وزیر بنادر و کشتیرانی هند وارد تهران شد توسعه فعالیت‌های ترانزیتی اولویت مهم بندر شهید رجایی است/احداث بندر جدید در سواحل منجر به تحول در منطقه شود پایان بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان با امضای ۴ یادداشت تفاهم همکاری/ امضای سندهمکاری دریانوردی بین تهران و اسلام آباد دیدار رستم قاسمی با وزیر دریانوردی پاکستان/ اعلام آمادگی ایران برای انتقال تجربیات در توسعه بنادر تبیین شاخصه‌های عفاف و حجاب در مجتمع بندری امام(ره) آغاز لایه برداری شمال کانال آشوراده خلیج گرگان عملیات موفقیت‌آمیز سبک‌سازی یک فروند کشتی حامل کالای اساسی‌ در بندرامام(ره) جذب ۸۰ میلیارد تومان برای توسعه بندر امیرآباد بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از بندر شهید رجایی/ طرح‌های سازمان بنادر و دریانوردی در هرمزگان اثرگذاری ملی و منطقه‌ای دارد/ برنامه کلان دولت سیزدهم حمایت از اقتصاد دریامحور با دیپلماسی منطقه‌ای است مطالعات تفصیلی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بندر چابهار نهایی شد
در نخستین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان مطرح شد؛
ضرورت هم‌‌افزایی بین بخشی برای انضباط بخشی به ترددهای دریایی شناورها
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به ضرورت اجرایی شدن کامل دستورالعمل ساماندهی شناورها و انضباط بخشی به ترددهای دریایی استان خوزستان اظهارداشت: عملیاتی شدن این دستورالعمل با موانع زیادی روبرو است که باید با همکاری بینبخشی نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، بهروز آقایی در نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان اظهارداشت: باید توجه داشت که وجود شناورهای فاقد هویت از جمله موانع جدی در اجرای دستورالعمل مذکور در استان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: عدم صدور مجوزهای جدید صید از سوی شیلات مانع از روند ثبت و ساماندهی شناورهای فاقد هویت که غالبا صیادی هستند، گردیده است.

آقایی با اشاره به اینکه برابر با مصوبه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان اداره کل شیلات بررسی صدور مجوزهای جدید صید را در دستور کار قرار داده است گفت: این اداره کل با انجام برنامه‌ریزی‌های کاربردی در ساماندهی شناورهای فاقد هویت همکاری خواهد کرد.

دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان با بیان اینکه  نبود زیر ساخت‌های مالی، اجتماعی و فنی به منظور جایگزینی موتورهای چهار زمانه بنزینی به جای 2 زمانه روند چالش در ثبت این شناورها را تشدید کرده است افزود: همچنین ممنوعیت ثبت شناورهای دارای موتورهای 2 زمانه را می توان از مهمترین عوامل ایجاد این چالش دانست.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان،  کمبود شدید موتورهای چهار زمانه در بازار  باعث شده تا استفاده از موتورهای 2 زمانه قبلی در استان همواره تداوم داشته باشد.

وی مجموع دریانوردان استان خوزستان را 19 هزار و 936 نفر عنوان کرد و افزود: علاوه بر این نیز، تعداد گواهینامه ها و شناسنامه های دریانوردی صادر شده استان بالغ بر 34 هزار و 950 مورد است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: در این استان، تعداد 275 لنج باری چوبی و فلزی، 448 لنج صیادی چوبی و فلزی، یک هزار و 112 قایق صیادی، 22 قایق غیر صیادی تحت عنوان شناورهای ثبت شده وجود دارد.

 

دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان به بخش دیگری از مصوبات این نشست اشاره کرد و گفت: مقرر شد تمامی دستگاه هایی اجرایی نسبت به انجام فرآیند قانونی صدور مجوز بهره برداری تاسیسات (در محدوده سواحل دریا) از سازمان بنادر و دریانوردی اقدام کنند.

آقایی با تاکید بر تعیین تکلیف بهره برداری از اسکله های گردشگری خرمشهر بیان داشت: همچنین باتوجه به اینکه تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی (ICZM) در حال انجام است، مقرر گردید تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نسبت به هماهنگی و همکاری با مشاور مربوطه اقدام کنند.

وی همچنین به موضوع ضرورت به‌روزرسانی دستورالعمل تعیین ظرفیت جایگاه‌های عرضه سوخت ساحلی اشاره کرد و گفت: در این رابطه،  شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه آبادان ضمن به‌روز رسانی این دستورالعمل باید فهرست تعداد مراکز توزیع استان بر اساس متقاضیان جدید را به کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان ارائه کند.

یادآور می‌شود نخستین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان خوزستان در سال جاری  به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با هدف بررسی راهکارهای توسعه و رونق کسب و کار در سواحل استان خوزستان با حضور فرمانداران ساحلی، دادستان خوزستانی و مدیرکل دستگاه های اجرای ذیربط برگزار شد.

 

۷ تیر ۱۴۰۱ ۱۵:۵۱
روابط‌عمومی |
کد خبر : ۵۸,۵۸۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید