توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه دیدار نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در سازمان بین المللی دریانوردی با دبیرکل آیمو/ قدردانی ایران از حمایت های کی­ تاک لیم از دریانوردان در دوران کرونا پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز جهانی دریانوردی تخلیه و بارگیری 105 میلیون تن انواع کالا در بنادر کشور طی شش ماه گذشته/ جذب 33 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در نیمه سال جاری/ ساخت 10 بندر کوچک برای رونق اقتصاد محلی و مردم ساحل نشین/ افزایش فارغ ­التحصیلان حرفه دریانوردی در دستورکار/ بازیافت و اسکراپ شناورها برای به حداقل رساندن صدمه به محیط زیست نظام مند می شود پشتیبانی وزارت راه از گردشگران جام جهانی در قطر/ اخذ مجوز سوخت یارانه ای برای شناورهای تفریحی و گردشگری دریایی/ هرمزگان ؛ پایلوت توسعه متوازن گردشگری دریایی در کشور/ پایانه های گردشگری شهید حقانی، نخل ناخدا و جزیره هرمز تجهیز می شود توافقنامه همکاری برای توسعه زیرساخت های مسافری و گردشگری دریایی در استان هرمزگان امضا شد ایجاد دفتر مشترک ایران و قطر برای گسترش همکاری‌های حمل‌ونقل میان دو کشور/اختصاص ۷ هزار ۵۰۰ بلیت برای ایران در هربازی جام‌جهانی/افزایش ۲۰ درصدی حمل‌ کالا از بنادر بوشهر و دیر به قطر در ۶ ماهه نخست امسال طرح جامع بنادر بازرگانی هرمزگان برای افق ۱۴۰۴ نهایی شده است/ تاکید بر امکان‌سنجی در توسعه بخش‌های خشکی و دریایی / توسعه فیزیکـی بنــادر با تکیه بر تعیین نیازمندی‌های فوری و درازمدت سرمایه‌گذاری
بررسی و شناسایی عوامل آلودگی ساحل کنگان ادامه دارد
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه ضرورت دارد دستگاه ها و مجموعه های مختلف در مقابله با آلودگی سواحل کنگان همکاری کنند، گفت: بررسی‌ و شناسایی عوامل آلودگی گسترده در ساحل کنگان ادامه دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ‌ محمد شکیبی نسب اظهار کرد: به محض اطلاع از آلودگی نفتی در منطقه کنگان و بنک تیم مقابله با آلودگی به منطقه اعزام شد و در بررسی اولیه منشاء این آلودگی انتقال نفت خام از کشتی به کشتی عنوان شد.
وی بیان کرد: در تصاویر هوایی و بررسی‌های بعدی مشخص شد تاربال‌ها یا همان گلوله‌های قیرمانند در طول ده‌ها کیلومتر موجب آلودگی شده اند که منشاء آن به احتمال زیاد چاه‌های فروزان است که برای اطمینان بیشتر همچنان بررسی‌ها ادامه دارد.
شکیبی نسب ادامه داد: با توجه به وسعت آلودگی برای پاکسازی نیاز به مشارکت مردمی و سایر دستگاه‌ها و صنایع است، زیرا بی توجهی به این موضوع موجب صدمه به محیط زیست می‌شود.
وی اظهار کرد: سازمان بنادر در سنوات اخیر بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تجهیزات، امکانات و شناور برای پاکسازی سواحل خریداری کرده است تا محیط زیست کمتر دچار آسیب شود.
شکیبی نسب با تاکید بر ضرورت احساس مسئولیت تمام دستگاه‌های متولی برای مقابله با آلودگی دریایی ادامه داد: در حوزه محیط زیست دریایی باید همت گروهی و گسترده ای در راستای حفظ محیط زیست دریایی صورت گیرد چراکه در صورت بی مسئولیتی، بدون تردید آسیب جدی به محیط زیست و بویژه سواحل بوشهر (به واسط وجود چاه های متعدد نفتی) وارد خواهد شد.
۱۹ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۳:۱۲
کد خبر : ۵۹,۱۱۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید