ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله دریا/ اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است/ روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز کنیم توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است نگرش نهادها و سازمان‌ها باید از اقتصاد زمینی به اقتصاد دریامحور تغییر کند/ سیاست جدی مجلس برای پررنگ کردن نقش دریا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ 20 میلیارد دلار طی 4 سال در پروژه‌های ریلی و بندری سرمایه گذاری می شود/ سیاست راهبردی وزرات راه برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی و لجستیکی کشور صنعت دریایی کشور، هرگز، حرکت رو به عقب نداشته است/ برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در لجستیک و هوشمندسازی بنادر وضعیت دریایی کشور با قانون مدیریت خدمات کشوری منجمد شده است/ مشکل نیروی انسانی حوزه دریایی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه 1402 حل شود/ سازمان بنادر به عنوان محور دریایی باید اختیار عمل داشته باشد با حضور وزیر راه و شهرسازی از دریاییان نمونه کشور قدردانی شد/ اسامی 42 دریایی نمونه در سال 1401 اقتدار آینده کشورها به مدیریت دریا، بستگی دارد/ امنیت غذایی به امنیت دریا گره خورده است یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه
برقراری خط مسافری، دریایی،عراق،سازمان بنادر و دریانوردی
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر، با اشاره به برقراری خط مسافری میان بندر خرمشهر و کویت پس از وقفه دو ساله، گفت: در صورت همکاری طرف عراقی، برای ایجاد خط مسافری دریایی بندر خرمشهر به بنادر عراق آمادگی کامل داریم.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نوراله اسعدی در نشست مدیران بنادر خوزستان، اظهار داشت: بندر خرمشهر تنها بندری در حوزه اروند است که به صورت همزمان دارای ترمینال کانتینری، کالای عمومی، کالای فله، حمل و نقل چند وجهی، تردد مسافری است که این تنوع فعالیت، از مزیت‌های مهم و ویژه بندر خرمشهر به حساب می‌آید. 
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با تاکید بر اینکه بندر خرمشهر ۲۰ پست اسکله دارد، گفت: وجود 230 هزار هکتار اراضی پسکرانه و تجهیزات‌ استراتژی و ترمینال کانتینری از دیگر ظرفیت‌های بندر خرمشهر است که با وجود این ترمینال، ظرفیت کانتینری این بندر به 500 هزار TEU در سال رسیده است. 
وی بیان کرد: شرایط، پتانسیل و زیرساخت‌های موجود در بندر خرمشهر ایجاب می‌کند که مزیت‌های ویژه و متفاوت‌تری نسبت به سایر بنادر دریافت کند تا مقدمات رونق و توسعه منطقه ایجاد شود.
اسعدی با تاکید بر اینکه ظرفیت بندر خرمشهر به 11 میلیون تن در سال رسیده است، بیان کرد: بندر خرمشهر در سال 99 و 1400 به صورت پیاپی بالاترین میزان تخلیه و بارگیری بعد از جنگ تحمیلی را به ثبت رساند که این از اقدامات مهم اخیر به شمار می‌رود. 
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه پس از وقفه دو ساله، خط مسافری میان بندر خرمشهر و کویت راه‌اندازی شد و امکان ایجاد این مسیر برای تردد به کشور عراق نیز وجود دارد، تاکید کرد: ایجاد تسهیلات ویژه برای ترغیب و حضور صاحبان کالا در بندر خرمشهر ضروری و حیاتی است، اگر ما به صاحبان کالا برای سرمایه‌گذاری در بندر خرمشهر به صورت ویژه نگاه کنیم، شاهد رونق، آبادانی و افزایش ترافیک کالا در این بندر پرظرفیت خواهیم شد.
۱۰ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۱۷
کد خبر : ۵۹,۰۲۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید