وزیر بنادر و کشتیرانی هند وارد تهران شد توسعه فعالیت‌های ترانزیتی اولویت مهم بندر شهید رجایی است/احداث بندر جدید در سواحل منجر به تحول در منطقه شود پایان بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان با امضای ۴ یادداشت تفاهم همکاری/ امضای سندهمکاری دریانوردی بین تهران و اسلام آباد دیدار رستم قاسمی با وزیر دریانوردی پاکستان/ اعلام آمادگی ایران برای انتقال تجربیات در توسعه بنادر تبیین شاخصه‌های عفاف و حجاب در مجتمع بندری امام(ره) آغاز لایه برداری شمال کانال آشوراده خلیج گرگان عملیات موفقیت‌آمیز سبک‌سازی یک فروند کشتی حامل کالای اساسی‌ در بندرامام(ره) جذب ۸۰ میلیارد تومان برای توسعه بندر امیرآباد بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از بندر شهید رجایی/ طرح‌های سازمان بنادر و دریانوردی در هرمزگان اثرگذاری ملی و منطقه‌ای دارد/ برنامه کلان دولت سیزدهم حمایت از اقتصاد دریامحور با دیپلماسی منطقه‌ای است مطالعات تفصیلی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بندر چابهار نهایی شد
تقویت ناوگان دریایی، خدمات لجستیکی ، ویروس کرونا،سازمان بنادر و دریانوردی
مصر مانند دیگر کشورهای درحال توسعه به دنبال تقویت ناوگان دریایی و خدمات لجستیکی زنجیره تامین خود بعد از همه گیری ویروس کرونا است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین پرایم، مقامات مصری در حال برنامه ریزی برای طرح هایی به منظور توسعه ناوگان دریایی تجاری این کشور در راستای حمایت از عملیات زنجیره تامین در این کشور و منطقه هستند؛ با این اقدامات، مصر نیز به سایر کشورهای در حال توسعه می پیوندد که در دو سال گذشته به دلیل اختلالات در زنجیره تامین جهانی آسیب دیده اند و اکنون به دنبال توسعه عملیات کشتیرانی داخلی خود هستند.
کامل الوزیر؛ وزیر حمل و نقل مصر به خبرنگاران گفت: این کشور به دنبال افزایش بیش از سه برابری تعداد کشتی های باری تحت پرچم در عملیات کشتیرانی خود است، ناوگان تجاری این کشور در حال حاضر فقط 118 کشتی دارد که شامل 35 کشتی باری بزرگ است.
 وزارت حمل و نقل مصر ارقامی را در وب سایت خود منتشر کرده که نشان می دهد که در سال 2021  ناوگان تجاری مصر در مجموع 163 میلیون تن بار شامل 7.3 میلیون TEU کانتینر را جابجا کرده است. طبق گزارش خبرگزاری های مصر، در حال حاضر تنها پنج شرکت کشتیرانی در مصر مشغول به کار هستند که از این تعداد تنها دو شرکت مصری هستند.
این طرح به دنبال افزایش ناوگان باری به 150 کشتی است. در همین راستا یک مطالعه امکان سنجی انجام خواهد شد و در عین حال جذب سرمایه گذاران بیشتر در بخش دریایی در دستورکار قرار خواهد گرفته، مصر همچنین به دنبال ایجاد روابط نزدیک تر با اداره کانال سوئز و همکاری بیشتر در لجستیک منطقه ای است. 
سایر کشورهای در حال توسعه، طرح های مشابهی را برای گسترش یا نوسازی عملیات کشتیرانی داخلی خود ارائه کرده اند. ویتنام اخیراً طرح برنامه ای را منتشر کرده که خواهان سرمایه‌گذاری بیش از 1.5 میلیارد دلاری برای توسعه ناوگان مدرن کشتی‌های کانتینری با مجموع 25 کشتی با ظرفیت بین 1800 تا 5500 TEU طی پنج سال آینده است. از این ناوگان برای فعالیت در مسیرهای کشتیرانی درون آسیایی استفاده خواهد شد که بعداً خاورمیانه را نیز در بر خواهد گرفت. در مرحله بعد، مقامات ویتنامی خواستار کشتی های بزرگتر برای ارائه خدمات لجستیکی  به آمریکای شمالی و اروپا هستند.
دولت تایلند نیز در سپتامبر 2021 اعلام کرد که در حال برنامه ریزی برای راه اندازی مجدد صنعت کشتیرانی داخلی خود است. تایلند به دنبال همکاری با یک شرکت خصوصی برای اجاره کشتی ها و شروع خدمات در نیمه اول سال 2022 در مسیرهای داخلی است. اولین سرویس این مسیر در خلیج تایلند و حمل و نقل کالا بین بانکوک و مراکز صنعتی در ساحل شرقی و جنوب شرقی این کشور خواهد بود. در دراز مدت ، تایلند نیز در حال تلاش برای توسعه فعالیت خود در مسیرهای بین المللی است.
۱۲ تیر ۱۴۰۱ ۱۵:۴۷
کد خبر : ۵۸,۶۵۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید