زلزله هیچ خسارتی به زیرساخت های بنادر هرمزگان وارد نکرد/عملیات تخلیه و بارگیری در تمامی بنادر بدون وقفه درحال انجام است ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافری و تفریحی در بنادر مازندران/ آمادگی کامل بندر نوشهر در پذیرش شناورهای استاندارد/ ارائه تسهیلات از سوی سازمان بنادر به متقاضیان تامین شناور سیزدهمین کارگروه حمل و نقل بین ایران و روسیه برگزار شد/ اعلام آمادگی شرکت های حمل و نقل دریایی و پایانه های بندری ایران برای سرمایه گذاری/ تاسیس شرکت های مشترک لجستیکی بندری و دریایی بین ایران و روسیه در دستور کار بازدید وزیر اقتصاد از گمرک بنادر اروندکنار و چوئبده/ افزایش تعداد سفر‌های دریایی لنج داران از ۳ به ۶ سفر در سال آغاز دوره آموزشی اطفاء حریق در بنادر صیادی سیستان و بلوچستان کسب رتبه برتر سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه پدافند شیمیایی انعقاد قرارداد سرمایه گذاری احداث سیلوی غلات به ارزش 600 میلیارد ریال در بندرامیرآباد بازدید هیات تجاری چینی از بندر شهید رجایی رشد 390 درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی از بندر امام(ره) نشست شورای عالی سازمان‌ بنادر در بندر بوشهر/ رونق بنادر کوچک از اولویت‌های سازمان بنادر/ ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کشور 10 درصد افزایش یافت/ پرهیز از اجرای پروژه‎های عظیم فاقد عایدی برای مردم
قزاقستان خواستار افزایش همکاری ‌های بندری با ایران شد
هیات بندری و ریلی قزاقستان در دیدار معاون امور بندری سازمان بنادر، خواستار افزایش همکاری‌های بندری با ایران شدند و اعلام کرد امکان ترانزیت ۶ میلیون تن کالا به ایران به صورت ریلی وجود دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نشست مشترک معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با هیاتی قزاقستانی با حضور جلیل اسلامی؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، خسرو سرایی؛ مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه های این سازمان، آنار ایرلان؛ مدیرکل حمل و نقل و مدیر ارشد بندر آکتائو و کوریک، آبای تورکپنبایف؛ رییس بندر آکتائو و تعدادی از مدیران حوزه بندری دو کشور برگزار شد.
آنار ایرلان؛ مدیرکل حمل و نقل و مدیر ارشد بندر آکتائو و کوریک و رییس هیات قزاقستان با تاکید بر اینکه می توانیم در حوزه بندری شاهد افزایش تعاملات دو کشور باشیم، گفت: می توانیم به صورت ریلی ۵ تا ۶ میلیون تن بار به ایران منتقل کنیم و معتقدیم توانایی های بندر شهیدرجایی بسیار بیشتر از حجمی است که هم اکنون فعالیت می‌کند.
امکان ترانزیت با ظرفیت بیشتر به کشورهای ثالث از مسیر ایران
وی ادامه داد: این امکان وجود دارد که حجم قابل توجهی از کالا به ویژه کالاهای سنگین از جمله زغال سنگ از قزاقستان به ایران و پس از آن به کشورهای ثالث ترانزیت شود.
رییس هیات قزاقستان با اشاره به اینکه بنادر کشورش از دیرباز با بنادر شمالی ایران در تعامل بوده اند، اظهار داشت: در خصوص حمل بار و ترانزیت به کشورهای ثالث می‌توانیم با ظرفیت بیشتری با ایران به عنوان کشور دوست و برادر خود همکاری کنیم.
۳ میلیون تن کالا آماده صادرات به ایران
آنار ایرلان با اشاره به اینکه قزاقستان سالانه ۱۵ میلیون تن زغال سنگ به کشورهای گوناگون صادر می کند، گفت: قزاقستان می تواند ۲ میلیون تن زغال سنگ، ۱ تا ۱.۲ و میلیون تن سنگ آهن و آهن آلات و نیز ۱ میلیون تن غلات به ایران صادر کند.
در ادامه این نشست همچنین آبای تورکپنبایف؛ رییس بندر آکتائو با بیان اینکه ایران می تواند به هاب بزرگ ترانزیتی منطقه تبدیل شود، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد زمان این اتفاق فرا رسیده است و باید بدانیم که ایران از نظر موقعیت جغرافیایی شرایط بسیار خوبی در کریدور شمال و جنوب دارد.
بنادر شمالی و جنوبی ایران آماده افزایش همکاری های بندری
وی افزود: از بندرشهید رجایی و بندر چابهار از نزدیک بازدید کردیم و متوجه شدیم بنادر شمالی و جنوبی ایران به منظور افزایش همکاری بندری و حمل کالا آماده هستند.
رییس بندر آکتائو با اشاره به اینکه بندر آکتائو و کاسپین دارای قرارداد حمل کانتینری هستند، عنوان کرد: متاسفانه به علت شیوع ویروس کرونا با کاهش فعالیت ها مواجه بودیم و به حجم هدفگذاری شده نرسیدیم اما در عین حال با کاهش شیوع ویروس کرونا حجم فعالیت ها در حال افزایش است.
تورکپنبایف با اشاره به اینکه صادرکنندگان قزاقستانی اعلام کرده اند که دارای بار هستند و از آستارا، امیرآباد و کاسپین می توان این بار را به کشورهای ثالث ترانزیت کرد، گفت: قصد داریم از ظرفیت بنادر جنوبی برای ادامه مسیر حمل بار استفاده کنیم و در عین حال ترانزیت به ترکیه از دیگر اهدافی است که دنبال می کنیم.
حجم باری که قرار است جابجا شود قابل توجه است
وی با بیان اینکه حجم باری که قرار است که از قزاقستان به ایران منتقل شود قابل توجه است، خاطرنشان کرد: مشتریانی از هندوستان، مصر، بنگلادش، پاکستان، ترکیه و...وجود دارد و می خواهند کالا را از ایران به کشور خود ببرند و این کالاها نه فقط کانتینری، بلکه شامل کالاهای فله ای نیز می شود.
وی با تاکید بر اینکه باید قراردادی بین بندر اکتائو و بندر آستارا و نیز بندر آکتائو و بندر امیراباد داشته باشیم، گفت: هزینه بار، زمان حمل، وضعیت بار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این راستا با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و چند فورواردر بزرگ ایران نیز جلساتی به منظور افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری برگزار کرده ایم و امیدواریم که در عمل شاهد این اتفاق باشیم.
 
۱ خرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۵۱
کد خبر : ۵۸,۱۱۴
Loading

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید