تخلیه ۵.۷ میلیون تنی کالای اساسی در بنادر کشور تا پایان خرداد/ اعلام میزان موجودی تفکیکی کالاهای اساسی در بنادر مجوز تمدید بهره برداری از اسکله صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر صادر شد برنامه راهبردی مصر برای توسعه ناوگان کشتیرانی و کمک به زنجیره تامین منطقه برنامه‌های گسترده سازمان بنادر برای تقویت پدافند غیرعامل و مدیریت بحران/ تاکید بر بکارگیری نیروهای متخصص و کارآمد/ انجام مطالعات تفصیلی مدیریت بحران در ۹ بندر پهلوگیری خودکار کشتی ها در بنادر، پیش نیاز کشتیرانی خودران پروژه برق رسانی بندر شادگان در مراحل پایانی عزم‌ سازمان‌بنادر برای تسریع در رفع مسائل و مشکلات سرمایه گذاران در بنادر کشور/ شفافیت در واگذاری های اراضی در بنادر کشور در دستور کار زلزله هیچ خسارتی به زیرساخت های بنادر هرمزگان وارد نکرد/عملیات تخلیه و بارگیری در تمامی بنادر بدون وقفه درحال انجام است ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافری و تفریحی در بنادر مازندران/ آمادگی کامل بندر نوشهر در پذیرش شناورهای استاندارد/ ارائه تسهیلات از سوی سازمان بنادر به متقاضیان تامین شناور سیزدهمین کارگروه حمل و نقل بین ایران و روسیه برگزار شد/ اعلام آمادگی شرکت های حمل و نقل دریایی و پایانه های بندری ایران برای سرمایه گذاری/ تاسیس شرکت های مشترک لجستیکی بندری و دریایی بین ایران و روسیه در دستور کار
دغدغه‌های سازمان بنادر در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود
یک صاحبنظر در حوزه محیط زیست دریایی با تاکید بر اینکه باید دغدغه‌ های سازمان بنادر و دریانوردی در برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه لحاظ شود، ‌گفت: نیازمند الزامات قانونی در حوزه دریایی و بندری در کشور هستیم.
پروین فرشچی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ‌ درباره برگزاری نشست‌های هیات اندیشه‌ورز این سازمان و اثرات مطلوب بهره مندی از نظرات کارشناسان دریایی و بندری در بهبود وضعیت حمل و نقل دریایی کشور، اظهار داشت: تجربه افراد در حوزه دریایی و بندری باید به عنوان سرمایه مدنظر قرار گیرد و بتوان از آن‌چه طی‌ سال‌های گذشته در حوزه دریایی و بندری اندوخته‌اند به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.
 
ضرورت تشکیل کارگروه‌های تخصصی دریایی و بندری در هیات اندیشه‌ورز سازمان بنادر
 
این استاد دانشگاه ادامه داد: یکی از برنامه‌های هیات اندیشه‌ورز باید تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه دریایی و بندری باشد و مسائل تخصصی در هر یک از این کارگروه‌ها مورد بحث، بررسی، ارائه پیشنهاد و طرح قرار گیرد.  
 
معاون سابق محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه باید دغدغه‌های جامعه بندری و دریایی از سوی هیات اندیشه‌ورز مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: توجه به مسائل و دغدغه‌های روز حوزه دریایی و بندری باید به صورت ویژه در دستورکار قرار گیرد و با ارائه راهکار و برنامه، بتوان در راستای حل برخی از مشکلات حمل و نقل دریایی کشور، ‌ گام برداشت.
 
فرشچی با بیان اینکه باید مسائل و دغدغه‌های سازمان بنادر و دریانوردی در برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه لحاظ شود، خاطرنشان کرد: نباید دغدغه‌ها، مسائل و مشکلات صرفا در سطح حرف باشد، ‌ بلکه باید مسائل قابلیت پیگیری و اجرا داشته باشند و بهترین مسیر لحاظ کردن این دغدغه‌ها در متن قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه نگاشته شود تا به صورت جدی بتوان در مسیر اجرای این دغدغه‌ها حرکت کرد و الزام قانونی پدید آورد.
 
اقتصاد دریامحور؛ عامل توسعه پایدار برای اقتصاد ایران
 
وی افزود: اقتصاد آبی که امروزه در سطح دنیا به آن توجه جدی می‌شود تحت عنوان اقتصاد دریامحور باید با تاکید و توجه بیشتری در کشور دنبال شود چرا که این مقوله توسعه پایدار برای اقتصاد ایران را به دنبال دارد.
 
این متخصص محیط زیست دریایی سازمان با اشاره به اینکه سوخت کشتی‌ها از مهم‌ترین مسائلی است که امروزه از سوی سازمان بین‌المللی دریانوردی مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار داشت: در عین حال مقوله محیط زیست‌دریایی و زباله‌های دریایی از اهمیت بسیار بالایی در سطح بین‌الملل برخوردار است و باید در دریای عمان، خلیج فارس و دریای خزر به این مسئله مهم توجه ویژه داشته باشیم و مطابق با استانداردهای بین‌المللی کار را پیش ببریم.
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۰۹:۵۲
کد خبر : ۵۸,۰۹۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید