اختصاص یدک کش جدید به بندر امام(ره) برگزاری موفق مانور اطفاء حریق به صورت دستی در بندر بوشهر واگذاری فرصت های سرمایه گذاری از طریق مزایده/ تاکید بر حل چالش های سرمایه گذاران در بنادر با نگاه بلندمدت و حفظ منافع ملی و درچارچوب اقتصاد دریامحور/ سرمایه گذاری 19 هزار میلیاردی بخش خصوصی در بندرامیرآباد صدور مجوز ساخت اسکله گردشگری در بندر ماهشهر مانور موفق اطفای حریق مخازن مایعات نفتی در مجتمع بندری انزلی تعیین تکلیف 30 کانتینر بلاتکلیف در بندر بوشهر آغاز شد بررسی و شناسایی عوامل آلودگی ساحل کنگان ادامه دارد منابع مالی؛ حلقه مفقوده زنجیره تامین نیروی انسانی حمل‌ونقل دریایی/ ضرورت حمایت ویژه مجلس در تسهیل جذب نیرو سازمان بنادر تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزار شد/ضرورت هم افزایی ارگانهای دریایی در بزرگترین استان ساحلی ایران/ بسترسازی برای گسترش زیربناهای بندرگاهی و پسکرانه‌ای "دیپلماسی اقتصادی" سیاست‌ راهبردی دولت در تجارت بین المللی/ نقش کلیدی بنادر کوچک در تامین معیشت ساحل‌نشینان/ ضرورت ارتباط هوشمندانه سازمان‌های همکار در ترانزیت کالا
سنگاپور، کشتی های سبز،سازمان بنادر و دریانوردی
سنگاپور به عنوان یکی از پیشگامان طرح بنادر سبز، تسهیلاتی را برای کشتی هایی که استانداردهای زیست محیطی سازمان جهانی دریانوردی را رعایت می کنند، در نظر گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم پرایم، سازمان دریانوردی و بنادر سنگاپور از اول ماه می 2022 اعلام کرد که تغییراتی را در برنامه بندر سبز خود به منظور تشویق پایداری زیست محیطی کشتی‌های اقیانوس پیما که به بندر سنگاپور تردد می کنند، معرفی می‌کند. در ماه آوریل، سنگاپور اعلام کرد که مشوق های مالی را برای کشتی هایی که تحت ثبت پرچم سنگاپور قرار می گیرند یا در حال حاضر در سنگاپور ثبت شده اند و استانداردهای کارایی IMO یا سوخت سبز را اتخاذ کرده اند، در نظر گرفته است. 
کشتی‌های جدید ثبت‌شده در سنگاپور می‌توانند واجد شرایط دریافت تسهیلات بین 50 تا 100 درصدی برای هزینه ثبت اولیه و مالیات تناژ سالانه خود باشند، در حالی که کشتی‌های ثبت‌شده فعلی که استانداردهای جدید را اتخاذ می‌کنند، واجد شرایط دریافت تسهیلات بین 20 تا 100 درصد هستند.
بر اساس برنامه بنادر سبز، سنگاپور اکنون تخفیف های را نیز در عوارض بندری ارائه می دهد. کشتی‌هایی که در بندر تردد می‌کنند می‌توانند با استفاده از سوخت بدون کربن، از هیدروژن گرفته تا سوخت‌های غیر کربنی حاصل از برق تجدیدپذیر مبتنی بر انرژی خورشیدی، بادی یا آبی، 30 درصد عوارض بندری کمتری پرداخت کنند. این رقم برای کشتی‌هایی از سوخت‌های کم کربن از جمله LNG استفاده می کنند 20 و دیگر سوخت‌های زیستی واجد شرایط کاهش 25 درصدی عوارض بندری هستند.
سنگاپور همچنین مشوق‌هایی را برای کشتی‌های دارای مجوز درنظر گرفته است؛ کشتی‌های تازه‌ساختی که از سوخت‌های کم کربن یا کربن صفر استفاده می‌کنند یا کاملاً برقی هستند.
۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۱۰
کد خبر : ۵۸,۳۳۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید