زلزله هیچ خسارتی به زیرساخت های بنادر هرمزگان وارد نکرد/عملیات تخلیه و بارگیری در تمامی بنادر بدون وقفه درحال انجام است ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافری و تفریحی در بنادر مازندران/ آمادگی کامل بندر نوشهر در پذیرش شناورهای استاندارد/ ارائه تسهیلات از سوی سازمان بنادر به متقاضیان تامین شناور سیزدهمین کارگروه حمل و نقل بین ایران و روسیه برگزار شد/ اعلام آمادگی شرکت های حمل و نقل دریایی و پایانه های بندری ایران برای سرمایه گذاری/ تاسیس شرکت های مشترک لجستیکی بندری و دریایی بین ایران و روسیه در دستور کار بازدید وزیر اقتصاد از گمرک بنادر اروندکنار و چوئبده/ افزایش تعداد سفر‌های دریایی لنج داران از ۳ به ۶ سفر در سال آغاز دوره آموزشی اطفاء حریق در بنادر صیادی سیستان و بلوچستان کسب رتبه برتر سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه پدافند شیمیایی انعقاد قرارداد سرمایه گذاری احداث سیلوی غلات به ارزش 600 میلیارد ریال در بندرامیرآباد بازدید هیات تجاری چینی از بندر شهید رجایی رشد 390 درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی از بندر امام(ره) نشست شورای عالی سازمان‌ بنادر در بندر بوشهر/ رونق بنادر کوچک از اولویت‌های سازمان بنادر/ ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کشور 10 درصد افزایش یافت/ پرهیز از اجرای پروژه‎های عظیم فاقد عایدی برای مردم
زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی
مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم از " ایجاد زیرساخت های سوخت رسانی به شناورها در بندر چابهار و دیگر بنادر کشور" خبر داد و تاکید کرد: هم‌اکنون روزانه از سایت سوخت رسانی در بندر شهید رجایی، 1200 تن سوخت به شناورها عرضه می‌شود.
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سعید قبیتی افزود: ظرفیت انبارش و ذخیره سایت سوخت رسانی بندر شهید رجایی، 53 هزار تُن سوخت است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم 116 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
مدیرعامل شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی، "تامین سوخت نفتکوره و گازوئیل کم سولفور و آب آشامیدنی"؛ "تعمیرات تجهیزات ناوبری و بازرسی رادیویی و صدورگواهینامه"؛ "تامین و تدارک کلیه ملزومات مصرفی، رنگ، روغن و مواد شیمیایی"؛ "ذخیره سازی سوخت در مخازن زمینی و اجاره مخازن" و"سفارشات ترانزیت و جابجایی قطعات یدکی کشتی ها" را مهم‌ترین خدمات این شرکت به شناورهای تجاری برشمرد.
این مقام مسئول در شرکت ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ناوگان ملی دریایی، سالانه، به 400 هزار تُن سوخت نیاز دارد، خاطر نشان کرد: هدف اصلی و محوری در شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم، ثبات و پایداری تامین سوخت؛ افزایش پتانسیل انبارش و تدارک سوخت تولید داخل و سوخت های ترانزیتی است.
به گفته قببتی، افزایش سرعت تدارک سوخت و ایجاد چرخه کامل سوخت رسانی به همراه عدم وابستگی به تامین سوخت مورد نیاز ناوگان از خارج، از دیگر چشم انداز‌های فعالیت بانکرینگ گروه کشتیرانی قلمداد می‌شود.
وی ساخت شناورهای جدید سوخت‌رسانی و خدماتی، افزایش تعداد اسکله‌ها برای جلوگیری از معطلی شناورهای سوخت‌گیر و ایجاد ظرفیت‌های جدید انبارش و ذخیره‌سازی سوخت‌ کم‌سولفور در بنادر تجاری کشور، تا افق ۱۴۰۳، را مهم‌ترین اهداف توسعه‌ای گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی برشمرد.
وی با اشاره به الزام بین‌المللی استفاده از سوخت کم سولفور توسط شناورهای تجاری، اظهار داشت: به رغم محدودیت‌های زیاد و مشکلات فراوان در تولید سوخت کم‌سولفور با نیم‌درصد گوگرد، پالایشگاه شازند اراک و پالایشگاه امتم خمینی، موفق شدند به سرعت در کمتر ۲ ماه، تولید سوخت سازگار با محیط زیست را برای شناورهای بازرگانی فراهم کنند.
این مقام مسئول با بیان اینکه صد در صد نیاز بانکرینگ کشتیرانی جمهوری اسلامی توسط شرکت خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم تامین می‌شود، خاطر نشان کرد: به رغم پیشتازی شرکت‌های سوخت‌رسان اماراتی در خلیج فارس، اما سوخت کم‌سولفور تولید شده در ایران، به جهت ساختار مطلوب نفت کشور، از کیفیت بالاتری برخوردار است و آثار مخرب بسیار کمتری روی موتور شناورها دارد.
قبیتی ادامه داد: هدف از این کار رساندن تولید سوخت کم سولفور به حد تامین کامل نیاز ناوگان و بی نیاز شدن از سوخت خارجی و سپس صدور مازاد آن برای در اختیار گرفتن سهمی بزرگ در بازار سوخت شناور در منطقه است.
قبیتی تاکید کرد: در حال‌حاضر، ۸۵ درصد تعمیرات شناورها و تجهیزات، ۱۰۰ درصد روغن مورد نیاز و توزیع آب‌آشامیدنی توسط شرکت خدمات دریایی و مهندسی قشم صورت می‌گیرد.
قبیتی این راهم گفت که کلیه خدمات سوخت‌رسانی و خدمات دریایی، صرفا، برای نیازمندی‌های گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌شود.
وی بومی‌سازی و توزیع رنگ دریایی و محصولات شیمیایی مورد نیاز شناورها را از دیگر دستاوردهای توسعه‌ای ناوگان ملی عنوان کرد.
 
وی روش های تولید دانش بنیان سوخت کم سولفور را در راستای بی اثر شدن تحریم های ظالمانه مهم ارزیابی کرد و گفت: تولید سوخت کم‌‌سولفور، اقدام عملی برای کمک به سازمان بنادر و دریانوردی برای اعمال قوانین زیست‌محیطی و عمل به اجرای قوانین سازمان جهانی دریانوردی(آیمو) محسوب می‌شود‌. 
۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۱۴
کد خبر : ۵۸,۱۷۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید