وزیر بنادر و کشتیرانی هند وارد تهران شد توسعه فعالیت‌های ترانزیتی اولویت مهم بندر شهید رجایی است/احداث بندر جدید در سواحل منجر به تحول در منطقه شود پایان بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان با امضای ۴ یادداشت تفاهم همکاری/ امضای سندهمکاری دریانوردی بین تهران و اسلام آباد دیدار رستم قاسمی با وزیر دریانوردی پاکستان/ اعلام آمادگی ایران برای انتقال تجربیات در توسعه بنادر تبیین شاخصه‌های عفاف و حجاب در مجتمع بندری امام(ره) آغاز لایه برداری شمال کانال آشوراده خلیج گرگان عملیات موفقیت‌آمیز سبک‌سازی یک فروند کشتی حامل کالای اساسی‌ در بندرامام(ره) جذب ۸۰ میلیارد تومان برای توسعه بندر امیرآباد بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از بندر شهید رجایی/ طرح‌های سازمان بنادر و دریانوردی در هرمزگان اثرگذاری ملی و منطقه‌ای دارد/ برنامه کلان دولت سیزدهم حمایت از اقتصاد دریامحور با دیپلماسی منطقه‌ای است مطالعات تفصیلی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بندر چابهار نهایی شد
کشتی باری،فرانسه،سازمان بنادر و دریانوردی
طرح یک کشتی باری با پیشرانه بادی آزمایش های نهایی رو پشت سرگذاشته و تا سال 2024 آماده فعالیت خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از سی ترید مریتایم،  یک طراح فرانسوی برای ساخت کشتی های تجاری با پیشرانه بادی از شرکت Neoliner پیشرفت قابل توجهی در طرح اولیه خود داشته و هم اکنون به دنبال سرمایه گذار و شریک کشتیرانی برای عملیاتی شدن این پروژه است، البته تعدادی از تولیدکنندگان پیشرو در صنعت دریانوردی علاقه خود را برای شرکت در این پروژه ابراز کرده اند.
این شرکت مستقر در نانت که یک قدم به پروژه ای که مدت ها به تعویق افتاده بود، نزدیک تر شده است، در سال 2020 یک مناقصه جدید برگزار کرد که در آن 10 کارخانه کشتی سازی اعلام آمادگی کردند.  
طبق اطلاع رسانی Neoline، این شرکت در این مدت مطالعات فنی بیشتری را با همکاری Chantiers de ، Neopolia، Mauric، و D-Ice انجام داده است. در طرح نهایی ارائه شده این کشتی از دو سیستم بادبان تاشو Solid Sail  بهره می برد. پیشرانه بادی دارای دو بخش شامل  دکل هایی به ارتفاع تقریبی 250 فوت و بازوی انعطاف پذیر 400 متر مربع خواهد بود.
مطالعات نشان می دهد که دکل Solid Sail  با بادبان های غیرمنعطف، عملکردی معادل یا حتی بهتر از بادبان های انعطاف پذیر دارند که در ابتدا برای دکل دوبلکس طراحی شده بودند. عملکرد بهبود یافته به نازکی و کشیدگی عمودی سازه و همچنین کاهش اثر پوششی بادبان ها نسبت داده می شود. علاوه بر این، طول عمر این بادبان ها 25 سال برآورد شده است که هزینه های نگهداری را در مقایسه با بادبان های انعطاف پذیر کاهش می دهد.
مدیر این پروژه در خصوص فعالیت کشتی باری جدید با پیشرانه بادی توضیح داد: این پروژه در حال تطبیق با دنیایی است که به سرعت در حال تغییر است، انتظار می رود که طرح آن در سال 2024 یا 2025 عملیاتی شود.  خط آزمایشی در نظر گرفته شده برای این کشتی  سن‌نزر فرانسه را به سن‌پی‌یر و میکلون و هالیفاکس در کانادا و بالتیمور مریلند متصل می‌کند. این کشتی در درجه اول از نیروی پیشرانه بادی استفاده می کند و به یک موتور دیزلی-الکتریکی نیز مجهز خواهد بود.
۱۴ تیر ۱۴۰۱ ۱۴:۱۷
کد خبر : ۵۸,۶۷۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید