ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله دریا/ اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است/ روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز کنیم توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است نگرش نهادها و سازمان‌ها باید از اقتصاد زمینی به اقتصاد دریامحور تغییر کند/ سیاست جدی مجلس برای پررنگ کردن نقش دریا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ 20 میلیارد دلار طی 4 سال در پروژه‌های ریلی و بندری سرمایه گذاری می شود/ سیاست راهبردی وزرات راه برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی و لجستیکی کشور صنعت دریایی کشور، هرگز، حرکت رو به عقب نداشته است/ برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در لجستیک و هوشمندسازی بنادر وضعیت دریایی کشور با قانون مدیریت خدمات کشوری منجمد شده است/ مشکل نیروی انسانی حوزه دریایی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه 1402 حل شود/ سازمان بنادر به عنوان محور دریایی باید اختیار عمل داشته باشد با حضور وزیر راه و شهرسازی از دریاییان نمونه کشور قدردانی شد/ اسامی 42 دریایی نمونه در سال 1401 اقتدار آینده کشورها به مدیریت دریا، بستگی دارد/ امنیت غذایی به امنیت دریا گره خورده است یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه
تعیین تکلیف 30 کانتینر بلاتکلیف در بندر بوشهر آغاز شد
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با ارائه گزارشی جامع مبنی بر بلاتکلیفی 13 ساله 30 کانتینر در این بندر و تدبیر و اهتمام ویژه رئیس قوه قضاییه در سفر به بوشهر گفت: تعیین تکلیف این کانتینرها در این بندر آغاز شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد شکیبی نسب با اعلام‌این‌مطلب ، توضیح داد: عملیات کانتینری در بندر بوشهر از سال 1382 آغاز شد و تا به امروز 2 میلیون و 110 هزار کانتینر در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر ادامه داد: از سال 1382 به عنوان سال آغاز عملیات کانتینری در بندر بوشهر به مدت هفت سال سیستم ثبت اطلاعات کانتینرها به صورت دستی و کاغذی بود که از سال 89 با تغییر رویکرد حمل و نقل کانتینری و رفتن به سمت و سوی تجارت الکترونیک، سازمان بنادر  سامانه های کانتینری و کالای عمومی را تهیه کرد که انتقال اطلاعات از سیستم دستی ثبت اطلاعات کانتینرها به سیستم الکترونیکی را به همراه داشت.
وی اظهار کرد: در آن مقطع شمار زیادی کانتینر در بندر وجود داشت که ثبت سامانه شدند اما 30 کانتینر بلاتکلیف در بندر بوشهر بود، با استعلام از شرکت های کشتیرانی، مشخص شد به دلیل عدم مراجعه صاحبان کالا، در شرکت های کشتیرانی اطلاعات و سابقه‌ای از آنها وجود ندارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر افزود: در این راستا به محض اطلاع از قطعیت فاقد مالک بودن کانتینرها سریعا موضوع به مراجع قضایی در استان بوشهر اطلاعی رسانی شد و در آیینی با حضور معاون دادستان بوشهر پلمب کانتینرها شکسته و محتویات آن نیز مشخص شد.
شکیبی نسب اظهار کرد:به استثنای یک کانتینر حاوی برنج فاسد، محتویات سایر کانتینرها شامل یخچال، تلویزیون، کولر، ضبط صوت و پمپ باد است که با توجه به نداشتن تاریخ انقضاء همچنان قابلیت استفاده دارند.
وی تاکید کرد: در موضوع انبارها و محوطه ها، تمام کالاها و کانتینرها سالانه در سامانه‌های کانتینری و کالای عمومی سازمان بنادر و دریانوردی انبارگردانی می شوند تا شاهد هیچگونه مغایرتی در بخش کالاها و کانتینرها نباشیم.
۱۹ اَمرداد ۱۴۰۱ ۱۸:۰۷
کد خبر : ۵۹,۱۱۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید