توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه دیدار نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در سازمان بین المللی دریانوردی با دبیرکل آیمو/ قدردانی ایران از حمایت های کی­ تاک لیم از دریانوردان در دوران کرونا پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز جهانی دریانوردی تخلیه و بارگیری 105 میلیون تن انواع کالا در بنادر کشور طی شش ماه گذشته/ جذب 33 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در نیمه سال جاری/ ساخت 10 بندر کوچک برای رونق اقتصاد محلی و مردم ساحل نشین/ افزایش فارغ ­التحصیلان حرفه دریانوردی در دستورکار/ بازیافت و اسکراپ شناورها برای به حداقل رساندن صدمه به محیط زیست نظام مند می شود پشتیبانی وزارت راه از گردشگران جام جهانی در قطر/ اخذ مجوز سوخت یارانه ای برای شناورهای تفریحی و گردشگری دریایی/ هرمزگان ؛ پایلوت توسعه متوازن گردشگری دریایی در کشور/ پایانه های گردشگری شهید حقانی، نخل ناخدا و جزیره هرمز تجهیز می شود توافقنامه همکاری برای توسعه زیرساخت های مسافری و گردشگری دریایی در استان هرمزگان امضا شد ایجاد دفتر مشترک ایران و قطر برای گسترش همکاری‌های حمل‌ونقل میان دو کشور/اختصاص ۷ هزار ۵۰۰ بلیت برای ایران در هربازی جام‌جهانی/افزایش ۲۰ درصدی حمل‌ کالا از بنادر بوشهر و دیر به قطر در ۶ ماهه نخست امسال طرح جامع بنادر بازرگانی هرمزگان برای افق ۱۴۰۴ نهایی شده است/ تاکید بر امکان‌سنجی در توسعه بخش‌های خشکی و دریایی / توسعه فیزیکـی بنــادر با تکیه بر تعیین نیازمندی‌های فوری و درازمدت سرمایه‌گذاری
مسعود پل‌مه،دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، حمل‌ونقل دریایی،سازمان بنادر و دریانوردی
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به اینکه منابع مالی؛ حلقه مفقوده زنجیره تامین نیروی انسانی در حمل‌ونقل دریایی کشور است، گفت: با توجه به کمبود نیروی دریانورد و شرایط سخت کاری در حوزه دریایی و بندری، ‌نیازمند حمایت و همراهی حداکثری دولت و مجلس شورای اسلامی هستیم.
مسعود پل‌مه در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ‌ درباره ضرورت حفظ و تسهیل جذب نیروی انسانی در حوزه دریایی و بندری و تامین منابع انسانی مورد نیاز حمل‌ونقل دریایی کشور، اظهار داشت:  در حوزه منابع انسانی مورد نیاز در حوزه دریایی با چالش و کمبود حدود ۵هزار دریانورد مواجه هستیم و نتوانسته‌ایم جذابیت‌های لازم و کافی را فراهم کنیم.
 
وی ادامه داد: دریانوردانی که روی شناورهای بزرگ کار می‌کنند بعضا تا ۶ ماه روی دریا و از خانواده و خشکی دور هستند لذا این شغل با مخاطرات و ریسک‌هایی همراه است و به همین دلیل باید تمامی زوایایی چنین شغلی مدنظر قرار گیرد و متناسب با سختی آن، حقوق و مزایای مناسب تعریف شود.
 
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه نیروهای متخصص در حوزه دریایی در سایر کشورها از تسهیلات ویژه‌ای برخوردار هستند، عنوان کرد: در ایران اما شرایط به گونه دیگری است و دریانوردان از شرایط مالی و رفاهی مطلوبی بهره‌مند نیستند و در این زمینه باید اقدامات مطلوبی در دستورکار قرار گیرد.
 
پل مه با تاکید بر اینکه باید حقوق و مزایای کمی و کیفی مطلوب در اختیار علاقمندان به فعالیت در حوزه دریایی و به ویژه دریانوردی قرار گیرد، ‌اظهار داشت: خوشبختانه  از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مناسبی در حوزه دریایی و بندری برخوردار هستیم و باید به بخش خصوصی نگاه ویژه ای داشته باشیم و در راستای پیش‌برد فعالیت‌ها به این بخش، ‌ اعتماد کنیم چرا که به خوبی می‌تواند در راستای بهبود وضعیت حمل‌ونقل دریایی کشور و تامین منابع انسانی مورد نیاز کارگشا باشد.
 
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های دریایی و بندری در ایران مبتنی بر منابع انسانی است، گفت: حلقه مفقوده زنجیره تامین منابع انسانی مورد نیاز حمل‌ونقل دریایی کشور؛ تامین منابع مالی است و در شرایطی که کشور با تحریم اقتصادی روبرو است نیازمند نیروی انسانی متخصص در حوزه دریایی، بندری و فنی و مهندسی هستیم.
 
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه تامین منابع انسانی مورد نیاز حوزه دریایی، بندری، فنی و مهندسی نیازمند حمایت و همراهی صد درصدی دولت و مجلس شورای اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر با خلاء قانون مواجه هستیم باید در راستای رفع این خلاء اقدام شود و در صورت نیاز با وضع قانون کاربردی یا اصلاح قانون موجود در راستای تسهیل جذب نیروی انسانی گام برداشت و در این بین نباید از ظرفیت ویژه بخش خصوصی مغفول ماند.
۱۹ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۱:۴۰
کد خبر : ۵۹,۱۱۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید