زلزله هیچ خسارتی به زیرساخت های بنادر هرمزگان وارد نکرد/عملیات تخلیه و بارگیری در تمامی بنادر بدون وقفه درحال انجام است ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافری و تفریحی در بنادر مازندران/ آمادگی کامل بندر نوشهر در پذیرش شناورهای استاندارد/ ارائه تسهیلات از سوی سازمان بنادر به متقاضیان تامین شناور سیزدهمین کارگروه حمل و نقل بین ایران و روسیه برگزار شد/ اعلام آمادگی شرکت های حمل و نقل دریایی و پایانه های بندری ایران برای سرمایه گذاری/ تاسیس شرکت های مشترک لجستیکی بندری و دریایی بین ایران و روسیه در دستور کار بازدید وزیر اقتصاد از گمرک بنادر اروندکنار و چوئبده/ افزایش تعداد سفر‌های دریایی لنج داران از ۳ به ۶ سفر در سال آغاز دوره آموزشی اطفاء حریق در بنادر صیادی سیستان و بلوچستان کسب رتبه برتر سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه پدافند شیمیایی انعقاد قرارداد سرمایه گذاری احداث سیلوی غلات به ارزش 600 میلیارد ریال در بندرامیرآباد بازدید هیات تجاری چینی از بندر شهید رجایی رشد 390 درصدی ترانزیت فرآورده‌های نفتی از بندر امام(ره) نشست شورای عالی سازمان‌ بنادر در بندر بوشهر/ رونق بنادر کوچک از اولویت‌های سازمان بنادر/ ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کشور 10 درصد افزایش یافت/ پرهیز از اجرای پروژه‎های عظیم فاقد عایدی برای مردم
ایجاد داشبوردهای مدیریتی و شاخص های کلیدی عملکرد در سازمان بنادر
سرپرست دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی، با اعلام خبر تدوین شاخص های کلیدی عملکرد (Key Performance Indicator) در این سازمان با هدف ارتقای بهره‏وری و عملکرد دریایی و بندری، گفت: این سازمان با ایجاد داشبوردهای مدیریتی و شاخص های کلیدی عملکرد در جهت ارتقای عملکرد و افزایش سودآوری قدم برداشته تا در گرایش های تجاری بدون اتلاف وقت و هزینه و انرژی در سایر مسیرها به دنبال اهداف کلان و اساسی خود متمرکز شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، سعید خورسندی با اشاره به اهمیت استراتژیک شاخص‏ های عملکرد و پایش مستمر آنها جهت کنترل برنامه استراتژیک، اظهار داشت: با شاخص‏های کلیدی عملکرد، به درستی هدف گذاری، عملکرد درست در فرایندها و دستیابی به اهداف پی می بریم و با اندازه گیری شاخص‏های کلیدی عملکرد متوجه شویم که کدام یک از اهداف کسب و کار محقق شده است.
وی افزود: از جمله شاخص‏های تعریف شده طی این فرایند می‏توان به شاخص ترافیک دریایی (Maritime Traffic)، ترافیک شناورها (Vessel Traffic)، ماندگاری کالا ، حمل‌ونقل چندوجهی، زمان حضور شناور در بندر (Port Time) ، میزان کانتینری شدن، عملکرد به موقع، ردپای کربن و سطح ایمنی اشاره کرد.
سرپرست دفتر فاوای سازمان بنادر با اشاره به احصای 159 شاخص توسط گروه مطالعات راهبردی و مدیریت دانش در این سازمان و تقلیل آن به  10 شاخص در یک فرایند ارزیابی و تجزیه و تحلیل توسط خبرگان بندری و دریایی و مدیران سازمان بنادر، خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات سازمانها در زمینه استفاده بهینه از داده های موجود در سامانه های عملیاتی، پیاده سازی سامانه های مدیریت و پایش داده ها از جمله داشبوردهای مدیریتی و هوش کسب و کار (Business Intelligence) است.
خورسندی با بیان اینکه یکی از ارکان تصمیم‎گیری صحیح توسط مدیران، اتکا به اطلاعات و گزارش های تحلیلی به جای تکیه بر نظرات و عقاید افراد است، تاکید کرد: اغلب گزارش های سیستم های عملیاتی، ساده و صرفاً نمایانگر عملیات انجام شده در سیستم هستند و نمی‏توان به وسیله آنها، در زمان کوتاه، گزارش های تحلیلی و چند بعدی تهیه کرد. این درحالی است که دانسته هایی که بر اساس مقادیر کمی بیان می شوند، عمدتاً قابل استدلال‏ و قابل درک‏ هستند.
 
۷ خرداد ۱۴۰۱ ۰۷:۲۲
کد خبر : ۵۸,۲۰۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید