شفاف سازی، موثرترین شیوه در کاهش جرائم و تخلفات اداری است/ ساختارو تشکیلات واحدهای بازرسی دستگاههای اجرایی ارتقا یابد/ بازرسان باید الگوی همکاران باشند لزوم تقویت اقتصاد با محوریت مردم و استفاده از نیروهای نخبه بومی/ به دانشگاه‌ها سفارش رشته‌های مرتبط با دریا داده شود برای بنادر کوچک تا دهه فجر خبرهایی خوبی خواهیم داشت/ در صورت تایید سازمان اداری و استخدامی کشور، آماده جذب نیروهای متخصص در صنعت حمل و نقل دریایی کشور هستیم بایستی برای نیروهای شاغل در حوزه دریا ایجاد جذابیت کنیم/  تا پایان سال، هزار نفر از نخبگان در دستگاههای اجرایی از جمله سازمان بنادر جذب می شوند/ برگزاری نشست مشترک با وزیر علوم برای تربیت نیروی متخصص در رشته‌های مرتبط با دریا و سواحل در دانشگاهها/ تایید 100 مجوز استخدام در مشاغل اختصاصی ادارات استان هرمزگان اهمیت بسیار بالای بنادر شمالی برای اقتصاد ایران در شرایط کنونی/ اتصال بنادر شمالی به ریل، لازمه توسعه ترانزیت کشور ترخیص محموله ۱۶ هزار تُنی مواد اولیه آنتی بیوتیک و یک میلیون و 300هزار عددی افشانه‌های تنفسی از بندر شهید رجایی لزوم انتخاب افراد صالح متخصص و آگاه به مسائل روز از سوی گزینش‌گران/ اهتمام برنامه ‌ریزان و دولتمردان به توسعه اقتصاد دریامحور یک خبر خوب برای صاحبان شناورهای مسیر دریایی کویت/ قوانین مربوط به ابعاد شناورهای قابل پذیرش در بنادر کشور کویت شفاف شد لایروبی 7.1 میلیون مترمکعبی بنادر و آبراه‌های کشور/ مقابله با 58 مورد سانحه آلودگی نفتی در دریا/ نجات جان 283 ایرانی وغیرایرانی با انجام عملیات جستجو ونجات دریایی/انجام 8 هزار بازرسی از وضعیت فنی و ایمنی شناوران متردد در بنادر کشور پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج
تحلیل رویدادها؛‌ کارکرد اصلی روابط‌عمومی ها در عصر ارتباطات/ اشاعه فرهنگ دریایی یک موضوع جدی در سازمان بنادر/ گفتمان دولت به بهترین شکل تبیین شود
در مراسم روز ارتباطات و روابط‌ عمومی در سازمان بنادر و دریانوردی از حوزه فعالیت روابط‌عمومی به عنوان ویترین یک مجموعه نام برده و تاکید شد که در عصر ارتباطات،‌ تحلیل رویدادها به عنوان کارکرد اصلی روابط عمومی مطرح است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،حسن بیک محمدلو؛ عضو هیات عامل و معاون برنامه‌ ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر در گردهمایی مسئولان و کارشناسان روابط عمومی این سازمان که به مناسبت روز روابط عمومی، برگزار شد، اظهار داشت: در عصر  ارتباطات به روابط عمومی تحلیل‌گر نیاز داریم و کارکرد اصلی روابط‌ عمومی در این دوره زمانی، تحلیل محیطی رویدادها و تعیین اثرات اجتماعی و اقتصادی، اثرات فناورانه و اثرات سیاسی آن رویداد است.
 
وی ادامه داد: پیمایش اجتماعی رویدادها حتی در حوزه ساخت‌وساز و ایجاد پیوست فرهنگی و رسانه‌ای در یک اقدام اجرایی، یکی از اقدامات موثر روابط‌عمومی محسوب می‌شود، بنابراین اثرات اجتماعی و پیوستار رسانه‌ای هر اقدام توسعه‌ای و اجرایی در بنادر کشور باید یک بار در حین مطالعات، یک بار در حین اجرا و یک بار در انتهای پروژه سنجیده شود.
 
معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه دیده‌بانی یکی از الزامات کار روابط‌عمومی است، عنوان کرد: به عبارت بهتر، حوزه ارتباطی در ستاد و بنادر باید هر اقدام رسانه‌ای هم‌سو و غیرهمسو و هرگونه تحرکات خبری پیرامونی از سوی سازمان‌های همکار مرتبط با سازمان بنادر را رصد و تحلیل کند.
 
بیک محمدلو افزود: فعالیت دیده‌بانی و کنشگری همراه با تحلیل و ارزیابی روابط‌ عمومی باید متناسب با شأن مرجعیت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی باشد و در شرایط جنگ اقتصادی و راهبرد جدی دولت برای انجام جراحی اقتصادی، کار روابط‌ عمومی‌ها برای رصد فعالیت‌های رسانه‌ای پیرامون، بسیار سخت و البته راهگشا خواهد بود.
 
لزوم توجه بیشتر به مقوله سواحل و توسعه دریامحور
 
محمدرضا اله‌یار؛ عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی تیز در این نشست، روابط عمومی را ویترین یک مجموعه دانست و گفت: باید به مقوله سواحل و توسعه دریامحور بیش از پیش توجه داشته باشیم.
 
وی افزود: دولت مردمی دارای گفتمانی است و ما وظیفه داریم این گفتمان را به بهترین شکل ممکن تبیین کنیم و محورهای سندتحول دولت مردمی که شامل عدالت‌محوری، مردم ‌پایه، دانش‌بنیان و خانواده‌ مدار بودن است را پیگیری کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی موتور محرک توسعه اقتصاد کشور است و باید در حوزه دریا بیش از پیش ایفای نقش کند، عنوان کرد: سازمان بنادر از توان و تخصص بالایی در این حوزه که شامل ۲ پایه حرکت شتابان اقتصاد دریامحور و شناخت کامل دریا و شاخص‌های دریایی است، برخوردار هستیم.
 
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر با تاکید بر اینکه باید توجه جدی به مقوله سواحل و توسعه دریامحور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر به شرایطی رسیده‌ایم که تجهیزات از خارج کشور وارد نمی‌شود و سال گذشته نیز سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان دستگاه برتر و پیشگام در استفاده و حمایت از مصوبه تولید بار اول اقلام راهبردی، از سوی معاون علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری مورد تقدیر واقع شد.
 
اله‌یار همچنین با اشاره به اینکه رونق تولید ملی و ترویج سبک ایرانی اسلامی در دستورکار قرار دارد، عنوان کرد: بر خود واجب می‌دانیم تا در سازه‌های بندری و دریایی به مقوله سبک ایرانی اسلامی توجه ویژه داشته باشیم تا نمود بیرونی این مسئله مشخص باشد.
 
وی با اشاره به اینکه روابط عمومی دارای یک بال تحت عنوان امور بین‌الملل است، ‌تاکید کرد: باید به مقوله امور بین‌الملل بیش از پیش توجه داشت و موجبات فعالیت هرچه بیشتر این بخش را فراهم کرد.
 
روابط عمومی مردم را بیشتر با مشاغل دریایی و حرفه دریانوردی آشنا  کند
 
بنا بر این گزارش، در ادامه مراسم ، حسین عباس نژاد؛ مشاور مدیرعامل و مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اشاعه فرهنگ دریایی، از وظایف مهم روابط‌ عمومی است بر تولید محتوای تخصصی روابط‌ عمومی در این حوزه و‌همچنین حوزه بین‌الملل تاکید کرد.
 
به گفته وی، سرعت عمل در مخابره و انتشار اخبار بندری و دریایی بر اساس مصالح و منافع ملی و کشوری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بیش از ۸۵ درصد حمل‌ونقل کالا در جهان از طریق دریا و به وسیله کشتیرانی‌های تجاری جابجا می‌شود.
 
مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر  خاطرنشان کرد: با توجه به تخصصی بودن تمامی امور و فعالیت‌های دریایی و بندری واضح است که روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی باید به عنوان مرجع دریایی کشور، تخصصی باشد.
 
عباس نژاد با بیان اینکه یکی از کارکردهای روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، اشاعه فرهنگ دریایی در جامعه است، گفت: از گزاره‌های مورد تاکید در دولت، ترغیب مردم برای گریز از مناطق مرکزی کشور و تشویق به زندگی در ساحل و ساحل‌نشینی است و در همین راستا، مجموعه روابط‌ عمومی‌ها می‌توانند با استفاده ابزار‌های ارتباطی و رسانه‌ای که در اختیار دارند، مردم را با مشاغل دریایی و حرفه دریانوردی آشنا و نزدیک کنند.
 
وی با اشاره به شرایط حساس جنگ اقتصادی و اهمیت اطلاع ‌رسانی درست و دقیق، اظهار داشت: در شرایط جنگ اقتصادی لازم است که روابط‌عمومی‌ها برای تهیه و انتشار اخبار از منابع دریایی و بندری بهره گیرند و سیاست‌گذاری منسجمی داشته باشند.
 
مشاورمدیرعامل سازمان بنادر ادامه داد: علاوه بر این برای سازمان‌های فعال در حوزه تجارت دریایی، تولید محتوا در محیط‌های بین‌المللی از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.
 
 مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر  خاطر نشان کرد: تولید محتوای تخصصی و هدف‌مند روابط‌عمومی در حوزه بین‌الملل می‌تواند در جلب و جذب سرمایه‌گذار موثر و سازنده باشد.
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۹:۲۹
کد خبر : ۵۸,۰۶۹
Loading

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید