ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله دریا/ اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است/ روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز کنیم توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است نگرش نهادها و سازمان‌ها باید از اقتصاد زمینی به اقتصاد دریامحور تغییر کند/ سیاست جدی مجلس برای پررنگ کردن نقش دریا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ 20 میلیارد دلار طی 4 سال در پروژه‌های ریلی و بندری سرمایه گذاری می شود/ سیاست راهبردی وزرات راه برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی و لجستیکی کشور صنعت دریایی کشور، هرگز، حرکت رو به عقب نداشته است/ برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در لجستیک و هوشمندسازی بنادر وضعیت دریایی کشور با قانون مدیریت خدمات کشوری منجمد شده است/ مشکل نیروی انسانی حوزه دریایی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه 1402 حل شود/ سازمان بنادر به عنوان محور دریایی باید اختیار عمل داشته باشد با حضور وزیر راه و شهرسازی از دریاییان نمونه کشور قدردانی شد/ اسامی 42 دریایی نمونه در سال 1401 اقتدار آینده کشورها به مدیریت دریا، بستگی دارد/ امنیت غذایی به امنیت دریا گره خورده است یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه
مجید علی نازی،عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی،  لایروبی ،سازمان بنادر و دریانوردی
عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بر هماهنگی منطقه ای و مدیریت تجهیزات لایروبی با هدف تأمین ایمنی آبراه ها در بندرامیرآباد تأکیدکرد و گفت: بیش از یک میلیون و ۱۱۰ هزار متر مکعب لایروبی در بنادر شمالی انجام شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و ‌دریانوردی، مجید علی نازی در نشست کمیته لایروبی بنادر شمالی کشور در بندرامیرآباد، برگزار شد، تصریح کرد: توسعه حمل و نقل دریایی و تعاملات تجاری بین ایران و کشورهای شمالی دریای خزر و همچنین ایجاد و توسعه کریدور شمال – جنوب از برنامه های کشور در حوزه تجارت بین الملل است، از همین‌رو‌ مدیریت و انسجام در لایروبی بنادر شمالی کشور یکی از برنامه های راهبردی سازمان بنادر و‌دریانوردی است.
معاون امور دریایی سازمان بنادر  به کاهش تراز آب دریای خزر و کاهش طبیعی عمق آن در سال های اخیر اشاره کرد و تاکیدکرد: توسعه تجهیزات لایروبی جهت تأمین عمق آبراه ها از وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی است.
وی بر استفاده بهینه و ارتقاء بهره وری از تجهیزات لایروبی تأکید و ضرورت تعامل منطقه ای بنادر شمالی در مدیریت یکپارچه تجهیزات لایروبی را امری ضروری برشمرد.
علی نازی حجم عملیات لایروبی بنادر شمالی کشور را بیش از یک میلیون متر مکعب عنوان و بر تقویت آموزش و پژوهش، بررسی اعماق بنادر بر اساس نقشه های هیدروگرافی، پایش ماهیانه وضعیت قراردادها و برگزاری نشست های دوره ای جهت هماهنگی تأکیدکرد.
توسعه خدمات دریایی متناسب با روند فزآینده عملیات بندری 
همچنین محمدعلی اصل سعیدی پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی در نشست کمیته لایروبی بنادر شمالی با بیان اینکه بندرامیرآباد، قابلیت پهلودهی شناورهای فعال در دریای خزر با هر عمقی را دارد، بر توسعه امور دریایی متناسب با روند فزاینده عملیات بندری در این بندر تأکیدکرد و‌گفت: همکاری تنگاتنگ بنادر با شرکت های اپراتور تجهیزات لایروبی امری ضروری است.
وی یکی از مسائل مربوط به تأمین ایمنی آبراه های بنادر شمالی را تکمیل تجهیزات دریایی و افزایش بهره وری تجهیزات برشمرد و گفت: ایجاد بستر نرم افزاری با توان کارشناسی داخلی با قابلیت تعیین محدوده لایروبی جهت نظارت لحظه ای با هدف کاراتر بودن عملیات لایروبی، استفاده از ظرفیت‌ بویه های مجازی در کانال ورودی و ثبت خوکار میزان حجم لای برداشت شده توسط لایروب بدون دخالت نیروی انسانی بخشی از اقدامات بندرامیرآباد در تسهیل تأمین آبراه ها و کانال های دسترسی است.
۴ اَمرداد ۱۴۰۱ ۲۰:۳۸
کد خبر : ۵۸,۹۴۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید