وزیر بنادر و کشتیرانی هند وارد تهران شد توسعه فعالیت‌های ترانزیتی اولویت مهم بندر شهید رجایی است/احداث بندر جدید در سواحل منجر به تحول در منطقه شود پایان بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان با امضای ۴ یادداشت تفاهم همکاری/ امضای سندهمکاری دریانوردی بین تهران و اسلام آباد دیدار رستم قاسمی با وزیر دریانوردی پاکستان/ اعلام آمادگی ایران برای انتقال تجربیات در توسعه بنادر تبیین شاخصه‌های عفاف و حجاب در مجتمع بندری امام(ره) آغاز لایه برداری شمال کانال آشوراده خلیج گرگان عملیات موفقیت‌آمیز سبک‌سازی یک فروند کشتی حامل کالای اساسی‌ در بندرامام(ره) جذب ۸۰ میلیارد تومان برای توسعه بندر امیرآباد بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از بندر شهید رجایی/ طرح‌های سازمان بنادر و دریانوردی در هرمزگان اثرگذاری ملی و منطقه‌ای دارد/ برنامه کلان دولت سیزدهم حمایت از اقتصاد دریامحور با دیپلماسی منطقه‌ای است مطالعات تفصیلی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بندر چابهار نهایی شد
در بازدید معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه از بندر امیرآباد مطرح شد:
معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه ، حمید امانی همدانی ، اداره کل بنادرودریانودی امیرآباد ، محمدعلی اصل سعیدی پور
معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور با حضور در بندر امیرآباد از قابلیت ها ، توانمندی های استراتژیک و اسکله منحصر به فرد رو _ رو ریلی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد ؛ حمید امانی همدانی در نخستین روز از فصل تابستان به همراه محمدرضا اله یار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر با حضور در بندر امیرآباد از اسکله ها ، مناطق عملیاتی و ویژه اقتصادی و اسکله درحال ساخت رو _ رو ریلی این بندر بازدید کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد پیش از این بازدید میدانی ، در جلسه ای ضمن خیر مقدم به حاضرین و ارائه گزارشی از عملکرد بندر امیرآباد در حوزه های مختلف بندری ، دریایی و فنی و مهندسی به تشریح روند اجرای پروژه‌های توسعه ای و زیربنایی در حال ساخت این بندر پرداخت و بر ضرورت تأمین اعتبار لازم جهت تکمیل این پروژه ها بخصوص پروژه بزرگ اسکله رو _ رو ریلی تأکید کرد.

 وی اجرای DB (طراحی و ساخت) اسکله بی بدیل رو _ رو ریلی بندرامیرآباد را نمونه ای از توانمندی متخصصان داخلی برشمرد که با وجود تحریم ها توانستند با بومی کردن دانش ساخت این نوع اسکله ها و تولید قطعات آن در کشور گام بلندی را در توسعه اقتصاد منطقه بردارند.

سعیدی پور کاهش تراز آب دریای خزر و در پی آن باز طراحی این اسکله از ۲ به ۳ اسپن (span) و افزایش متعلقات سخت افزاری را موجب تطویل در تکمیل این پروژه دانست که صدور مجوزهای لازم برای پروژه و تطبیق شرایط حاضر با الزامات تکمیل پروژه، این پروژه ملی در آینده نه چندان دور به بهره برداری می رسد.

مدیرکل بندرامیرآباد به سیاستهای دولت مردمی در فعال کردن و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کریدور بین المللی شمال _ جنوب و افزایش مراودات ترانزیتی و ریلی کالا از این مسیر اشاره کرد که اسکله رو_رو می تواند با فعال‌تر کردن ترانزیت کالا های کانتینری ، افزایش مراودات محصولات کشاورزی و توسعه لجستیک ، سهم بسزایی را در تحقق این هدف داشته باشد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این جلسه به ضرورت تأمین اعتبارات لازم جهت تکمیل پروژه ها اشاره کرد و از تدوین طرح جامع بندری تا افق ۱۴۰۴ برای بنادر بزرگ و تا افق ۱۴۱۵ برای بنادر کوچک خبر داد.

محمدرضا اله یار با بیان اینکه متوسط رشد اقتصادی در تدوین طرح جامع بندری 5 درصد می باشد ، بر تناسب بودجه و اولویت بندی پروژه ها در اجرای این طرح با توجه به محدودیت های اعتباری تأکید کرد.

امانی

امانی

امانی

امانی

امانی

۱ تیر ۱۴۰۱ ۲۲:۳۶
کد خبر : ۵۸,۵۱۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید