وزیر بنادر و کشتیرانی هند وارد تهران شد توسعه فعالیت‌های ترانزیتی اولویت مهم بندر شهید رجایی است/احداث بندر جدید در سواحل منجر به تحول در منطقه شود پایان بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان با امضای ۴ یادداشت تفاهم همکاری/ امضای سندهمکاری دریانوردی بین تهران و اسلام آباد دیدار رستم قاسمی با وزیر دریانوردی پاکستان/ اعلام آمادگی ایران برای انتقال تجربیات در توسعه بنادر تبیین شاخصه‌های عفاف و حجاب در مجتمع بندری امام(ره) آغاز لایه برداری شمال کانال آشوراده خلیج گرگان عملیات موفقیت‌آمیز سبک‌سازی یک فروند کشتی حامل کالای اساسی‌ در بندرامام(ره) جذب ۸۰ میلیارد تومان برای توسعه بندر امیرآباد بازدید معاون اجرایی رییس جمهور از بندر شهید رجایی/ طرح‌های سازمان بنادر و دریانوردی در هرمزگان اثرگذاری ملی و منطقه‌ای دارد/ برنامه کلان دولت سیزدهم حمایت از اقتصاد دریامحور با دیپلماسی منطقه‌ای است مطالعات تفصیلی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل بندر چابهار نهایی شد
نشست معاون بندری سازمان بنادر و رئیس بزرگترین بندر کانتینری هند
عضو‌هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در دیدار با رییس بندر جواهر لعل نهرو بر ضرورت توسعه همکاری‌های بندری، دریایی و نرم افزاری بین بنادر ایران و هند تاکید کرد و گفت: بنادر ایران نقش بسیار مهمی برای ارائه خدمات یکپارچه لجستیکی به کالاهای ترانزیتی هند و افغانستان دارند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در نشست با رئیس بزرگترین بندر کانتینری هند با اشاره به همکاری های بین ایران و هند در بندر چابهار، راهکارهای توسعه همکاری های بندری و حمل و نقل دریایی بین بنادر دو کشور را تشریح کرد و اظهار داشت: توسعه بنادر شمالی و جنوبی ایران، نقش بنادر ایران برای ارائه خدمات یکپارچه لجستیکی به کالاهای ترانزیتی هند و افغانستان، ترانزیت کالا بین هند و کشورهای همسایه شمالی ایران و نقش بنادر ایران در کریدور ترانزیتی شمال-جنوب از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند توسعه همکاری های بندری و حمل و نقل دریایی بین بنادر ایران و هند را به دنبال داشته باشد.
همچنین سانجای ستی؛ رئیس بندر جواهر لعل نهرو ضمن ارائه توضیحاتی درباره زیرساخت های بندری، فازهای توسعه بندر، رشد عملیاتی سالیانه و شرکای این بندر، بیان کرد: بندر جواهر لعل نهرو در 26 مه 1989 راه اندازی و با جذب سرمایه گذاری شرکت های اپراتوری و سرمایه گذارهای برند بین المللی و تولید کنندگان مطرح دنیا با یک رشد سریع از یک پایانه بار فله به بندر کانتینری تبدیل و اکنون با جابجایی 50 درصد ترافیک کانتینری رتبه اول را در بین بنادر هند به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: بندر جواهر لعل نهرو برای جذب سرمایه بین‌المللی و غول‌های جهانی تولید، در حال توسعه و ساخت یک منطقه ویژه اقتصادی به مساحت 277 هکتار و چهار بندر خشک جلنا، واردها، سنگلی و ناشیک در سرزمین های داخلی هند است.
۱۱ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۵۷
کد خبر : ۵۹,۰۲۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید