در صورت تایید سازمان اداری و استخدامی کشور، آماده جذب نیروهای متخصص در صنعت حمل و نقل دریایی کشور هستیم بایستی برای نیروهای شاغل در حوزه دریا ایجاد جذابیت کنیم/  تا پایان سال، هزار نفر از نخبگان در دستگاههای اجرایی از جمله سازمان بنادر جذب می شوند/ برگزاری نشست مشترک با وزیر علوم برای تربیت نیروی متخصص در رشته‌های مرتبط با دریا و سواحل در دانشگاهها/ تایید 100 مجوز استخدام در مشاغل اختصاصی ادارات استان هرمزگان اهمیت بسیار بالای بنادر شمالی برای اقتصاد ایران در شرایط کنونی/ اتصال بنادر شمالی به ریل، لازمه توسعه ترانزیت کشور ترخیص محموله ۱۶ هزار تُنی مواد اولیه آنتی بیوتیک و یک میلیون و 300هزار عددی افشانه‌های تنفسی از بندر شهید رجایی لزوم انتخاب افراد صالح متخصص و آگاه به مسائل روز از سوی گزینش‌گران/ اهتمام برنامه ‌ریزان و دولتمردان به توسعه اقتصاد دریامحور یک خبر خوب برای صاحبان شناورهای مسیر دریایی کویت/ قوانین مربوط به ابعاد شناورهای قابل پذیرش در بنادر کشور کویت شفاف شد لایروبی 7.1 میلیون مترمکعبی بنادر و آبراه‌های کشور/ مقابله با 58 مورد سانحه آلودگی نفتی در دریا/ نجات جان 283 ایرانی وغیرایرانی با انجام عملیات جستجو ونجات دریایی/انجام 8 هزار بازرسی از وضعیت فنی و ایمنی شناوران متردد در بنادر کشور پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج
بندر گوتنبرگ، سوختگیری، سازمان بنادر و دریانوردی
بندر گوتنبرگ سوئد قصد دارد با ارائه خدمات سوخت گیری متانول کشتی به کشتی به هاب سوخت های جایگزین در شمال اروپا تبدیل شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، بندر گوتنبرگ سوئد در حال انجام اقداماتی است تا خود را به عنوان بندری پیشرو در زمینه بهره برداری از متانول تجدیدپذیر به عنوان سوخت دریایی معرفی کند. این بندر در حال ایجاد زیرساخت های لازم برای سوخت گیری کشتی به کشتی است و اقداماتی را برای تامین سوخت جایگزین انجام داده است. هدف از این اقدامات، ارائه خدمات سوخت گیری به خطوط Maersk و X-Press Feeders است که قصد دارند اولین کشتی های کانتینری با سوخت متانول را تا سال 2023 معرفی کنند.
 
کریستوفر لیلهاژ، مدیر ارشد توسعه کسب و کار انرژی در اداره بندر گوتنبرگ، در این خصوص گفت: بندر گوتنبرگ قصد دارد از استفاده از سوخت های جایگزین حمایت کرده و تسهیلات لازم برای سوخت گیری کشتی‌ها را فراهم کند. در حال حاضر مقررات عمومی عملیات سوخت گیری متانول کشتی به کشتی توسط آژانس حمل و نقل سوئد پذیرفته و تایید شده است. برای سرعت بخشیدن به توسعه زیرساخت ها، اداره بندر گوتنبرگ مقررات کلی عملیات سوخت گیری متانول کشتی به کشتی را نیز منتشر کرده است.
 
الویر دزانیچ، مدیر عامل اداره بندر گوتنبرگ، گفت: اکنون امیدواریم که مرسک، X-Press Feeders و بسیاری از خطوط کشتیرانی دیگر نیز از توسعه و ساخت کشتی هایی با قابلیت استفاده از سوخت های جایگزین مانند متانول استقبال کرده و آنها را در مسیرهای شمال اروپا به خدمت بگیرند.
 
بندر گوتنبرگ در گذشته نیز تجربه عملیات سوخت گیری متانول را داشته است. مقامات بندری خاطرنشان کردند که شرکت استنالاین در سال 2015 سوخت گیری متانول را برای کشتی های خود در این بندر انجام داده است. با این حال، برای حمایت از استفاده از متانول در مقیاس بزرگ، این بندر سوخت گیری کشتی به کشتی را هدف قرار داده و در همین راستا ترتیباتی را برای ایجاد یک زنجیره ارزش با هدف تبدیل شدن به قطب اصلی سوخت گیری متانول تجدیدپذیر در شمال اروپا تا سال 2024  انجام داده است.
 
بندر گوتنبرگ یک هدف بلندمدت برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا 70 درصد در منطقه بندر را تا سال 2030 تعیین کرده است. مقامات بندر خاطرنشان می کنند که یکی از گام های کلیدی برای رسیدن به این هدف، ارائه انواع سوخت های جایگزین کشتیرانی است که به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند. آنها بر این باورند که محصولات تجدیدپذیر مانند متانول یک سوخت کلیدی برای رسیدن به اهداف کربن صفر در صنعت کشتیرانی خواهد بود و همچنین می تواند یک فرصت تجاری قابل توجه در آینده برای بندر و تامین کنندگان آن باشد.
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۰:۱۹
کد خبر : ۵۸,۰۲۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید